AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Tenker dere det er greit å invitere 5 av 10 barn av et kjønn i bursdag? Anonymkode: ef23c...9a2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Så i en klasse hvor det er 20 barn, 10 av hvert kjønn så er det ikke greit å invitere 5? Anonymkode: ef23c...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Hvor gamle er barna? Jeg skjønner det er vanskelig, men dersom alle inviterer 5/10, kommer det garantert til å være barn som aldri blir invitert, mens andre blir invitert i alle. Hvis du tenker det er greit, kan du invitere 5/10. Selv synes jeg det er kjempevanskelig, så jeg er egentlig veldig glad barna mine er for små for problemstillingen. Men noe jeg ville overveid var om det var mulig å implementere bursdagen i skolen/bhgdagen. Feks at dere tar med en liten godtepose til alle barna og kanskje is eller noe annet smittevennlig, også kan bursdagsbarnet velge leker et friminutt eller lignende, og kanskje en liten film eller noe. Da blir alle inkludert, det er smittevernvennlig, og man dropper gavepresset. Men ikke sikkert man får skole/bhg med på det. Som lærer på småskolen hadde jeg stilt meg positiv til et slikt initiativ fra foreldre og lagt opp til at feks friminuttet og spisingen en dag kunne brukes til bursdagsfeiring, sånn som situasjonen er nå. Anonymkode: a4575...71a 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna? Jeg skjønner det er vanskelig, men dersom alle inviterer 5/10, kommer det garantert til å være barn som aldri blir invitert, mens andre blir invitert i alle. Hvis du tenker det er greit, kan du invitere 5/10. Selv synes jeg det er kjempevanskelig, så jeg er egentlig veldig glad barna mine er for små for problemstillingen. Men noe jeg ville overveid var om det var mulig å implementere bursdagen i skolen/bhgdagen. Feks at dere tar med en liten godtepose til alle barna og kanskje is eller noe annet smittevennlig, også kan bursdagsbarnet velge leker et friminutt eller lignende, og kanskje en liten film eller noe. Da blir alle inkludert, det er smittevernvennlig, og man dropper gavepresset. Men ikke sikkert man får skole/bhg med på det. Som lærer på småskolen hadde jeg stilt meg positiv til et slikt initiativ fra foreldre og lagt opp til at feks friminuttet og spisingen en dag kunne brukes til bursdagsfeiring, sånn som situasjonen er nå. Anonymkode: a4575...71a 4 klasse. Har alltid hatt hele klassen før men nå er klassesammensetningen endret og vi har fått en del problemer i klassen allerede. Så nå er det da et barn som ikke vil feire burdag hvis hen må invitere alle av sitt eget kjønn på bakgrunn av at de ikke har vært så greie mot hen. Har sagt at det er mulig at hen ikke blir invitert i bursdagen deres og det sier hen er greit for hen vil jo ikke gå til noen som ikke er greie uansett. Når jeg sa at noen kanskje vil føle seg utestengt så ville hen i utgangsounktet ikke ha bursdag og for meg blir det og feil. Anonymkode: ef23c...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 klasse. Har alltid hatt hele klassen før men nå er klassesammensetningen endret og vi har fått en del problemer i klassen allerede. Så nå er det da et barn som ikke vil feire burdag hvis hen må invitere alle av sitt eget kjønn på bakgrunn av at de ikke har vært så greie mot hen. Har sagt at det er mulig at hen ikke blir invitert i bursdagen deres og det sier hen er greit for hen vil jo ikke gå til noen som ikke er greie uansett. Når jeg sa at noen kanskje vil føle seg utestengt så ville hen i utgangsounktet ikke ha bursdag og for meg blir det og feil. Anonymkode: ef23c...9a2 Tenkte det var mer sånn koronatanker i bakgrunnen jeg Da ville jeg heller invitert en i klassen med ut på kino og pizza eller noe. Tenker at å invitere 5/10 i en sånn situasjon med problemer i klassemiljøet, er med på å forsterke problemet ytterligere. Anonymkode: a4575...71a 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Send invitasjon utenom skoletid, og be barna om å unngå å prate så mye om bursdagen på skolen. Hvis det er gnisninger i gruppen, vil det bare bli verre av at de snakker om det uansett. På flere skoler er det regler om å invitere alle/ alle av hvert kjønn. Hvis man skal invitere noen få, skal invitasjoner deles ut utenom skoletid. Anonymkode: 3d6d9...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte det var mer sånn koronatanker i bakgrunnen jeg Da ville jeg heller invitert en i klassen med ut på kino og pizza eller noe. Tenker at å invitere 5/10 i en sånn situasjon med problemer i klassemiljøet, er med på å forsterke problemet ytterligere. Anonymkode: a4575...71a Ja, her må Ts trå varsomt hvis hun velger å invitere de 5. Ting kan bli verre om de andre barna får vite at de ikke er invitert. Anonymkode: 3d6d9...9c3 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte det var mer sånn koronatanker i bakgrunnen jeg Da ville jeg heller invitert en i klassen med ut på kino og pizza eller noe. Tenker at å invitere 5/10 i en sånn situasjon med problemer i klassemiljøet, er med på å forsterke problemet ytterligere. Anonymkode: a4575...71a Er jo snakk om å invitere flere, for vi skal ha barn fra de andre klassene og, men fra den ene klassen hen går i er de 20 og vi inviterer 4 derfra, tenkte jeg, trodde de var 5 men det blir 4. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Send invitasjon utenom skoletid, og be barna om å unngå å prate så mye om bursdagen på skolen. Hvis det er gnisninger i gruppen, vil det bare bli verre av at de snakker om det uansett. På flere skoler er det regler om å invitere alle/ alle av hvert kjønn. Hvis man skal invitere noen få, skal invitasjoner deles ut utenom skoletid. Anonymkode: 3d6d9...9c3 Å sende invitasjon utenom var planen hele tiden siden det blir barn fra flere klasser. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, her må Ts trå varsomt hvis hun velger å invitere de 5. Ting kan bli verre om de andre barna får vite at de ikke er invitert. Anonymkode: 3d6d9...9c3 Kan ikke bli verre slik ting er nå. Da blir det skolebytte for oss tenker jeg. Anonymkode: ef23c...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Høres ut som du har bestemt deg egentlig. Men 5 av 20 kan man ikke tenke hvis de 5 er samme kjønn. Er det derimot blandet med gutter og jenter av de 5 er jeg enig i at du kan invitere 5. Men 5 av samme kjønn blir 5 av 10 og det er litt mer ugreit. Anonymkode: 75d20...480 1
Lykkeligliten Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 Jeg ville ikke invitert 5 av 10, som mange har kommentert er det gjerne noen få som aldri blir invitert. Det at man leverer invitasjoner utenfor skoletiden bidrar kanskje litt med at det ikke blir SÅ synlig for barna, men så fort invitasjoner er levert kommer bursdagsbarnet og barna som er invitert til å snakke om det. Du øker også sjansen for at ditt barn ikke blir inkludert i andres bursdager. Forstår at det er vanskelig med tanke på korona. Jeg vet ikke hvordan restriksjoner det er i din kommune. Om det ikke er gjennomførbart med alle barna, har du sett på eventuelle andre løsninger, for å kunne inkludere alle jentene? 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 Nei! Det er ikke greit. Anonymkode: bb1a4...fbc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du har bestemt deg egentlig. Men 5 av 20 kan man ikke tenke hvis de 5 er samme kjønn. Er det derimot blandet med gutter og jenter av de 5 er jeg enig i at du kan invitere 5. Men 5 av samme kjønn blir 5 av 10 og det er litt mer ugreit. Anonymkode: 75d20...480 Har egentlig ikke bestemt noe som helst, er veldig frem og tilbake. Det har ikke vært en grei skolestart, og jeg går mot mine egne prinsipper om jeg ikke tar alle sammen. Men når barnet mitt heller vil la vær å ha bursdag for å slippe disse barna så blir jeg i tvil om disse prinsippene. Hva er vitsen med å ha bursdag hvis bursdagsbarnet ikke har det bra fordi halvparten av gjestene er frekke og kommer med dumme kommentarer? Nå er det sånn at mitt barn håper at det vil bli mye corona i området slik at vi ikke kan ha bursdag så..dette er et barn som alltid er skikkelig gira på klassebursdag og det er det gøyeste som skjer liksom... Barnet mitt kommer for øvrig ikke til å gå i bursdagen til de andre barna om det kommer en invitasjon eller ikke, så det er jo greit. Vi kommer heller ikke til å dele ut invitasjonene på skolen. Godt mulig jeg inkluderer begge kjønn da hvis det blir bedre, mitt barn har mange venner på hver side så det er jo greit. Anonymkode: ef23c...9a2 1
miztyia Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 Jeg tenker det er greit så lenge invitasjoner deles ut utenom skolen. Det er ikke noe koselig å invitere ugreie personer i selskap fordi man er tvunget til å velge alle eller ingen. Hvis det blir spørsmål rundt det, så si det som det er, at de er i en klinsj og at de ikke går overens. Et barn skal glede seg til bursdag og ha mulighet for å bestemme hvem hen vil feire med! 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 4 klasse. Har alltid hatt hele klassen før men nå er klassesammensetningen endret og vi har fått en del problemer i klassen allerede. Så nå er det da et barn som ikke vil feire burdag hvis hen må invitere alle av sitt eget kjønn på bakgrunn av at de ikke har vært så greie mot hen. Har sagt at det er mulig at hen ikke blir invitert i bursdagen deres og det sier hen er greit for hen vil jo ikke gå til noen som ikke er greie uansett. Når jeg sa at noen kanskje vil føle seg utestengt så ville hen i utgangsounktet ikke ha bursdag og for meg blir det og feil. Anonymkode: ef23c...9a2 Da er du like ille som ungene og er med på å forsterke konflikten, og du viser at det er greit å være sånn mot hverandre. Vær et godt forbilde. Anonymkode: 1581b...b84 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo snakk om å invitere flere, for vi skal ha barn fra de andre klassene og, men fra den ene klassen hen går i er de 20 og vi inviterer 4 derfra, tenkte jeg, trodde de var 5 men det blir 4. Å sende invitasjon utenom var planen hele tiden siden det blir barn fra flere klasser. Kan ikke bli verre slik ting er nå. Da blir det skolebytte for oss tenker jeg. Anonymkode: ef23c...9a2 Du har ikke vurdert å ta opp konflikten med skolen? Drastisk med skolebytte. Anonymkode: 1581b...b84
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 Nå er det jo korona times uansett så man bør jo ikke være for mange uansett,litt avhengig av plass selvfølgelig. Hos oss er det ca 26 av hvert kjønn så å invitere 7 stk feks hadde ikke vært noe problem. Samtidig er jeg enig i at et barn skal slippe å måtte invitere andre barn som ikke er greie mot en. Det er ens egen bursdag og det barnet som skal ha en fin dag. Ikke please alle andre. Anonymkode: 579e2...b84 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #19 Skrevet 26. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke vurdert å ta opp konflikten med skolen? Drastisk med skolebytte. Anonymkode: 1581b...b84 Det er i gang med skolen, to av de verste barna har det vært problemer med i alle år. Flere barn har byttet skole på grunn av de to. Anonymkode: ef23c...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #20 Skrevet 26. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så i en klasse hvor det er 20 barn, 10 av hvert kjønn så er det ikke greit å invitere 5? Anonymkode: ef23c...9a2 Hvis det er 10 og dere inviterer 5 så sitter det kun 4 igjen som ikke blir invitert. Det et ikke greit nei.For jeg regner ikke med at bursdagsbarnet er blant de 5 dere skal sende invitasjon til. Miljøet blir heller ikke noe bedre av å splittes i to. Anonymkode: 14e95...76e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå