AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Heisann. Eg har komt meg ned på ein BMI på 30 nå. Vi har begynt å prøve på eit barn til Kor overvektig var du når du prøvde å få barn? Korleis gjekk det med graviditeten din? Utvikla du nokon plager relatert til overvekt? Tok jordmor og lege det opp med deg? Var det fokus på det? Kva kan eg forventa meg? Eg var normalvektig sist fødsel. Ble det vanskelig for deg å bli gravid? Eg føler meg ellers frisk, er aktiv og har lite sjukefråvær. Har ingen kjente sjukdommar og ser fastlegen min sånn ca aldri. Eg er overvektig fordi eg eter for masse i forhold til kva eg forbrenner. Detta har eg stort fokus på og har vore flink lenge. Kjem til å halda på gode vanar under graviditeten. Takker for svar. Anonymkode: b164e...839
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Er 167 og har veid ca 95 hver gang jeg har vært gravid, 4 ganger. Har ikke hatt noen plager som er vektrelatert. Heller ikke bekkeløsning. Eneste negative er glukosebelastning og at jeg ikke fikk føde på avdelingen for naturlig fødsel. Måtte på vanlig avdeling siden overvekt regnes som risiko. Har ikke hatt sa/ma noen gang heller ( men det er vel mer flaks enn vektrelatert) Anonymkode: ed258...88d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Er 167 og har veid ca 95 hver gang jeg har vært gravid, 4 ganger. Har ikke hatt noen plager som er vektrelatert. Heller ikke bekkeløsning. Eneste negative er glukosebelastning og at jeg ikke fikk føde på avdelingen for naturlig fødsel. Måtte på vanlig avdeling siden overvekt regnes som risiko. Har ikke hatt sa/ma noen gang heller ( men det er vel mer flaks enn vektrelatert) Anonymkode: ed258...88d Så fint å høre Takk for at du delte. Anonymkode: b164e...839
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Jeg måtte ned til nærmere normalvekt før jeg ble gravid (hadde også 30 i BMI da). Men jeg hadde hormonforstyrrelser grunnet overvekten, og da legen min fortalte at vektnedgang kunne øke sjansene mine for å bli gravid på naturlig måte så gikk jeg "all inn" med å slanke meg. Svangerskapet var uten komplikasjoner da hadde jeg 26 i BMI i første trimester. Etter fødsel så har jeg gått ytterligere ned, og ble gravid på første forsøk på nr 2 ❤️ Anonymkode: df93c...4ca
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg måtte ned til nærmere normalvekt før jeg ble gravid (hadde også 30 i BMI da). Men jeg hadde hormonforstyrrelser grunnet overvekten, og da legen min fortalte at vektnedgang kunne øke sjansene mine for å bli gravid på naturlig måte så gikk jeg "all inn" med å slanke meg. Svangerskapet var uten komplikasjoner da hadde jeg 26 i BMI i første trimester. Etter fødsel så har jeg gått ytterligere ned, og ble gravid på første forsøk på nr 2 ❤️ Anonymkode: df93c...4ca Så flott. Korleis slanka du deg? Lavkalori? Bra jobba Anonymkode: b164e...839
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott. Korleis slanka du deg? Lavkalori? Bra jobba Anonymkode: b164e...839 Ikke noe fancy diett. Jeg begynte med å telle kalorier for å se hvor mønsteret i overspisingen var. For meg så var det ikke store porsjoner usunn mat, men jeg gikk og småspiste hele dagen fordi det var så ubehagelig for meg å være sulten. Jeg lærte at sult er ikke farlig, og jeg holdt meg til 3 faste måltider hver dag med helt normal mat, men øvde meg på å ikke spise noe utenom. Når jeg kjente meg sulten så sa jeg til meg selv "hold ut, bare et par timer til neste måltid". Jeg har faktisk ikke forsaket noe, men har gått ned i vekt med porsjonskontroll og faste måltider. Teller ikke kalorier fast lenger, men med en gang jeg går litt opp i vekt så strammer jeg inn litt. Du bør også begynne med å gå gjennom vanene dine for å se hvor du overspiser mest. Når motivasjonen er noe så fint som familieforøkelse så er jeg sikker på at du klarer det. Lykke til 🙂 Anonymkode: df93c...4ca
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke noe fancy diett. Jeg begynte med å telle kalorier for å se hvor mønsteret i overspisingen var. For meg så var det ikke store porsjoner usunn mat, men jeg gikk og småspiste hele dagen fordi det var så ubehagelig for meg å være sulten. Jeg lærte at sult er ikke farlig, og jeg holdt meg til 3 faste måltider hver dag med helt normal mat, men øvde meg på å ikke spise noe utenom. Når jeg kjente meg sulten så sa jeg til meg selv "hold ut, bare et par timer til neste måltid". Jeg har faktisk ikke forsaket noe, men har gått ned i vekt med porsjonskontroll og faste måltider. Teller ikke kalorier fast lenger, men med en gang jeg går litt opp i vekt så strammer jeg inn litt. Du bør også begynne med å gå gjennom vanene dine for å se hvor du overspiser mest. Når motivasjonen er noe så fint som familieforøkelse så er jeg sikker på at du klarer det. Lykke til 🙂 Anonymkode: df93c...4ca Takk, kjempegode tips. Eg småspiser også mye... Ja skal skrive ned alt eg spiser (eter mest om kvelden...) Anonymkode: b164e...839
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk, kjempegode tips. Eg småspiser også mye... Ja skal skrive ned alt eg spiser (eter mest om kvelden...) Anonymkode: b164e...839 Anbefaler appen «lifesum» - bruker bare gratisversjonen, men den funker kjempefint for å logge og regne ut kalorier. Gikk ned 15 kg på 3 måneder. Spiste mindre, litt sunnere og bevegde meg litt mer, ingen diett. Lifesum hjalp meg å holde oversikt Anonymkode: 51600...457 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå