Gå til innhold

Hvor lenge kan et barn bæres? (Alder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så koselig å bære småbarn, men hvilken alder skal man slutte med det? Når barnet kan gå helt på egenhånd er det da slutt på bæring? Selv om jeg bare bærer for kosens skyld? (Sønn på 2,5 år, jeg liker å ha han på hofta mi innimellom)

Anonymkode: 1fbdb...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker til ungen ikke vil eller du ikke klarer mer :) det er veldig koselig å bære de små og jeg tror de føler seg trygge og elsket også. 

Anonymkode: a81cc...9e9

• Liker 6
Skrevet

2,5 er vertfall altfor tidlig å slutte, for jeg bærer barnet mitt i den alderen hele tiden🙈 Syns også det er koselig😊

Anonymkode: be102...949

• Liker 1
Skrevet

Jeg bærer noen ganger dattera mi på 3,5. Men hun begynner å bli tung, jeg er gravid og ikke akkurat sterk fra før. Så er ikke like ofte som hun skulle ønske lenger. 

Anonymkode: d5097...a54

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det blir gradvis mindre av seg selv, når barnet liker å gå selv og du synes det er slitsomt å bære. Så ville ikke stresset med «å slutte»..

Jeg bærer fortsatt 3åringen min ganske mye, selv om hun fint også fint kan gå en lang tur i skogen selv. Bærer når det er koselig og/eller praktisk.

6åringen bæres veldig sjeldent (kun hvis han har tatt av seg skoene i bilen, og blir båret inn i huset etc.) Er ikke helt sikker på når det sluttet jeg, men bar han nok fortsatt litt til 4-5 års alderen. Men det ble jo også mye mindre når lillesøsteren kom til verden.

Anonymkode: 68ad9...73d

• Liker 2
Skrevet

Bærer min femåring innimellom. Det er veldig kos. Det kommer tidsnok en tid hvor de nekter. 

Anonymkode: 92c66...7ae

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne med snart 4 åring, han bæres kun av og til. Det stopper liksom seg selv det der 😅 han sitter mye på fanget da ❤️

Anonymkode: 1ec02...2cd

Skrevet

Bær så lenge barnet ønsker og du orker 💕 Bærer fortsatt 4-åringen både på armen, skuldrene og i bæretøy

• Liker 1
Skrevet

Vi bærer av og til 6åringen. Hvis han blir veldig sliten og lei på tur, så er det lettere å hive ham på ryggen et par hundre meter til han får motivasjon igjen. Hun på 8 har vi ikke båret på noen år.  3åringen sitter ofte på skuldrene.

Det gir seg av seg selv tenker jeg. Som det meste annet, slik som samsoving, amming, ha barna på fanget osv. Brått en dag vil de ikke mer, eller brått en dag orker ikke du mer. 

Så bare bær så lenge dere begge er fornøyde. (Selvfølgelig så lenge barnet også går selv innimellom da, men det antar jeg jo 😊).

Anonymkode: ed670...3d0

• Liker 2
Skrevet

Tenker når barnet skal begynne på barneskolen så kan man slutte med det, men det er opp til foreldrene. 

Er skolebarnet sliten så kan man ta pauser 😊

Sluttet å bære på barnet da den var ca. 4 år. Begynte å bli for tungt og barnet oppfører/ser eldre ut i tillegg. Men kunne løfte og bære på tull eller kos hjemme!

Skrevet

Etter at ungene begynte å gå, så var den eneste bæringa en hvilepause i bæremeis hvis vi var på skogstur. På andre turer hadde vi med vogn til minstemann var drøyt tre år, og av og til måtte han jo sitte i den hvis vi skulle rekke frem dit vi skulle...

Anonymkode: 94dc1...bd3

Skrevet

Veldig lite bæring fra ca. 4 år. De blir for tunge rett og slett. 

Anonymkode: 8a8c4...7bf

Skrevet

Jeg vet ikke når man slutter med det. Har en på fire og ett halvt. Hender jeg bærer henne.

Anonymkode: b27e7...2cc

Skrevet

Min 5 åringen bæres av og til😅 ser ikke ut som om hun har planer om å slutte med det

Anonymkode: d2226...cfb

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Bærer av og til 5 åringen min jeg🥰

Folk spør hvor jeg får bicepene mine fra siden jeg ikke trener 👀😅

Skrevet

Synes så lenge barnet og foreldre synes det er greit er det greit. Til vanlig bærer jeg 3-åringen på lengre skogsturer men han begynner å bli flink til å gå så det er mest for å spare tid eller om han er sliten. 6-åringen har vi ikke bært i sele på en stund. Men hun får sitte på skuldrene. Kanskje på utenlandstur da hun var 5 år brukte vi sele men hun var litt lang egentlig.

Anonymkode: a0a9f...1e6

• Liker 1
Skrevet

Gikk alltid til/fra skole (1km) med gutten, og bar ham på ryggen hjemover når han ble trett.. elsket det. Etterhvert ble han for tung, og samtidig stor og sterk nok til å gå hele veien hjem.  

Anonymkode: 5a498...36d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...