AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Jeg skal endre etternavn. Selve prosessen ser grei ut. Men. Må man endre bankkort og pass og alt? Og hvordan gjør jeg dette? Veldig glad for alle konstruktive svar Anonymkode: 520b4...e83
Repus Asserts Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Bankkort og pass må endres,ja. Tror det går automatisk med bankkort. Neste gang du må ha nytt vil det nye navnet stå. Men du kan fint bruke det bankkortet du har nå til du må få nytt. Om du skal ut å reise,må du ha nytt pass med riktig navn. Da bestiller du vel bare en time på passkontoret for nytt pass som vanlig,og ditt nye navn vil være registrert hos dem i deres systemer,du trenger ikke å gjøre noe. Førerkort vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, Repus Asserts skrev: Bankkort og pass må endres,ja. Tror det går automatisk med bankkort. Neste gang du må ha nytt vil det nye navnet stå. Men du kan fint bruke det bankkortet du har nå til du må få nytt. Om du skal ut å reise,må du ha nytt pass med riktig navn. Da bestiller du vel bare en time på passkontoret for nytt pass som vanlig,og ditt nye navn vil være registrert hos dem i deres systemer,du trenger ikke å gjøre noe. Førerkort vet jeg ikke. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 520b4...e83
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, Repus Asserts skrev: Bankkort og pass må endres,ja. Tror det går automatisk med bankkort. Neste gang du må ha nytt vil det nye navnet stå. Men du kan fint bruke det bankkortet du har nå til du må få nytt. Om du skal ut å reise,må du ha nytt pass med riktig navn. Da bestiller du vel bare en time på passkontoret for nytt pass som vanlig,og ditt nye navn vil være registrert hos dem i deres systemer,du trenger ikke å gjøre noe. Førerkort vet jeg ikke. Nei, det byttes ikke automatisk. Jeg trodde det og lot være å få nytt bankkort når jeg byttet navn, men jeg fikk med gamle navnet mitt når jeg fikk nytt kort pga utløpsdato. Jeg har forøvrig ikke ordnet med nytt sertifikat, har ikke somlet meg til det ennå, 3 år etter navnebytte. Jeg bruker bankkortet (med gamle navn) feks på apoteket, der ser de på fødselsnr og ikke etternavn. Det eneste jeg har med rett navn er passet, som måtte ha nytt pga reise. Anonymkode: 775b0...fb7
Repus Asserts Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det byttes ikke automatisk. Jeg trodde det og lot være å få nytt bankkort når jeg byttet navn, men jeg fikk med gamle navnet mitt når jeg fikk nytt kort pga utløpsdato. Jeg har forøvrig ikke ordnet med nytt sertifikat, har ikke somlet meg til det ennå, 3 år etter navnebytte. Jeg bruker bankkortet (med gamle navn) feks på apoteket, der ser de på fødselsnr og ikke etternavn. Det eneste jeg har med rett navn er passet, som måtte ha nytt pga reise. Anonymkode: 775b0...fb7 Ja,dette er sikkert riktig. Jeg bare vet at jeg ikke har gjort noen innsats om å informere noen om mitt navnebytte,men det offentlige har nå funnet ut av det likevel. Jeg har ikke kjøpt nytt pass enda. Endret 26. september 2020 av Repus Asserts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå