Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker førstegangsmamma her.. 

Har en baby på 7 uker, dog født 6 uker for tidlig. Hun har de siste 2 dagene fått et mye større søvnbehov. Tidligere har vi kunnet få kontakt med henne når hun har vært våken. Hun har sett på oss, og til og med smilt 2-3 ganger til meg for 1 uke siden (ikke reflekssmil). De siste dagene har hun sovet og sovet og sovet. Våkner når hun er sulten, spiser godt, har flere tissebleier og 1-2 bæsjebleier om dagen. Når hun er våken er hun også veldig urolig. Behov for mye nærhet. Gråter når hun er våken, men kan trøstes når hun får være inntil og man snakker beroligende til henne. 

Spørsmålet mitt er om dette høres ut som noe som er en fase og normalt, eller om det er grunn til bekymring?

Anonymkode: 07203...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er noe som bør relateres. Da vår datter var rundt den alderen så hadde hun to døgn hvor hun sovnet overalt, hele tiden. Og da dro vi til legevakten. De fant ikke noe galt. 

Du bør kanskje ringe legevakt i dag eller helsestasjon på mandag 

Anonymkode: 90105...fab

Skrevet

Så lenge hun spiser godt og har våte bleier og i tillegg ikke virker slapp eller har feber hadde jeg ikke bekymret meg. Mine hadde dager hvor de sov så og si hele dagen da de var så små.

Anonymkode: 3c3b0...61f

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med lege eller helsestasjon hvis du er bekymret. Følg magefølelsen. Babyer er svært ulike :) 

Anonymkode: a989f...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...