Erosrose Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Hvor tidlig hørte dere hjertelyd med doppler hjemme? Har så lyst til å kjøpe en😊
IkkeStudentLenger Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Noen hører tidlig, andre finner den ikke før uke 18 (og da er det snakk om jordmødre). Så ville ikke anbefalt det hvis du ville blitt stresset av å ikke høre hjertelyd. 2
Gjest Switch Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Rundt 9-10 fullgåtte uker med alle tre. Har ikke prøvd noe før, men er vanskelig nok å finne så tidlig, så er nok ikke så mye vits enda tidligere enn det uansett😅
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 9+2, var veldig vanskelig å finne. Anonymkode: 9a72b...5fc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Om du kjøper doppler, så skal du hvertfall IKKE stole på den. Kjenner du f.eks lite liv, så skal du ikke bli beroliget av at hjertelyden er der. Beveger ikke baby seg som normalt, så skal du inn å kontrollere om baby har det bra. Anonymkode: cb121...694 2
Gjest Switch Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du kjøper doppler, så skal du hvertfall IKKE stole på den. Kjenner du f.eks lite liv, så skal du ikke bli beroliget av at hjertelyden er der. Beveger ikke baby seg som normalt, så skal du inn å kontrollere om baby har det bra. Anonymkode: cb121...694 Ja, dette er viktig! Jeg brukte min doppler frem til jeg kjente liv, etter det ble den knapt brukt. Blir nok sånn denne gangen og.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Har ikke kjøpt, men kjenner noen som bruker det. Er det ikke frarådet? Anonymkode: 4d628...c42 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 Det er frarådet. Rådet er heller å bli kjent med barnets bevegelsesmønster fremfor hjertelyd. Hjertelyden sier ingenting om barnet har det bra. Det er bevegelsene som gjør det... Anonymkode: cb121...694
Erosrose Skrevet 27. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2020 Jeg ville bare kjøpe det pga jeg syntes det er koselig å høre lyden
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, Erosrose skrev: Jeg ville bare kjøpe det pga jeg syntes det er koselig å høre lyden Sålenge du ikke blir stresset hvis du ikke finner den er det vel greit Anonymkode: 4d628...c42
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 Har doppler, straks 17 uker på vei og synes det er super vanskelig å høre hjerteslag! Tror snart at den bevisst gjemmer seg når doppleren kommer fram! 😂 Doppler er kun for «kose» bruk og ikke «medisinsk». Av og til hører man noe og andre ganger ingenting, og det er helt greit. 1
Milio Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Jeg har ikke hatt det, men hvis man er veldig nervøs og tenker mye på det, så kan det vel være greit. Men man må jo vite at det kan skje at man ikke hører noe alltid
Gjest Switch Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke kjøpt, men kjenner noen som bruker det. Er det ikke frarådet? Anonymkode: 4d628...c42 Snakket med jordmor om dette som kun frarådet det fordi det kunne skape unødvendig bekymring dersom man ikke fant hjertelyden. Og at det ikke blir overdreven bruk da.. 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er frarådet. Rådet er heller å bli kjent med barnets bevegelsesmønster fremfor hjertelyd. Hjertelyden sier ingenting om barnet har det bra. Det er bevegelsene som gjør det... Anonymkode: cb121...694 Men man kjenner jo ikke noe liv før man er et stykke ut i svangerskapet, så frem til det er det kjekt å ha. Jeg synes i alle fall det er fint å innimellom sjekke at det fremdeles er liv der inne nå som jeg ikke kjenner noe til babyen enda.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 Jordmor frarådet sterkt hjemmedopler fordi man ikke kan justere innstillingene på dem om hvor sterke ultralydbølger man sender inn i magen. Dette øker temperaturen til babyen blandt annet og er visst ikke bra for babyen i det hele tatt. Jeg kastet min når jeg fikk høre om det! Anonymkode: a8c9a...4dc
Gjest Switch Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jordmor frarådet sterkt hjemmedopler fordi man ikke kan justere innstillingene på dem om hvor sterke ultralydbølger man sender inn i magen. Dette øker temperaturen til babyen blandt annet og er visst ikke bra for babyen i det hele tatt. Jeg kastet min når jeg fikk høre om det! Anonymkode: a8c9a...4dc Den jeg kjøpte på babyplan er helt lik den som har blitt brukt når jeg har vært på kontroller. Så det er jo og en ting å tenke på. Hadde ikke satset på å bestille doppler på Wish liksom😅 Bestill fra et mer ordentlig sted. Frarådet jordmor deg om å ta vanlig ultralyd og? For det er enda sterkere. Så med mindre man sitter med doppler mangfoldige minutter hver eneste dag, så er det nok ikke så farlig. De fleste nøyer seg vel med et par sekunder bare for å høre et bankende hjerte når de er litt ekstra bekymret (før de kjenner liv).
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, Switch skrev: Den jeg kjøpte på babyplan er helt lik den som har blitt brukt når jeg har vært på kontroller. Så det er jo og en ting å tenke på. Hadde ikke satset på å bestille doppler på Wish liksom😅 Bestill fra et mer ordentlig sted. Frarådet jordmor deg om å ta vanlig ultralyd og? For det er enda sterkere. Så med mindre man sitter med doppler mangfoldige minutter hver eneste dag, så er det nok ikke så farlig. De fleste nøyer seg vel med et par sekunder bare for å høre et bankende hjerte når de er litt ekstra bekymret (før de kjenner liv). Den jordmor og lege bruker har en vanvittig lav innstiling. Men spesielt da angelsound har en utrolig høy innstilling permanent man ikke kan justere på og jeg velger ihvertfall å lytte til denne jordmoren både har ett godt rykte på seg og er anerkjent for kunnskapen sin. Hun hadde vært på ett seminar hvor dette var ett stort tema. Hun driver en ultralyd klinikk i Moss. https://www.klikk.no/side2/foreldre/lege-advarer-gravide-mot-hjemmeultralyd-4451265 Anonymkode: a8c9a...4dc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, Switch skrev: Frarådet jordmor deg om å ta vanlig ultralyd og? For det er enda sterkere. Og nei det er nødvendigvis ikke sterkere, jordmødrene justerer innstillingene selv. Jordmor viste meg faktisk på maskinen sin. Hun har den på absolutt lavest anbefalte styrke. Hun forklarte at hun fint kunne justere opp innstillingen og få ganske krystallklare bilder, men fordi det skaper bråk inne i livmoren, øker temperaturen og disse ultralydbølgene faktisk går igjennom barnet og man ikke vet hva det faktisk kan gjøre så holdt hun innstillingen så lav som overhode mulig. Anonymkode: a8c9a...4dc 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den jordmor og lege bruker har en vanvittig lav innstiling. Men spesielt da angelsound har en utrolig høy innstilling permanent man ikke kan justere på og jeg velger ihvertfall å lytte til denne jordmoren både har ett godt rykte på seg og er anerkjent for kunnskapen sin. Hun hadde vært på ett seminar hvor dette var ett stort tema. Hun driver en ultralyd klinikk i Moss. https://www.klikk.no/side2/foreldre/lege-advarer-gravide-mot-hjemmeultralyd-4451265 Anonymkode: a8c9a...4dc En ultralyd som gir et bilde er jo sterkere enn en doppler, og det er ingen forskning som tyder på at denne typen ultralyd er skadelig. Hadde nesten ukentlig ultralyd fra uke 24, ungen min skulle kommet ut kokt i følge deg da 😅 Anonymkode: 59f20...c53
Gjest Switch Skrevet 28. september 2020 #19 Skrevet 28. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Den jordmor og lege bruker har en vanvittig lav innstiling. Men spesielt da angelsound har en utrolig høy innstilling permanent man ikke kan justere på og jeg velger ihvertfall å lytte til denne jordmoren både har ett godt rykte på seg og er anerkjent for kunnskapen sin. Hun hadde vært på ett seminar hvor dette var ett stort tema. Hun driver en ultralyd klinikk i Moss. https://www.klikk.no/side2/foreldre/lege-advarer-gravide-mot-hjemmeultralyd-4451265 Anonymkode: a8c9a...4dc Vet ikke helt hvorfor du siterer meg og nevner angelsound, når det er en helt annen jeg snakker om? Den fra babyplan er som nevnt helt lik den leger og jordmødre har brukt på meg.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #20 Skrevet 28. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og nei det er nødvendigvis ikke sterkere, jordmødrene justerer innstillingene selv. Jordmor viste meg faktisk på maskinen sin. Hun har den på absolutt lavest anbefalte styrke. Hun forklarte at hun fint kunne justere opp innstillingen og få ganske krystallklare bilder, men fordi det skaper bråk inne i livmoren, øker temperaturen og disse ultralydbølgene faktisk går igjennom barnet og man ikke vet hva det faktisk kan gjøre så holdt hun innstillingen så lav som overhode mulig. Anonymkode: a8c9a...4dc Så klart er ultralyd som gir både bilde OG lyd sterkere? Høres ikke det litt logisk ut for deg og? Anonymkode: 9c7b8...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå