AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Tenkte begynne prøve med nr 2 etter nyttår. p staven har stått i i 3 år nå i sommer. Er det slik at den fortsatt har en viss effekt utover de tre årene og jeg må skjære den ut eller kan jeg bare la den være ? Anonymkode: 3425d...230
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenkte begynne prøve med nr 2 etter nyttår. p staven har stått i i 3 år nå i sommer. Er det slik at den fortsatt har en viss effekt utover de tre årene og jeg må skjære den ut eller kan jeg bare la den være ? Anonymkode: 3425d...230 Virkningstiden var opplyst å være 3 år. Anonymkode: 3425d...230
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Den må selvfølgelig ut Anonymkode: a1b7c...82d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 du må jo skifte ny etter 3 år. for den skiller ikke ut mer hormoner da. Så du er jo ikke lenger beskyttet hvis det var gått 3 år i sommer siden du fikk den. Jeg ville gjort det så snart som mulig, i hvertfall hvis du har sex uten beskyttelse. Anonymkode: 54f74...1d1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Man kan ikke lenger stole på at man er beskyttet etter de 3 årene. Du må ta den ut. Anonymkode: f93f0...023 1
spinnwild Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Den har ikke tilstrekkelig prevantiv effekt lengre, men kan sikkert ha noe rester som kan forstyrre litt...? Er det en grunn til at du vurderer å ikke fjerne den? For meg høres det rart ut å ikke fjerne den, den har ingen funksjon lengre...
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Legen min fortalte meg at de sier 3 år men at man kan forvente at den varer i alle fall seks måneder ekstra, omtrentlig - han var imidlertid veldig tydelig på at man selvsagt risikerer å bli gravid tidligere enn man ønsker siden man aldri vet med sikkerhet. Anonymkode: 6558a...c4d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Den må i hvert fall ut når du skal begynne å prøve. Det kan ta noe tid før syklusen er tilbake etter uttaket. Om du ønsker prevensjon fram til nyttår ville jeg byttet til noe annet med en gang. P-stavens effekt stopper ikke på dagen den har vært inne i tre år og vil mest antakelig gjelde litt lenger, men det er ikke sånn at man burde regne den som like sikker etter tre år heller, sa gynekologen til meg. Om det ikke er krise å bli gravid fra nå til nyttår kan du vente med å ta den ut til du skal begynne prøvingen. Mest antakelig vil den beskytte deg fram til det. Anonymkode: 257c3...be0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå