Gjest bergitte m Skrevet 24. juli 2005 #1 Skrevet 24. juli 2005 Jeg driver nå med utredning hos psykolog. Har fått diagnosen angst og depresjon. Psykiatren trodde jeg har asberger fordi jeg er så redd. Han trodde at siden jeg var så innmari redd var fordi at siden jeg kanskje hadde asberger så hadde andre mennesker skole ol. hatt krav om ting jeg ikke klarer å gjøre. At hvis kravene er større enn det man makter så kunne man bli redd for andre mennesker. Er det sant? Er det noen andre her som har hørt det samme?
Gjest Bellatrix Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 Ble litt usikker på hva du spurte om, men jeg kan prøve å svare. Mannen min har Asperger og har sosial angst. Tror nok det henger mye sammen.
Pauline Skrevet 25. juli 2005 #3 Skrevet 25. juli 2005 Asperger-syndrom er en autismeliknende forstyrrelse hos en normaltbegavet person. Det er mange kriterier som skal være til stede for at du skal få den diagnosen. Diagnosen er en diagnose innen psykiatrien. Hovedproblematikken ligger på området knyttet til samspill og kommunikasjon For en person som har a.s. er det vanskelig å forstå sosiale koder. Dermed kan det være vanskelig å forstå de krav som stilles fra skole osv. Vet ikke om svaret mitt var til særlig hjelp, men du kan søke på asperger her på nettet. Du finner sikkert en hel del under emnet autisme eller nevropsykiatri og. Det er skrevt en del litteratur om nevropsykiatri. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå