Gå til innhold

Gi bobljakke til uteligger i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel boblejakke da jeg har fått ny. Kan jeg gi den til en tilfeldig uteligger i Oslo eller finnes det bedre ideer?

Anonymkode: bb74a...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ser en som kan trenge den så er det bare å gå bort å spørre om h*n vil ha den :) jeg har gitt bort mye på den måten. 

Anonymkode: 54079...7d7

• Liker 4
Skrevet

Ja, absolutt! Så fint at du tenker på gjøre det😊 Jeg har gjort det selv med pledd, paraplyer, ulltøy ol.

Blir veldig glad av å tenke på at flere gjør ting som dette. Det gjør seg med litt omsorg, også på gata❤️

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

De klarer seg. De får klær fra Frelsesarmeen. Send heller klærne til noen som trenger dem.

Anonymkode: 20a0a...6b7

• Liker 1
Skrevet

Ville heller gitt til frelsesarmeen. Man vet ikke hvordan de reagerer, noen kan bli sure og voldelige fordi de kn føle at man ser på dem som mindre ellerno

• Liker 2
Skrevet

Du kan kontakte Gateteam Oslo på Facebook, hvis du har noe du vil donere bort men er litt usikker på hvordan. 🙂

Anonymkode: 441a1...e34

• Liker 3
Skrevet

Refugees Welcome Oslo eller Fattighuset er også en mulighet om du vil donere bort.

Frelsesarmeen selger vel klærne man donerer i butikkene sine.

Anonymkode: 54305...c7f

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de aller fleste uteliggere ønsker sannsynligvis penger, som de kan bruke på narkotiske stoffer og / eller alkohol.  

Anonymkode: 76011...55f

Å så da? Skal man ikke tilby dem varme klær fordi de har lyst på penger for å komme seg gjennom enda en dag i helvete? Hva var vitsen med den kommentaren der egentlig? 

Anonymkode: 54079...7d7

Skrevet (endret)

Som mange kan man selvsagt også gi gjennom en organisasjon. Et år da jeg rydda i gamle klær og hadde mye vintertøy å gi bort, kontaktet jeg Frelsesarmeeen. Avtalte med dem at jeg kunne levere klærne i et lokale (Grønland/Gamlebyen) hvor hjemløse og fattige tilreisende kunne møte opp for å få en dusj og klær de trengte.

Endret av Blomma70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...