Gå til innhold

Kvalm, kvalmere, kvalmest.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åååå. Nå er jeg så fryktelig kvalm. :kvalm: Det er så ekkelt å være så kvalm. Noen ganger blir jeg mere kvalm enn andre ganger. Noen ganger kaster jeg opp, :kvalm: mens andre ganger så gulper jeg opp, og får en vond smak i munnen. Ekkelt. Nå er jeg ekstra kvalm. Har lyst til å kaste opp, men jeg klarer ikke å kaste opp? Hvordan skal jeg klare det?

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så kvalm. Pleier dere å være kvalm hver dag? Er det vanlig? Kan det hende at jeg er kvalm pga. psykisk sykdom.? Kvalm pga. angst?

Nå gulpet jeg opp masse ekkelt i munnen min. Sånne sure oppstøt. Har prøvd medisiner mot kvalme, men jeg merker ikkenoe. Har prøvd afipran. Noen andre her som har prøvd den? Virket den hos dere?

Tusen takk for svar. :kvalm::kvalm::kvalm:

Klem :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir fort kvalm om jeg spiser uregelmessig. Hvis jeg spiser regelmessige måltider slipper jeg unna kvalme! Da unngår jeg å bli stappmett og kvalm pga det. Jeg blir også kvalm om jeg er veldig sulten, så jeg prøver å spise før jeg blir veldig sulten! Har ikke prøvd noe medisin imot det.

Skrevet

Når man er redd så er det vanlig at man blir kvalm ja!!

Men som den over skriver så kan man også bli kvalm om man ikke spiser regelmessig!!

Og noen blir også kvalme om de ikke drikker nok vann.

Mot sure oppstøt så pleier sånn nyco å hjelpe, sånn man har i vannet også bruser det...

Men jeg tror nok at om kvalmen din ikke gir seg etter å ha prøvd å ta medisiner, "brusevann" (jeg kaller det det ;) ) , drikke masse vann og spise jevnlig. Så tror jeg nok det er det psykiske som gjør så du blir kvalm! Er nok angsten.

:troest:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er samme gjest som over. Angst kan nok føre til kvalme ja, blir kvalm før eksamen, jobbintervju og andre situasjoner jeg ikke føler meg trygg i. Men - det går alltid over når jeg kommer igang. (Altså - når jeg først har kommet meg til eksamenslokalet og startet eksamen så forsvinnger kvalmen. )

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor jeg er like kvalm uansett hva jeg gjør :overrasket:

Så synd du også blir kvalm, pleier du å være kvalm ofte? Så bra at kvalmen forsvinner når du kommer til eksamenslokalet. Men det er jo slitsomt å være kvalm uansett. Klem :klem::klem::klem:

Skrevet
Jeg lurer på hvorfor jeg er like kvalm uansett hva jeg gjør :overrasket:

Kanskje det har noe med at du er skeptisk eller redd uansett hva du gjør?

:icon_question: :troest:

Skrevet
Kanskje det har noe med at du er skeptisk eller redd uansett hva du gjør?

:icon_question:  :troest:

Ja, du har nok veldig rett.

Jeg er alltid skeptisk og redd og nervøs uansett hva jeg gjør.

Er redd konstant. :hår:

Skrevet
Ja, du har nok veldig rett.

Jeg er alltid skeptisk og redd og nervøs uansett hva jeg gjør.

Er redd konstant.  :hår:

Synes du bør prøve å finne ting du liker å gjøre... Vet at dette aldeles ikke er lett når man er redd og deppa...

Liker du å tegne, male??

Eller lage ting?

Er jo en sånn hobby katalog med mye fint inni, der får til og med jeg som ikke har ork til så mye lyst til å prøve å lage ting, for det er så mye fint ;)

Skrevet
Åååå. Nå er jeg så fryktelig kvalm. :kvalm:  Det er så ekkelt å være så kvalm. Noen ganger blir jeg mere kvalm enn andre ganger. Noen ganger kaster jeg opp, :kvalm: mens andre ganger så gulper jeg opp, og får en vond smak i munnen. Ekkelt. Nå er jeg ekstra kvalm. Har lyst til å kaste opp, men jeg klarer ikke å kaste opp? Hvordan skal jeg klare det?

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så kvalm. Pleier dere å være kvalm hver dag? Er det vanlig? Kan det hende at jeg er kvalm pga. psykisk sykdom.? Kvalm pga. angst?

Nå gulpet jeg opp masse ekkelt i munnen min. Sånne sure oppstøt. Har prøvd medisiner mot kvalme, men jeg merker ikkenoe. Har prøvd afipran. Noen andre her som har prøvd den? Virket den hos dere?

Tusen takk for svar. :kvalm:  :kvalm:  :kvalm:

Klem :klem:

at du har vært innlagt flere ganger pga psyke og angst etc etc, og ikke vet at kvalme er en naturlig del av akkurat psykiske lidelser finner jeg litt merkelig!

ja, det kommer gjerne som en følge av angst!

har ikke psykologen din eller de på institusjonen fortalt deg det bør du seriøst vurdere å bytte til annet hjelpeapparat en du har brukt til nå.

• 2 uker senere...
Skrevet
at du har vært innlagt flere ganger pga psyke og angst etc etc, og ikke vet at kvalme er en naturlig del av akkurat psykiske lidelser finner jeg litt merkelig!

ja, det kommer gjerne som en følge av angst!

har ikke psykologen din eller de på institusjonen fortalt deg det bør du seriøst vurdere å bytte til annet hjelpeapparat en du har brukt til nå.

Ja, Jeg tror jeg vet at kvalme er en del av angsten. Men når jeg er så kvalm at det plager meg så innmari så vet jeg ikke om det er noe mer enn angst? Jeg vet ikke jeg. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...