AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Del Skrevet 27. september 2020 Hei. Jeg har i løpet av de siste to mnd utviklet en del strekkmerker på magen på grunn av rask vektoppgang. Jeg holder nå aktivt på å gå ned i vekt (strekkmerkene var virkelig en wake up call for meg), men synes det er demotiverende å tenke at jeg skal ha disse merkene på meg for alltid. Det er ingenting galt med strekkmerker, jeg har mange på lårene, rumpa og puppene, men akkurat disse vil nok bare være en dum påminner om en dårlig tid i livet hvor jeg tydde til overspising. Det er ikke noe jeg er komfortabel med. Jeg har lest litt rundt og ser at det finnes ulike former for behandling mot dette, men det virker ikke som om at mye er godt dokumentert. Er det noen som har fått god effekt av behandling? Tenker da hos hudpleier/kosmetisk sykepleier, ikke hjemmekremer. Strekkmerkene er røde, og jeg leste at de er mest mottakelige for behandling i dette stadiet. Anonymkode: 03675...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 27. september 2020 #2 Del Skrevet 27. september 2020 Du kan ta plastisk kirurgisk behandling ( for eksempel bukplastikk og lårplastikk). Men de får sjeldent fjernet alt, man får arr etter operasjon, og gjenværende strekkmerker i området kan forverres. Andre behandlinger (laser, syre/kjemisk peel, kremer osv) har ikke blitt bevist effektive. Litt effekt kan de muligens ha, men da kun blekende. Man kan ikke fjerne uten å faktisk fjerne (les:kirurgi). Med tiden blekner de av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Del Skrevet 27. september 2020 4 timer siden, spinnwild skrev: Du kan ta plastisk kirurgisk behandling ( for eksempel bukplastikk og lårplastikk). Men de får sjeldent fjernet alt, man får arr etter operasjon, og gjenværende strekkmerker i området kan forverres. Andre behandlinger (laser, syre/kjemisk peel, kremer osv) har ikke blitt bevist effektive. Litt effekt kan de muligens ha, men da kun blekende. Man kan ikke fjerne uten å faktisk fjerne (les:kirurgi). Med tiden blekner de av seg selv. Får man bukplastikk om man ikke er sykelig overvektig? Kan ikke mye om dette, men trodde slike former for kirurgi var for mennesker med mye overflødig fett. Jeg er litt overvektig, men fettet er veldig "fint" fordelt utover kroppen, og huden er stram. Har en håndfull fett på magen, men dette er kun mulig å ta tak i når jeg er sittende. Har ingen valker stående f. eks. ts Anonymkode: 03675...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Del Skrevet 27. september 2020 Jeg har hørt man kan ta tatovering! At hvis strekkmerkene er lyse eller i en annen tone, rett og slett fylle på med hudfarge. Tror man burde gjøre ganske god rerearch først da, slik at man ikke gjør vondt verre! 😅 Anonymkode: 87bd7...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 27. september 2020 #5 Del Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Får man bukplastikk om man ikke er sykelig overvektig? Kan ikke mye om dette, men trodde slike former for kirurgi var for mennesker med mye overflødig fett. Jeg er litt overvektig, men fettet er veldig "fint" fordelt utover kroppen, og huden er stram. Har en håndfull fett på magen, men dette er kun mulig å ta tak i når jeg er sittende. Har ingen valker stående f. eks. ts Anonymkode: 03675...1cd Du må jo ha hud å ta av da, så det er mest aktuelt etter stort vekttap, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå