AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Vi har besøk av familiemedlem som bor i Bergen, vi bor i innlandet. Besøket vårt har testet seg og ville aldri tatt sjansen på å besøke oss om det skulle være risiko og å være smittet og smitte oss. Naboen kom tilfeldigvis forbi innkjørselen vår og slengte kommentar: «Er det nødvendig å ta i mot besøk fra Bergen nå? Hvordan kan dere ta sjansen? Dere kommer til å smitte alle oss andre» Blir helt satt ut av at noen kan si slikt. Tenker også at vedkommende er bra dum som kommer med slike uttalelser. Men jeg er ikke typen som svarer frekt tilbake. Kunne tenkt meg å si noe neste gang vi møtes. Men hva? Anonymkode: e1c48...688
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Nå er det ingen her med korona, men er du ikke overbevist gjør du lurt i å holde deg langt vekk fra eiendommen vår🙂🙃 Anonymkode: b6a18...bf8 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Toget har gått nå. Du sa ikke noe med en gang så ferdig med det. Hva skal du si neste gang liksom 'du husker du den gang vi fikk besøk fra Bergen og du sa ....'. Ja ,for sent Anonymkode: b97ff...a9c 12
Adhara Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Vel.. Høres ut som naboen din er redd, kanskje h*n er i risikogruppen, eller noen h*n kjenner er det. Folk kan si mye rart når de er redde, så jeg ville kanskje vurdert å se litt mellom fingrene her. 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Det er uansett lite fristende å ha deg i nærheten. 100 meter avstand passer meg bra, så det går nok fint Anonymkode: c3642...307
Gjest SmokeyEye Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Og ellers da, hvordan gårre med deg da, nabo, gårr re bra eller?
Morten1 Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Skulle man ha sagt noe måtte man sagt det med en gang tenker jeg, personlig hadde jeg slengt noe som fks "Ja det er nødvendig faktisk, vi skal ha ett liv, vedkommende har testet seg før H*n kom og alt var bra, pass på deg selv" 1
Gjest Warrior Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Hvorfor svare i det hele tatt? Bare ignorer. Jeg hadde forstått naboen din den uka det økte så mye, men det har ikke vært så mye økning nå som jeg har fått med meg. Hvis du skal si noe så kan du si «man kan ikke la være å få besøk av familie fra Bergen resten av året» Dra på fest med mange fra Bergen er unødvendig, men å få besøk av familiemedlemmer som er frisk og ikke er i karantene må da være innafor så lenge det ikke er mye smitte der som de ikke har kontroll på.
Suma Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Denne hadde jeg bare latt gå, naboen er sikkert redd for smitte. 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Jeg har faktisk litt forståelse for det nå, det er ikke lenge siden det fartet rundt en buss full av smittede, ingen av dem trodde vel at de hadde sykdommen. Innom over alt og skaper fare for andre. Selv om naboen sikkert kunne spart seg for den kommentaren, så ville jeg ikke laget noe nummer av det. Det er altfor mange som oppfører seg uansvarlig, og de som reiser rundt og er innom mange steder kan lett pådra seg smitte selv om de i utgangspunktet var friske. Anonymkode: ac3f2...439 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 si at dere ble syke hele gjengen og at han får holde seg langt unna i ca 3 mmd. Anonymkode: b1436...001 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Jeg hadde bare sagt javel ok - så får han bare mene det da. Anonymkode: 32555...97b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 Er så glad for at jeg ikke lengre har naboer overalt rundt meg.😅 Bo med skogen, og rådyrene som min nærmeste nabo passer meg helt perfekt nå merker jeg Anonymkode: 64659...f3e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 Og hvorfor tror han at dere kommer til å smitte alle andre? Er dere så mye sammen? Jeg har aldri hengt med mine naboer og snakker med dem fra en gang i året til kanskje hvert tiende år. Noen har jeg aldri snakket med. Og de bor liksom ti meter fra meg. Anonymkode: 32555...97b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 Svarte du ikke med en gang er sjansen borte, blir for dumt å komme med et motsvar lenge etterpå! Anonymkode: 83ac4...7e1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 Helt ærlig så skjønner jeg naboen godt. Jeg bor i Bergen, og jeg lar være å besøke familie i andre deler av landet nå. Nå er trenden riktignok synkende, men dersom Bergen hadde vært i utlandet hadde vi fortsatt vært rødt, og da hadde det vært karanteneplikt. Jeg tenker at så lenge vi fortsatt har røde tall, så reiser ikke jeg vekk, og risikerer å dra noe med meg. Det tenker jeg selv om jeg i utgangspunktet er forsiktig og ikke på noen måte tror at jeg er smittet. Det er ikke sånn at dere er 100% trygge selv om personen tok en test. Det dere vet da er at personen var smittefri på testtidspunktet. Jeg synes også det er ugreit om vedkommende har tatt test uten misstanke om smitte, bare for å føle seg trygg til å reise. Jo flere som gjør det, jo større belastning på testsentrene og laboratoriene, og jo lenger tid tar det før man får prøvesvar. Jo lenger tid før man får prøvesvar, jo lenger tid før man starter smittesporing der det er positive prøver. Jo lenger tid før man starter smittesporing, jo støre mulighet for viruset til å spre seg. Anonymkode: 87b74...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå