AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Baby er 5 mnd, født en mnd før termin. Han får mme (hipp), den siste måneden også startet så vidt med smaksprøver. Han har alltid gulpet en del, men det som bekymrer meg er at det i det siste har vært iblandet mye slim. Han gulper oftere igjen, flere ganger etter måltid og gjerne tett opptil neste måltid. Han har siste mnd begynt å kave en del med flasken, dvs snur hodet til siden eller frem og tilbake og kaver med armer og bein. Han nekter å spise i armene våre, vil ligge flatt. Det kan gå opp til 6 dager uten avføring og når den først kommer er den gjerne hard og han plages veldig. Han legger seg ofte på siden i «bananstilling» med hodet langt bakover. Ser veldig ubehagelig ut, men han vil ligge sånn. Han går til manuellterapeut for stiv nakke og han sier at han er så og si ferdigbehandlet men han fortsetter å ligge sånn. Jeg har tatt det opp flere ganger på helsestasjonen, med både helsespl og lege. Har prøvd malt og sviskemos for forstoppelse uten særlig effekt. Begynner å bli desperat da jeg ser baby plages, men føler ikke vi blir tatt seriøst på helsestasjonen. Tenker refluks, melkeproteinallergi..? Har googlet mye, men blir ikke klokere. Eller er dette normalt? Anonymkode: b88b1...f85
Kenelz Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Hadde det vært melkeproteinallergi hadde babyen skreket som en gærning, det gjorde i hvert fall min. Babyen snudde og vridde seg og HYL grein! Mistenker du allikevel så er det å teste han for MPA (melkeproteinallergi) asap! Vær bestemt at han SKAL testes for det. Ikke gi deg og dra hyppig til helsestasjonen!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Høres ut som melkeproteinallergi, men kan jo være umodne tarmer. Min fikk Movicol jr for å hjelpe magen. Anonymkode: 13e3d...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå