mrdigitalw Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Hvorfor er det så mange dumme folk som skal ta buss/trikk/bybane/metro/whatever?. Dere samler dere med en gang rett utenfor døren hver gang en av disse stopper ved en terminal, Og NÅDE om folk skal få gå av . Disse folkene gjør det faktisk umulig. Jeg har nå flere ganger bare stått og sett dumt på de, men neste gang så skal de faen meg få høre det. Jeg prøvde idag, og da opplevde jeg det frekkeste . Jeg sto på en slik måte at det var såvidt mulig å snike seg på . Omtrent alle sto stille, bortsett fra ei dum nepe. Nei, hun klarte å snike seg mellom for så bre er jeg uheldigvis/heldigvis ikke at jeg klarer å blokkere hele døren. HUn fikk høre FAEN i det jeg gikk av og jeg ga henne et stygt blikk idet hun hadde funnet seg en ståplass. Neste gang kommer jeg til å blokkere med beinet og be folk se til helvete å flytte seg. Dette har ikke bare med korona å gjøre, men med folkeskikk . Og det er det tydeligvis mange som ikke har. Man skal uansett la folk få gå av før man selv går på. Nei, de skal få tilsnakk neste gang, og den som prøver seg kan risikere å ende i gulvet ved at jeg spenner bein på vedkommende. Er det andre her som irriterer seg over saueflokken som ikke tar hensyn? 3
ItchyBitchySpider Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 7 timer siden, mrdigitalw skrev: Hvorfor er det så mange dumme folk som skal ta buss/trikk/bybane/metro/whatever?. Dere samler dere med en gang rett utenfor døren hver gang en av disse stopper ved en terminal, Og NÅDE om folk skal få gå av . Disse folkene gjør det faktisk umulig. Jeg har nå flere ganger bare stått og sett dumt på de, men neste gang så skal de faen meg få høre det. Jeg prøvde idag, og da opplevde jeg det frekkeste . Jeg sto på en slik måte at det var såvidt mulig å snike seg på . Omtrent alle sto stille, bortsett fra ei dum nepe. Nei, hun klarte å snike seg mellom for så bre er jeg uheldigvis/heldigvis ikke at jeg klarer å blokkere hele døren. HUn fikk høre FAEN i det jeg gikk av og jeg ga henne et stygt blikk idet hun hadde funnet seg en ståplass. Neste gang kommer jeg til å blokkere med beinet og be folk se til helvete å flytte seg. Dette har ikke bare med korona å gjøre, men med folkeskikk . Og det er det tydeligvis mange som ikke har. Man skal uansett la folk få gå av før man selv går på. Nei, de skal få tilsnakk neste gang, og den som prøver seg kan risikere å ende i gulvet ved at jeg spenner bein på vedkommende. Er det andre her som irriterer seg over saueflokken som ikke tar hensyn? Dette har jo ikke så mye med korona å gjøre. Men med folkeskikk. Er helt enig i at det er utrolig irriterende. Men å spenne bein på noen så der blir skadet er ulovlig. Og de stygge blikkene og "tilsnakk" er det ingen som bryr seg om. 4
Notisblokk Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Jeg ropte en gang "herregud la oss få gå av først!!!" i det dørene åpnet seg. Det funka.. 3
merlz Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Pleide å gå rett inn i sånne folk før viruset tok helt overhånd og førte til langvarig hjemmekontor. Kjører ikke kollektivt lenger, men hadde jeg gjort det nå ville jeg vel holdt ut en eller to strak(e) arm(er) som rambukk for å dytte folk til side. Bare brøyt deg frem. Først av, så på. 3
Jeffe Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 Man tar ikke kollektivt i en PANDEMI 1
Million Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 (endret) Sånn er det i alle storbyer, tror jeg. Jeg bodde i Stockholm en periode på 90-tallet, og de var akkurat likedan der på vei til og fra jobben med kollektivtrafikk. Skulle gå av bussen for eksempel, og møtte på en regelrett vegg av folk som stimlet tett sammen utenfor rett foran dørene. Det var jo helt umulig å gå av! Det var likedan på t-banen. Jeg har alltid hatt for vane å gå til siden av døren, sånn at folk får gå av. Da er det dobbelt så irriterende at folk bak meg (på perrongen) tror at dette betyr et fripass til dem, så de kan stime foran meg og stå og blokkere døren. De skjønner ikke at jeg står på siden av døren for å være høflig og slippe folk av først! Så ja, dette er et utrolig irriterende trekk ved folk som tar kommunal og kollektivtransport! LA FOLK GÅ AV FØRST; FØR DU STIMLER FORAN DØRA! Endret 28. september 2020 av Million 2
Million Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 7 minutter siden, Jeffe skrev: Man tar ikke kollektivt i en PANDEMI Det er det mange som er pent nødt til for å komme seg på jobb. Så jo, det må man ta. Ikke alle jobber kan styres fra hjemmekontor og ikke alle har privatbil eller råd til det. 11
Sylveon Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 18 timer siden, Jeffe skrev: Man tar ikke kollektivt i en PANDEMI Selvfølgelig, så tar man kollektivt i en pandemi. Jeg kjenner selv flere sykepleier som MÅ ta kollektivt for å komme seg på jobb. Alternativet er å utebli fra jobb, men hvordan hadde det blitt med sykehjemmene og sykehusene om folk ikke kunne komme seg på jobb? "Sorry, du må føde... Ja, ehm... Ingen som kan hjelpe deg for øyeblikket for folk kan ikke ta kollektivt når det er pandemi." https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-vil-redde-verden-fra-bilen---bruker-korona-som-paskudd/3423982409.html https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-snur-etter-protester-veien-holdes-apen/3423983409.html Problemet er i f.eks Oslo så har man MDG som gjør en del krumspring fordi at de ønsker å få folk til å sykle. Tidligere i år ble det lansert at Kongsveien skulle stenges i rushtiden gjennom MDG-byråd Arild Hemstad. I den ene artikkelen så står det følgende: Stengingen vakte sterke reaksjoner lokalt. Hverken lokalpolitikere eller MDGs samarbeidspartnere i Oslo bystyre var blitt hørt før planene ble lansert. Du har MDG i Oslo som ønsker å få folk vekk fra bilen, og selv i en pandemi, så har de visst hva som var viktigst for dem. Nemlig, at de bryr seg ikke om det blir smittespredning, så lenge folk ikke kjører bil. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, Sylveon skrev: Selvfølgelig, så tar man kollektivt i en pandemi. Jeg kjenner selv flere sykepleier som MÅ ta kollektivt for å komme seg på jobb. Alternativet er å utebli fra jobb, men hvordan hadde det blitt med sykehjemmene og sykehusene om folk ikke kunne komme seg på jobb? "Sorry, du må føde... Ja, ehm... Ingen som kan hjelpe deg for øyeblikket for folk kan ikke ta kollektivt når det er pandemi." https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-vil-redde-verden-fra-bilen---bruker-korona-som-paskudd/3423982409.html https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-snur-etter-protester-veien-holdes-apen/3423983409.html Problemet er i f.eks Oslo så har man MDG som gjør en del krumspring fordi at de ønsker å få folk til å sykle. Tidligere i år ble det lansert at Kongsveien skulle stenges i rushtiden gjennom MDG-byråd Arild Hemstad. I den ene artikkelen så står det følgende: Stengingen vakte sterke reaksjoner lokalt. Hverken lokalpolitikere eller MDGs samarbeidspartnere i Oslo bystyre var blitt hørt før planene ble lansert. Du har MDG i Oslo som ønsker å få folk vekk fra bilen, og selv i en pandemi, så har de visst hva som var viktigst for dem. Nemlig, at de bryr seg ikke om det blir smittespredning, så lenge folk ikke kjører bil. Dette. Politikernes meninger spriker også internt, man vet snart ikke hva i all verden er det de ønsker å oppnå.
Clefable Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 20 timer siden, Jeffe skrev: Man tar ikke kollektivt i en PANDEMI Noen av oss må det for å komme på jobb, jo. Ikke alle har bil eller mulighet til hjemmekontor. 2
Repus Asserts Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 Ja,irriterer meg grenseløst. Samme med folk som ikke reiser seg for dem de skal reise deg for! Forstår jo godt at disse menneskene ikke ser at f.eks handikappede eller gamle kommer på, for de evner jo ikke å se opp fra skjermen eller høre noe med propper i ørene. Jeg har ingenting imot at folk hører på musikk,det gjør jeg selv,men spisser da alle andre sanser,spesielt synssansen må vite, for å få med meg omgivelsene. 1
Anbefalte innlegg