AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Det er dem samme teen du får på Rema. Earl gray pose. Helt greit te, men hvorfor er det ingen som har skikkelig te? Anonymkode: 2a4cd...afd 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Helt enig. Jeg var på en bedre restaurant i Drammen en gang og fikk servert first price te. Anonymkode: 3d087...087 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Hva er "skikkelig" te? Anonymkode: 67cee...c17 2
Daria Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 (endret) Statholdergaardens Mat- og vinkjeller hadde egen te-meny - da var jeg imponert. Men det er mye stusslig ute og går, også på steder hvor jeg virkelig hadde forventet bedre. Da de kom med en eske posete til afternoon tea-servering på Theatercaféen trodde jeg nesten de tullet... Jeg har også opplevd billigmerke-pose på gourmetrestaurant (uten at teen var spesielt billig på regningen...) - det er litt pussig at restaurantene ikke har mer stolthet knyttet til hva slags te de serverer, når de er så opptatt av kvalitet og detaljer i alle ledd ellers. Endret 26. september 2020 av Daria 15
Meg.no Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Norge er et gastronomisk u-land jevnt over Nordmenn vegrer seg for å bruke penger på mat for å oppnå kvalitet Norge er ikke et land med en sådan etablert te-kultur 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Å men jeg har vært på flere steder de serverer løs te man har i sånn sil jeg? Mulig det er forandret nå som det er korona. Anonymkode: 2857b...030 1
Snedig Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Helt enig. De gangene jeg har spurt på restaurant hvilken type te de har å velge mellom pleier de bare å se rart på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Jeg foretrekker te i løsvekt, men mange kvalitetsprodusenter leverer også teen sin i pose, og den syns jeg det er greit om serveres på restaurant. Dessverre er det mye gul Lipton ute og går (usj og fysj), og det handler nok litt om hva de store leverandørene opplever av etterspørsel og dermed tilbyr sine kunder, og til dels om hva gjestene etterspør. Jeg er teelsker og handler mye te utenlands (eller bestiller for blodpris hit nå under pandemien), og min erfaring er at mange i min omgangskrets ser på meg som litt snobbete og sær fordi jeg vil ha noe annet enn Gul Lipton og Twinings Green tea end lemon som ofte er valgene her. Så jeg tror faktisk mange er veldig fornøyd med det spinkle utvalget te som er valget på restaurant (eller ganske fancy hoteller for å ha nevnt det), det er det de kjenner til og da syns de det er greit. Til sammenligning er det mange restauranter (eller bedre hoteller) som har en meget spinkel øl meny, selv om veksten i ølmarkedet har vært massiv de siste år. For meg trekker det like mye ned å komme til et flott spisested som har omfattende vinkart men kun tre-fire øl på menyen (av typen Ringnes, Heineken, Tuborg og kanskje en Erdinger), som å få servert Gul Lipton etter en bedre middag. Helt enig i at mange har en jobb å gjøre på te-fronten. For øvrig må jeg bare si at det finnes god Earl Grey, Fortnum & Mason sin f.eks. Anonymkode: b1e74...1cf 7
Gjest Albbas Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Har opplevd flere ganger at de har god te (Stavanger). Klarer ikke å huske restaurant og tetype nå, for noen ganger tar jeg kaffe, men Earl Grey har jeg ikke opplevd på restaurant på årevis... SÖL og Renaa har hvertfall hatt ordentlig te. Men jeg er ikke ofte ute på restaurant lenger, så når vi først er ute går vi på steder som virkelig legger sjela si i god mat og drikke.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Jeg var på en bedre restaurant i Drammen en gang og fikk servert first price te. Anonymkode: 3d087...087 Drammen. Anonymkode: 5e050...1a0 1
Gjest Albbas Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg foretrekker te i løsvekt, men mange kvalitetsprodusenter leverer også teen sin i pose, og den syns jeg det er greit om serveres på restaurant. Dessverre er det mye gul Lipton ute og går (usj og fysj), og det handler nok litt om hva de store leverandørene opplever av etterspørsel og dermed tilbyr sine kunder, og til dels om hva gjestene etterspør. Jeg er teelsker og handler mye te utenlands (eller bestiller for blodpris hit nå under pandemien), og min erfaring er at mange i min omgangskrets ser på meg som litt snobbete og sær fordi jeg vil ha noe annet enn Gul Lipton og Twinings Green tea end lemon som ofte er valgene her. Så jeg tror faktisk mange er veldig fornøyd med det spinkle utvalget te som er valget på restaurant (eller ganske fancy hoteller for å ha nevnt det), det er det de kjenner til og da syns de det er greit. Hvilke nettbutikker bestiller du fra?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #12 Skrevet 26. september 2020 Hva konkret sammenligner dere med? Hvilke land er det dere mener tilbyr skikkelig te på restaurant? Anonymkode: 79417...3a1 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 Jeg synes eksempelvis restaurant Dinner i Oslo har hatt bra te. Hvit Jasmin. Sikkert flere restauranter fra typiske te-land med samme tilbud? Anonymkode: 6cf29...fda 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 I Australia fikk man alltid en liten tekanne når man bestilte te. Der var det plass til 2 kopper, man kun heller i selv. Mye mer stas enn å bare få en tepose i en kopp. Anonymkode: 111b1...bf1 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 Du må nesten innom tesalongen til Perchs for å finne noe brukbart utvalg i te her. Selv de beste restaurantene har et begrenset utvalg, og selv når de har te i løs vekt er det aldri ren, ublandet te, men heller blandinger som Earl Grey. Unntaket må være matcha på japanske restauranter. Anonymkode: 9fbeb...49f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 Britannia i Trondheim har en god temeny Anonymkode: ad4e0...105
Hotwife Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 Hva menes med skikkelig te da? Som kaffeelsker aner jeg virkelig ikke hva dere ønsker. Har aldri tenkt på det. Men nå kjenner jeg at jeg undrer 😅 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, Hotwife skrev: Hva menes med skikkelig te da? Som kaffeelsker aner jeg virkelig ikke hva dere ønsker. Har aldri tenkt på det. Men nå kjenner jeg at jeg undrer 😅 Te som ikke er First Price posete, jeg er f. eks veldig glad i Kusmi. Finnes også annen god te man kan servere. Anonymkode: 532ac...17b 1
Hmmmmmm Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Te som ikke er First Price posete, jeg er f. eks veldig glad i Kusmi. Finnes også annen god te man kan servere. Anonymkode: 532ac...17b Har Kusma en te som er nøytral slik som earl grey?
Peanut Skrevet 27. september 2020 #20 Skrevet 27. september 2020 Man har vel ikke skikkelig te i Norge fordi det ikke er kulturen. Føler at det i Norge er posete som gjelder, og da sånn (uhorvelig, nitrist, gørrkjedelig) te som Earl Grey og Lady Grey og Lipton og noe lignende 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå