AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Kjæresten skal ta permisjon om 2 år i forbindelse med jobben og skal jobbe et halvt år i utlandet. Jeg skal bli med. Vi diskuterer litt frem og tilbake hvilket land/by vi kunne tenkt oss. Blir i allefall en europeisk by. Noen her som har bodd/studert i utlandet og i såfall hvor? Hva likte dere/mislikte med byen? Hva skulle dere gjort annerledes? Noe å være tenke på? Interessert i alle erfaringer Anonymkode: 281a3...274
Gjest irkan90 Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 (endret) Jeg bodde i Amsterdam i tre år og Leiden i ett år (også i Nederland). Har ellers bodd i Sørøst-Asia og i Latin-Amerika. Amsterdam er en fantastisk by. Jeg elsker kanalene og arkitekturen. Det er også kjempedeilig å kunne sykle overalt på veldig kort tid uten å få melkesyre i beina. Det finnes drøssevis av museer, kafeer, barer, og selvfølgelig "coffeshops" hvis man er interessert i det. Mange fine restauranter også! Amsterdam om vinteren har dritkoselige julemarkeder hvor de selger "poffertjes" og andre helt sykt deilige bakevarer. Om sommeren har du store parker og selvfølgelig lange hvite strender kun en halvtime unna. Nederlendere som folk er litt som oss, men mye mer direkte. Janteloven eksisterer heller ikke, på godt og ondt. Det er få negative ting å si om byen. Personlig er jeg ikke fan av red light district, men du kan bo i byen uten å merke det. Likevel rart å gå forbi et neonrødt rom for første gang. Jeg ble kvalm, og utrolig trist. Men altså, sånn er livet. Ellers kan Amsterdam kanskje bli litt kjedelig i lengden. Det er ikke en metropol som London. Men du er kun en liten halvtimes togtur unna Rotterdam, Hag, og Utrecht som er spennende byer i seg selv. Du er to timer unna Paris og 5 timer unna Berlin. Schiphol er forøvrig en av Europas største flyplasser og det finnes direkteruter til praktisk talt hver eneste lille krik og krok i verden. Kjeder du deg er det bare å sette seg på et fly til under tusenlappen, alternativt ta toget til Italia på et par timer. Ellers: dere skal ikke være borte lenge. 6 måneder er som et øyeblikk. Kos dere, det blir dritgøy! Jeg er misunnelig Endret 26. september 2020 av irkan90
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Bodde 3 år i Bankok. Likte maten, utelivet og damene. Hatet trafikken og temperaturen. Dro hjem til Norge litt etter statskuppet, ble kjipt der etter juntaen tok over. Anonymkode: fa36f...3ec
Gjest Linny111 Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har bodd i Edinburgh i tre år og blir nok boende lenge. Det er lite jeg angrer på. Det er helt perfekt å bo her. Jeg føler jo litt hjemlengsel innimellom, men det er heldigvis kort flytur hjem, når det ikke er korona. Dessverre kan det blir vanskelig for nordmenn å flytte hit etter Brexit. Har dere tenkt på Irland? Seks måneder i Galway hadde nok vært topp.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 On 9/26/2020 at 2:53 PM, AnonymBruker said: Kjæresten skal ta permisjon om 2 år i forbindelse med jobben og skal jobbe et halvt år i utlandet. Anonymkode: 281a3...274 Hæ? Noe av det mer vesentlige her, er jo om/hvor man får seg jobb. Anonymkode: fc4e9...f81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå