AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Så begynner vedkommende å gråte? Ikke første gang denne personen gråter eller blir sint om en av oss ikke hører alt vedkommende sier. Hva gjør en? Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Hvis vedkommende gråter er det jo litt uvanlig, kan tyde på at noe har skjedd. Ta en prat i så fall. Om vedkommende blir sint, så kan det hende det er hvis flere av dere har en tendens til å ikke høre etter. Hvis man har gitt en litt lengre beskjed som er viktig, så er det irriterende å måtte gjøre det igjen hvis folk ikke følger med. Det sagt, veldig viktige beskjeder bør helst gis skriftlig per mail eller chat system e.l. Anonymkode: 60e22...072 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis vedkommende gråter er det jo litt uvanlig, kan tyde på at noe har skjedd. Ta en prat i så fall. Om vedkommende blir sint, så kan det hende det er hvis flere av dere har en tendens til å ikke høre etter. Hvis man har gitt en litt lengre beskjed som er viktig, så er det irriterende å måtte gjøre det igjen hvis folk ikke følger med. Det sagt, veldig viktige beskjeder bør helst gis skriftlig per mail eller chat system e.l. Anonymkode: 60e22...072 Ett ord jeg ikke hørte. Spurte jo hva det var, gråten kom fordi det var så mye. Ikke jobb relatert, men pga korona og streiken. Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Vedkommende er nok sikkert bare sliten. Med mindre dere er nære kollegaer ville jeg ikke ha lagt noe spesielt i det. Hvis det hindrer dere i å gjøre jobben deres eller kunder/pasienter ser det må dere jo si ifra til leder. Anonymkode: 49a00...26e 2
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ett ord jeg ikke hørte. Spurte jo hva det var, gråten kom fordi det var så mye. Ikke jobb relatert, men pga korona og streiken. Anonymkode: 69afe...ec1 Du fikk svaret, så hvorfor lurer du på hva du skal gjøre? Vedkommende var jo sliten, og det er forståelig. Men det høres ut som om hun er overarbeidet. 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende er nok sikkert bare sliten. Med mindre dere er nære kollegaer ville jeg ikke ha lagt noe spesielt i det. Hvis det hindrer dere i å gjøre jobben deres eller kunder/pasienter ser det må dere jo si ifra til leder. Anonymkode: 49a00...26e Vel jeg fikk jo aldri den beskjeden hun skulle gi. Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel jeg fikk jo aldri den beskjeden hun skulle gi. Anonymkode: 69afe...ec1 Da kunne du vel spurt noen av de andre som var der eller? Anonymkode: 87b5e...11a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kunne du vel spurt noen av de andre som var der eller? Anonymkode: 87b5e...11a De var kun to, hun andre visste ikke. Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 Går det ikke an å si beklager, men jeg hørte ikke alt du sa og jeg skjønner dette er viktig for deg. Derfor vil jeg gjerne at du sier det igjen slik at vi får orden på dette, slik at jeg kan hjelpe deg. Anonymkode: 55a1f...264
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 Den beskjeden var noe jeg måtte gjøre på min vakt. Jeg spurte jo da jeg ikke hørte, men fikk bare glem det så gråt hun videre. Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 Høres ut som vedkommende ikke bør være på jobb. Varsle sjefen Anonymkode: 27d8e...650
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som vedkommende ikke bør være på jobb. Varsle sjefen Anonymkode: 27d8e...650 Må det om dette forsetter. Jeg blir jo engstelig om å spørre opp igjen. Vi jobber i mye støy, hun prater lavt og jeg hører litt dårlig. Sist jeg ikke hørte så skulle vi spise sammen. Men pga det ordet jeg ikke hørte jobbet hun videre mens tårene rant. En annen lurte på noe (Ang jobben) hun fikk gjennomgå. Synes ikke dette er greit. Anonymkode: 69afe...ec1 1
-Titania- Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 Det høres ut som om kollegaen din kan ha det litt vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #14 Skrevet 28. september 2020 Ehh den kollegaen må sykemelde seg . Si fra til sjefen . Anonymkode: e6bdf...8c9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #15 Skrevet 28. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehh den kollegaen må sykemelde seg . Si fra til sjefen . Anonymkode: e6bdf...8c9 Skal gjøre.det. Hatt mye kontakt privat før, men hun suger ut energien min. Hun sier hun gråter over buss streiken, korona og en kollega som mistet mannen sin. Sistnevnte kjenner jeg også godt på humøret. Denne kollegaen er singel godt voksen uten barn. Mye alene. Synes synd i henne, men kan ikke la det gå utover jobben. Tenkte å ta en prat med sjefen, men redd hun sier det kommer fra meg? Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #16 Skrevet 28. september 2020 Depresjon og/eller utbrenthet -jeg har vært der selv for mange år siden, var helt på randen av gråt til enhver tid nesten i den perioden. Anonymkode: ee3cf...eab 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depresjon og/eller utbrenthet -jeg har vært der selv for mange år siden, var helt på randen av gråt til enhver tid nesten i den perioden. Anonymkode: ee3cf...eab Ble du sykmeldt? Anonymkode: 69afe...ec1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 Kan du ikke snakke direkte med henne først? Være litt vennskapelig og ta en kopp kaffe med henne uten andre, spørre litt om depresjon og utbrenthet og spørre om hun kanskje ikke burde ta seg en tur til legen? Du kan godt si at du ønsker å si fra til sjefen fordi det går utover arbeidet deres også, men vær "gentle" når du snakker da, gi henne klem osv. eller f.eks sørge for å forsikre henne om at du vil hennes beste og at dere kollegaen synes det er tungt å se at hun har det vondt, at dere håper hun kan få hjelp så hun får det bedre og at det blir bedre å være på jobb etterhvert. Anonymkode: ee3cf...eab 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #19 Skrevet 29. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Ble du sykmeldt? Anonymkode: 69afe...ec1 Jeg var student så jeg ble ikke det, men på 3.året på studiet så sykemeldte de meg faktisk likevel så jeg ikke skulle få presset på å bestå alle fagene. Hadde jeg vært i jobb hadde jeg nok blitt sykemeldt, jeg klarte knapt å gå på skolen det første halvåret etter dette startet -jeg gråt mye og kom mer og mer på skolen etter skoletid for å prøve å jobbe alene, men egentlig så gikk ikke det heller. Jeg var også sånn "bare glem det" fordi jeg trodde at alt jeg sa og gjorde var bare drit og at ingen brydde seg om meg eller det jeg sa. Det var ikke rettet mot folkene jeg hadde rundt meg, jeg var bare nede i et mørkt mørkt hull.. Anonymkode: ee3cf...eab 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #20 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var student så jeg ble ikke det, men på 3.året på studiet så sykemeldte de meg faktisk likevel så jeg ikke skulle få presset på å bestå alle fagene. Hadde jeg vært i jobb hadde jeg nok blitt sykemeldt, jeg klarte knapt å gå på skolen det første halvåret etter dette startet -jeg gråt mye og kom mer og mer på skolen etter skoletid for å prøve å jobbe alene, men egentlig så gikk ikke det heller. Jeg var også sånn "bare glem det" fordi jeg trodde at alt jeg sa og gjorde var bare drit og at ingen brydde seg om meg eller det jeg sa. Det var ikke rettet mot folkene jeg hadde rundt meg, jeg var bare nede i et mørkt mørkt hull.. Anonymkode: ee3cf...eab Hun bør sykmelde seg ja. Jeg klarer heller ikke å jobbe i dette. Anonymkode: 69afe...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå