Gå til innhold

Vanlig at tenåringen går foreldre/steforeldre på nervene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens skjønneste stedatter. Rotete, høylytt, glemsk,klumsete, raus, kjærlig, tålmodig, kreativ, oppmerksom, hjelpsom og blid.

Og hun går oss på nervene. Mest faren. Som jeg må klype i låret når han skal "kjefte" for noe som er helt unødvendig.

Det er småting men det skjer hele tiden. Sånne ting barn/ungdom ikke ser. 

Hun og jeg har en mer venninnetone samt at hun alltid kan spørre meg om penger, kjøring, overnatting osv men jeg lager ingen regler for henne, samtidig som vi har seriøse samtaler når jeg er bekymret som en omsorgsperson, og ikke en oppdrager. 

Men får så vanvittig dårlig samvittighet for at jeg irriterer meg over 4-5 timer i strekk med konstant høylytt latter, musikk, skravling hele kvelden med venninner, en sti av rot etter henne, finner alltid mugne greier på rommet hennes når det begynner å lukte, prater hull i hodet på meg kl 06 på morgenen osv 

Er dette normalt? 

Anonymkode: 77680...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er unormalt men av de tingene du nevner vil jeg skille det som man bør finne seg i og det som er uakseptabelt,

Aksepteres: konstant høylytt latter, musikk, skravling hele kvelden med venninner,

Aksepteres ikke: en sti av rot etter henne, finner alltid mugne greier på rommet hennes når det begynner å lukte,

Dette siste sier du selvfølgelig fra om.

At hun prater mye 6 om morgenen av henger av situasjonen. Hvis dere likevel er våkne skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke skal få prate. Hvis hun derimot kommer inn på soverommet kl 6 og vekker deg for å prate om noe uviktig så vil det vel være opplagt for de fleste at man sier at "dette tar vi når jeg har stått opp".

Anonymkode: 51d31...148

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er helt normalt. Ungdommen skal finne sin vei i livet, helst motsatt av foreldres og verden for øvrig. De er enda litt voksen og litt barn og det kan være en prøvelse for både foreldre og barn. Trøsten er at de fleste kommer gjennom det som nogen lunde  fornuftige mennesker. 

Skrevet

Det er helt normalt. 
Men at hun skal rydde etter seg, synes jeg du kan kreve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...