Gå til innhold

Fortell om din verste sjef igjennom tidene! :D la oss ha det litt "gøy"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en sjef(kvinnelig, men det har ikke noe å si) som var så gniten, at Hu brukte kopipapir om igjen 2 ganger! Dette var i butikk. La meg forklare det slik:

1. Gang pris på en plakat(tilbud)

2. Gang når tilbud er over, legg det inn i skriveren, opp ned. Bruk til en plakat til. 

3. Gang, ta bort, for så å skrive lister på de, noen ganger helt umulig å lese... 

Det er fint med gjenbruk, men hun ble sint om hun fant arkene i søpla... 

Ikke bare det.. Men hun tok med bærepose e som hun hadde handlet i, med tilbake i butikken for selge de på nytt 😂 

Dette gjør henne ikke til tidenes verste sjef, men det at hun ikke holdt taushetsplikt, baksnakket de ansatte, lurte systemet med sykemeldinger, gi vakter til nav ansatte, og mindre vakter til oss vanlig ansatte sier sitt. The list goes on.....

Anonymkode: 1e7f9...dc5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 18-19 år. Søkte jobb, men var selvsagt vanskelig i 08-09... Jeg fikk en jobb som ekstravakt, men jobbet fulltid pluss. Etter 3 måneder får jeg beskjed om at butikken skal legges ned, og at vi skal få solgt ut alt. Kontrakten gjaldt først ett år. Jeg fikk ikke beskjed på jobbintervjuet at butikken skulle legges ned i august. Så sjefen lurte meg. Unnlot å gi beskjed. Så satt jeg der igjen uten jobb. Jeg saksøkte bedriften og fikk 150.000,- hvis jeg ikke anmeldte.

Anonymkode: 86482...80c

• Liker 3
Skrevet

Hadde en sjef, han hadde borderline, helt jævlig. Måtte behandle han som en porselen baby

Anonymkode: d0b5f...cf0

• Liker 1
Skrevet

Forrige sjefen min baksnakket alle ansatte. Han trodde ikke på at folk hadde ekte sykdom og mente at kollegaene mine var løgnere og latet som når de var borte fra jobben. Jeg fikk for mange detaljer. Til slutt måtte jeg be han slutte. Jeg fikk bedre kontakt med hun ene som var mest utsatt og da fikk jeg vondt ovenfor henne. Han var virkelig uproff. 

Anonymkode: 41475...8ab

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 18-19 år. Søkte jobb, men var selvsagt vanskelig i 08-09... Jeg fikk en jobb som ekstravakt, men jobbet fulltid pluss. Etter 3 måneder får jeg beskjed om at butikken skal legges ned, og at vi skal få solgt ut alt. Kontrakten gjaldt først ett år. Jeg fikk ikke beskjed på jobbintervjuet at butikken skulle legges ned i august. Så sjefen lurte meg. Unnlot å gi beskjed. Så satt jeg der igjen uten jobb. Jeg saksøkte bedriften og fikk 150.000,- hvis jeg ikke anmeldte.

Anonymkode: 86482...80c

Konkurs kan jo skje, det er faktisk ikke et kontraktsbrudd i seg selv. Det er ingen som kan kreve å få fortsette i jobben når konkurs er et faktum og konkursboet er oppe å gå, da må man bare stille seg i køen for å få inngitt krav om arbeidstid man har gjennomført allerede. Og jeg vil jo si du kom ganske greit ut av det, 150K i erstatning som passiv inntekt mens du da kan jobbe et annet sted. 

Anonymkode: d943c...b69

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Konkurs kan jo skje, det er faktisk ikke et kontraktsbrudd i seg selv. Det er ingen som kan kreve å få fortsette i jobben når konkurs er et faktum og konkursboet er oppe å gå, da må man bare stille seg i køen for å få inngitt krav om arbeidstid man har gjennomført allerede. Og jeg vil jo si du kom ganske greit ut av det, 150K i erstatning som passiv inntekt mens du da kan jobbe et annet sted. 

Anonymkode: d943c...b69

Han hadde jo så å si planlagt det da

Anonymkode: 1e7f9...dc5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En sjef som gav blanke pokker i om de ansatte faktisk dukket opp til jobbene deres eller ikke... 

Ansatte kunne dukke opp for eksempel to eller tre timer for seint, men likevel få betaling for en FULL arbeidsdag. Eller folk som stakk av flere timer før arbeidsdagen deres egentlig var over. Dette var tydeligvis LAAANGT enklere for sjefen, enn å faktisk holde øye med nøyaktig når en person egentlig dukket opp til jobbene deres. 

I tillegg var det en rekke ansatte som ALDRI gjorde den jobben de faktisk var satt til å gjøre. Selv om de dukket opp til jobben deres. Folk ble stort sett sittende på for eksempel  Facebook (eller på andre søppel-medier på Internett) eller de satt med mobiltelefonene deres hele tiden. Derfor gikk det selvfølgelig  temmelig sakte fremover med alle arbeidsoppgavene man egentlig var satt til å gjennomføre der. Noe som gjorde sjefen fly forbanna hver eneste arbeidsuke. Men hun kjeftet som regel på hele gjengen, i steden for å gå etter de som faktisk holdt på med all denne dritten. Ettersom flere andre ansatte allerede holdt på med dette, så begynte jeg også skippe flere arbeidsdager på denne måten. 

Etter hvert gikk selvfølgelig hele bedriften fullstendig konkurs, og jeg håper at denne sjefen ALDRI noensinne får seg arbeid med "leder-ansvar" igjen noen gang...                   

Anonymkode: 26001...b11

For å være ærlig så synes jeg ikke hun høres "så" ille ut i utgangspunktet. Hun ønsket nok å gi dere "frihet under ansvar" under det håpet at trenden ville snu. Men hun var kanskje for naiv og gav dere for mye frihet, uten at folk oppfylte pliktene sine

Det er nok vanskelig for en leder å finne balansen der. På en side ønsker ikke en god leder å være for kontrollerende og innpåsliten, på en annen side kan det da være vanskelig å snu holdningene og dårlig arbeidsmoral uten å holde øye med folk.

Litt synd for dere som gjorde en reell innsats da. Vi har ledere som heller ikke er så innpåslitne, og jeg er sikker på at jeg kunne ha skulket hele arbeidsdager innimellom uten å bli "tatt". Men har man det greit og trives med et tillitsbasert arbeidsmiljø, så ønsker man også å bevare det miljøet man har, og man utfører da sine plikter for å "forsvare" miljøet man jobber i. Dette ved å vise til resultater man produserer og at frister overholdes, fremfor å trenge strenge stemplingsur og systemer som kontrollerer når man kommer og når man drar. Slikt blir det dårlig trivsel av, også blant de som ikke har noe å skjule.

Anonymkode: 255ad...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...