AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Har lyst på barn, alder 21-22. Jeg ser mange som lykkes med barn i ung alder. Vet ikke hvordan de får økonomien til å gå? hvordan gjør dere mødre det der ute? vi har leielighet med fast 20 000 i mnd for regninger til leileigheten. Med mat blir det fort brukt 26 000? Og hvis vi skal betale for bil så vil det fort bli 30-35 000 i mnd som kostnader. typen tjener 28k. Med overtid kan han tjene mer, men 28k er normal lønn etter skatt. (Før skatt: 40k ca) men han kan selvfølgelig ikke jobbe for mye overtid, for da får han ikke tid med barnet og meg. Så vil si lønnen er på 28-30k. vil vi klare oss med barn i ung alder hvis jeg ikke jobber? Anonymkode: bbaa1...76c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Skal du studere? Anonymkode: 2e00b...d24 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Hvorfor skal ikke du jobbe? Anonymkode: 680ee...e34 29
Anjatapinjata Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Hvorfor jobber du ikke? Eier dere bolig eller leier dere? Hørtes ut som dere har veldig mye utgifter. Jeg hadde klart meg alene med ett barn uten noen økonomisk hjelp, men det hadde nok blitt trangt økonomisk. Har 28000 utbetalt i mnd. Bare barnehagen koster 3500 i mnd. Jeg ville visst at jeg hadde klart å forsørge barnet alene. Hvis samboeren din går fra deg hva gjør du da? 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du studere? Anonymkode: 2e00b...d24 Nope. Anonymkode: bbaa1...76c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Andre klarer å få barn i ung alder fordi de jobber. Det burde du å. Merkelig at typen din aksepterer at du ikke gjør noe - annet enn å snylte på han. Anonymkode: 02a36...862 26
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, Anjatapinjata skrev: Hvorfor jobber du ikke? Eier dere bolig eller leier dere? Hørtes ut som dere har veldig mye utgifter. Jeg hadde klart meg alene med ett barn uten noen økonomisk hjelp, men det hadde nok blitt trangt økonomisk. Har 28000 utbetalt i mnd. Bare barnehagen koster 3500 i mnd. Jeg ville visst at jeg hadde klart å forsørge barnet alene. Hvis samboeren din går fra deg hva gjør du da? Eier bolig, men må utbetale boliglån. Så blir 20k i mnd for kostander Anonymkode: bbaa1...76c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Dere har fryktelig høye utgifter! Anonymkode: 6c752...b78 13
Gjest DislayName Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Jeg dømmer deg ikke, men vil du ingenting annet enn å ha barn her i livet? Studere, male, lage musikk, reise, skrive, oppleve - noe annet?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eier bolig, men må utbetale boliglån. Så blir 20k i mnd for kostander Anonymkode: bbaa1...76c Det er vel han som eier boligen. Hva gjør du hvis det blir slutt mellom dere - du uten inntekt eller bolig. Anonymkode: 02a36...862 13
Alveenia Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 Jeg hadde en arv å bruke når jeg ble mor som 19 åring, men jeg skulle ønske jeg hadde en jobb slik at jeg hadde fått penger av å være hjemme. Men jeg ville kanskje kanskje bedd dere til å finne en billigere bolig om dere skal leve av hans inntekt. Mine tanker. 3
Anjatapinjata Skrevet 26. september 2020 #12 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eier bolig, men må utbetale boliglån. Så blir 20k i mnd for kostander Anonymkode: bbaa1...76c Det var mye i kostnader på kun en inntekt ja. Er ganske dyrt å ha barn. Og nei penger er absolutt ikke alt, men er jo greit å ha økonomi til å kunne unne seg noen goder. Ikke bare leve fra hånd til munn hver mnd. Kan si det sånn da, jeg også ønsket barn tidlig. Var på den tiden sammen med en som tjente veldig bra også. Jeg har alltid jobbet selv også men var ikke utdannet på den tiden. Fikk meg også en knekk litt senere. Fikk min første da jeg var 29år og kjenner jeg er veldig glad jeg ventet til alt er mer stabilt, og at jeg rett og slett er blitt litt mer voksen 😊 Vet det ikke er det du vil høre, men du har ikke dårlig tid. Få deg utdannelse og jobb, lev livet. Så kan du tenke på barn igjen om noen år😊 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 Hvorfor skal du ikke jobbe? Jeg fikk barn da jeg var 22, og skulle skrive at økonomien er god den, helt gjennomsnittlig. Har kun god erfaring med å gå barn tidlig. Men vi jobber jo begge to! Tenker du at du ikke skal jobbe i det hele tatt? Eller at du ikke har opparbeidet rettigheter til foreldrepermisjon? Isåfall vil jeg absolutt anbefale at du venter med barn til du har jobbet ett års tid! Det gjør ALT så mye lettere! Anonymkode: 2d0ba...419 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Andre klarer å få barn i ung alder fordi de jobber. Det burde du å. Merkelig at typen din aksepterer at du ikke gjør noe - annet enn å snylte på han. Anonymkode: 02a36...862 Vil hvertfall være hjemme til barnet er 4 år egentlig. Anonymkode: bbaa1...76c 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ikke jobbe? Jeg fikk barn da jeg var 22, og skulle skrive at økonomien er god den, helt gjennomsnittlig. Har kun god erfaring med å gå barn tidlig. Men vi jobber jo begge to! Tenker du at du ikke skal jobbe i det hele tatt? Eller at du ikke har opparbeidet rettigheter til foreldrepermisjon? Isåfall vil jeg absolutt anbefale at du venter med barn til du har jobbet ett års tid! Det gjør ALT så mye lettere! Anonymkode: 2d0ba...419 Hvor lenge var du hjemme med barnet? Anonymkode: bbaa1...76c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Eier bolig, men må utbetale boliglån. Så blir 20k i mnd for kostander Anonymkode: bbaa1...76c 20k i måneden høres helt ekstremt ut for en leilighet dere eier? Jeg eier en leilighet på 60 kvm alene og betaler 5k i måneden (2k i boliglån og 3k i fellesutgifter). Hvis mannen din jobber og tjener 28k i måneden og dere har faste utgifter på 26k (bolig + mat) så må du enten begynne å jobbe eller begynne å studere for at dere skal kunne forsørge et barn. Anonymkode: 66f72...866 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 Hvorfor jobber du ikke? Studerer ? Hva om det blir slutt, hvem skal du da leve på? Anonymkode: 5d999...16a 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil hvertfall være hjemme til barnet er 4 år egentlig. Anonymkode: bbaa1...76c Hvis dere skal leve av kun èn inntekt på underkant av 500.000 i året i minst 4 år, så må dere være forberedt på at det blir trangt økonomisk. (Så kommer kanskje barn nummer 2++ også blir det brått ends flere år..) Og du kommer vel heller ikke til å stille veldig sterkt på arbeidsmarkedet som godt voksen uten noen erfaring når du er ferdig med å gå hjemme... Anonymkode: 2d0ba...419 12
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #19 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil hvertfall være hjemme til barnet er 4 år egentlig. Anonymkode: bbaa1...76c Å typen er klar for å forsørge deg og et eller flere barn i 4 år? Forsørger han deg nå? Ved å gjøre det på den måten du tenker, så gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Det vil bli vanskeligere for deg å få jobb for hvert år som går. Hva er planen din om forholdet skulle ryke underveis? Hvis typen blir lei av å dra lasset alene mens du går hjemme og koser deg? Anonymkode: 02a36...862 8
tussi84 Skrevet 26. september 2020 #20 Skrevet 26. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil hvertfall være hjemme til barnet er 4 år egentlig. Anonymkode: bbaa1...76c Dette er ikke gunstig for barnet. Barnet trenger barnehage for å lære seg sosialisering blandt annet. Må ikke sende Barnet i bhg fra 1 års alder, men det burde absolutt komme seg til bhg i 2/3 års alder senest pga det overnevnte blandt annet. 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå