Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, Switch skrev:

Den jeg kjøpte på babyplan er helt lik den som har blitt brukt når jeg har vært på kontroller.

Så det er jo og en ting å tenke på. Hadde ikke satset på å bestille doppler på Wish liksom😅 Bestill fra et mer ordentlig sted. 

Frarådet jordmor deg om å ta vanlig ultralyd og? For det er enda sterkere. Så med mindre man sitter med doppler mangfoldige minutter hver eneste dag, så er det nok ikke så farlig. De fleste nøyer seg vel med et par sekunder bare for å høre et bankende hjerte når de er litt ekstra bekymret (før de kjenner liv). 

Ultralyd må man ha i svangerskapet, men totalt unødvendig og uansvarlig å påføre baby i magen mer risiko enn nødvendig 🙄🙄 Men for all del, ikke hør på gode råd fra fagfolk!

Anonymkode: b1991...a91

• Liker 1
Skrevet

Jeg var utrolig redd fram til ca halvveis i svangerskapet, men bestemte meg tidlig for å ikke kjøpe doppler. Jeg betalte heller for noen flere ultralyder, og jeg kunne kontakte jordmor ved behov. Da var jeg garantert å få snakke med fagperson i samme sleng. 

Nå i 3. trimester er jeg veldig fornøyd med egen avgjørelse. Jeg har ikke savnet doppler overhode. Nå følger jeg med på barnets bevegelser og sjekker hjertelyd hos jordmor. Det holder for meg!

Anonymkode: ce895...99e

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ultralyd må man ha i svangerskapet, men totalt unødvendig og uansvarlig å påføre baby i magen mer risiko enn nødvendig 🙄🙄 Men for all del, ikke hør på gode råd fra fagfolk!

Anonymkode: b1991...a91

Før du siterer er det en fordel å ha fått med det ting jeg har skrevet? Jeg har hørt med fagfolk, ikke bare én, men flere, og svaret har vært at det ikke er bevist at det gjør noen skade, men det kan skape unødvendig bekymring hos mor dersom mor ikke finner hjertelyden.

Så du får synes det er så unødvendig og uansvarlig faktisk, å sjekke at det fremdeles er liv i magen når det ikke finnes noen forskning som sier det er skadelig. Så kan jeg synes at det er unødvendig og uansvarlig å utsette seg selv for bekymringer og stress (dersom man «sliter» litt med det) som faktisk ikke er bra for babyen😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...