Gå til innhold

Pepsi max og amming?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er to uker og jeg drikker et par små glass pepsi max om dagen for å holde meg våken🤪 drikker ikke kaffe/ te, så Pepsi max er eneste koffeinkilde. Merker ikke noe spes på baby- så da er det vel OK? 

Anonymkode: af3ef...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Ville aldri ha gjort det. Aspartam og koffein er ikke bra for utvikling av hjernen til babyen. 

Anonymkode: 4c85a...0ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei. Ville aldri ha gjort det. Aspartam og koffein er ikke bra for utvikling av hjernen til babyen. 

Har du noen kilder på den? 

https://ammehjelpen.no/kunstige-sotstoffer-og-amming/#:~:text=Et helt vanlig forbruk av,raskt og finnes ikke brystmelk. Trygt i følge Ammehjelpen 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aspartam går ikke over i brystmelken.
https://ammehjelpen.no/kunstige-sotstoffer-og-amming/

Koffein er ikke farlig, så lenge man ikke overdriver.
https://nhi.no/familie/barn/amming-og-rusmidler/amming-og-koffein/

Anonymkode: 1d9a6...a7e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aspartam brytes ned før det kommer over i melka, og Pepsi max inneholder lite koffein i forhold til kaffe. Så jeg tror egentlig det er helt innafor, ser også linkene over her støtter dette. 

Ts

Anonymkode: af3ef...71d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dumt å svare på spørsmål som du tydeligvis har null peiling på. 

Aspartam går ikke over i morsmelk og angående koffein så gjelder følgende (i følge nhi):

"Å drikke 2-3 kopper kaffe om dagen mens du ammer, har liten innvirkning på babyen. Men et høyt inntak av koffein kan føre til at barnet blir rastløst, urolig og plaget med kolikk." 

Om jeg husker riktig så tilsvarer koffein mengden i 2 kopper kaffe ca 1 liter Pepsi max

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan drikke en hel flaske vin og det vil ikke komme inn i brystmelken. Det er ikke som når baby er i magen og får i seg det samme som du får i deg. Det du spiser og drikker kommer det en liten brøkdel av i melken. Du kan drikke alkohol og mens du ammer. Det er jo såklart ikke noe man bør gjøre av andre åpenbare grunner, men det går ikke i melken. 

Anonymkode: dde81...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk gjerne et par store glass, og kanskje en kopp kaffe itillegg. I barselgruppa mi kastet alle seg over kaffekannen straks baby sov/lekte. Og samtlige av mine venninner drakk brus/kaffe.

Så glad jeg ikke kjenner noen av disse som mener dette er farlige greier 😅

(nikiton er noe helt annet, der er det nulltoleranse! Men det var ikke det ts tok opp)

Anonymkode: cce24...6a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare drikk Pepsi max (og kaffe for den del). Ærlig talt, hva er det med hysteriet for tiden? Virker som om alle tror at man bare kan drikke vann under hele svangerskapet og ammeperioden! 

Anonymkode: 20724...196

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...