Gå til innhold

Dere damer uten barn som er sammen med en med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere damer uten barn som er sammen med en med barn hvor mye betaler dere for barnen og hvordan fordeler dere utgifter som boutgifter/mat etc? 

Anonymkode: 6ff78...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke best å være særboere da? 

Anonymkode: c0ebc...6ab

• Liker 2
Skrevet

Vi bor ikke sammen. 

Anonymkode: fb880...113

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi bor ikke sammen. 

Mener du at du skal betale for barna hans uten at du en gang bor sammen med mannen? Dette høres merkelig ut.

Barna har en mor og en far, og de skal forsørge dem. Det ville selvsagt stilt seg noe annerledes om dere bodde sammen som en familie, og hadde barna regelmessig. Da betaler man nok noe, selv om det er foreldrene som har hovedansvaret.

Anonymkode: fe1d5...ecb

• Liker 1
Skrevet

^ Sorry, så nå at du ikke er TS.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du skal betale for barna hans uten at du en gang bor sammen med mannen? Dette høres merkelig ut.

Barna har en mor og en far, og de skal forsørge dem. Det ville selvsagt stilt seg noe annerledes om dere bodde sammen som en familie, og hadde barna regelmessig. Da betaler man nok noe, selv om det er foreldrene som har hovedansvaret.

«Så du mener altså at....?!?!?!?» 🤬🤬🤬

Ta deg noe beroligende du!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, så aggressivt.

Du så vel at jeg skrev like etter at jeg tok feil av vedkommende jeg siterte og TS.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var med eksen (som hadde barn), så delte vi alle regninger likt. Men pengene til overs måtte gå til hans hobbyer og fotball kanaler. Ellers ble han deprimert. Det forholdet varte ikke lenge. 

Anonymkode: a4157...d82

• Liker 1
Skrevet

Fordeler det i grunn ikke, han har ansvaret for at SFO, osv. blir betalt (selvom vi deler på økonomien likt, er ikke noe ditt eller mitt her).

Barnet har jo en biologisk mor, men hun står bare for det som er i «hennes» hjem. 

Jeg/vi handler inn klær, mat og alt det andre kostnadene. Barnet har både klær og leker hos mor og far sånn barnet slipper å bo i en koffert. 

Jeg ser barnet på som mitt eget og tar like mye ansvar som barnefar! Trenger barnet nye sko til barneskolen og det er «far sin tur» å handle det så involverer jeg meg og tar med barnet med på shopping. 😊

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, så aggressivt.

Du så vel at jeg skrev like etter at jeg tok feil av vedkommende jeg siterte og TS.

Ja.

Men da hadde du allerede kommet med DEN psycho tiraden. 

Skrevet

Venninnen min har to barn 50 %. Der betaler hun 2/3 av husleien og samboeren 1/3 (de må tross alt ha tre soverom i stedet for ett, pga hennes barn), og han handler inn maten den uka de er alene mens hun handler inn den uka de har barna. Hun står selvsagt for alt av klær og utstyr, men han kjøper gaver og sånn når han føler for det.

Anonymkode: ded9e...1ae

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min har to barn 50 %. Der betaler hun 2/3 av husleien og samboeren 1/3 (de må tross alt ha tre soverom i stedet for ett, pga hennes barn), og han handler inn maten den uka de er alene mens hun handler inn den uka de har barna. Hun står selvsagt for alt av klær og utstyr, men han kjøper gaver og sånn når han føler for det.

Anonymkode: ded9e...1ae

Det er naturlig at den som tjener mest betaler minst 50% husleie og mat selv om den andre har barn.

At man må ha et ekstra soverom bør ikke ha noe å si.

Høres ut som venninnen din bor på nåde og ville greid seg bedre uten gubben.

Anonymkode: 52e85...de9

• Liker 4
Skrevet

Vi har felles økonomi, så jeg bidrar også til hans sønn. Akkurat nå er det også jeg som har høyest inntekt, og bidrar mest. Det har for meg vært helt naturlig, med at vi er en familie. Jeg er også med og oppdrar barnet som mitt eget.

Anonymkode: 8bf50...8e8

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Men da hadde du allerede kommet med DEN psycho tiraden. 

Hva i alle dager var "psycho" med det innlegget?

Jeg skrev at foreldrene har hovedansvaret for å forsørge barna sine. TS som stemor/kjæreste med barnas far har ikke de samme forpliktelsene, selv om hun også kan bidra. Hva som er "psycho" med den uttalelsen, kan være interessant å høre.

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager var "psycho" med det innlegget?

Jeg skrev at foreldrene har hovedansvaret for å forsørge barna sine. TS som stemor/kjæreste med barnas far har ikke de samme forpliktelsene, selv om hun også kan bidra. Hva som er "psycho" med den uttalelsen, kan være interessant å høre.

OK. Hvis du ikke ser at det er på tide å gi seg nå, så tror jeg muligens ikke det er noen nytte. Men det var altså ikke bare dette du skrev. 

Skrevet

jeg er sammen med en som har to barn, uten at vi bor sammen. det påvirker ikke min økonomi. utenom litt ekstra gaver, men det gjør meg med glede fordi jeg liker barna.

hadde følt meg smålig om jeg aldri gav dem noe som helst. de beriker mitt liv(er barnløs selv). 

men tenker det ville blitt problematisk å bodd sammen🧐

Anonymkode: c67fa...810

Skrevet

Han tar alle direktekostnader knyttet til barna (klær, fritid, sfo etc) - det er jo tross alt han som får skattefordelene også. Utgifter til hus og mat deler vi likt (etter andre hensyn enn barn).

Anonymkode: 450a7...e3d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Well, that escalated quickly. 

Anonymkode: eb5f3...8bd

• Liker 4
Skrevet

Svarer selvom jeg har barn. Her går alt på kryss og tvers igrunn. Hans barn er myndig, men lærling, og bor hjemme.

Så jeg betaler telefonregningen og vippser om det skulle være noe, legger ungdommen ut for mat så betaler den tilbake den av oss som er hjemme. Ser jeg noe jeg har lyst til å kjøpe til hans barn kjøper jeg det. 

Drar samboeren på en aktivitet med mitt barn bruker han det kortet som er tilgjengelig, han vippser mitt barn om hn har behov av noe å jeg ikke er der.

Hadde jeg ikke hatt eget barn hadde jeg gjort akkurat det samme. Denne ungdommen betyr jo masse for meg, og jeg ønsker jo å dele godene med de jeg er glad i. Det hadde kostet meg mer å være gnien 

Anonymkode: b6388...64a

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Well, that escalated quickly. 

Anonymkode: eb5f3...8bd

Ja. Jeg skrev tre ord og fikk en avhandling med hvor merkelig jeg var. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...