AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #41 Del Skrevet 26. september 2020 Mener du at du har tatt den privatisteksamenen, eller har du kun fullført vgs-utdanningen? Så lenge du ikke har vært lærling må du ha en privatisteksamen som en erstatning for dette. Vet ikke hvordan det er resten i landet, men her i Trøndelag foregår denne kun to ganger i året. Anonymkode: 725d8...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 26. september 2020 #42 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde jeg kunne kalle meg barne-og ungdomsarbeider siden jeg har fullført alle fag og tatt eksamen i det. Jeg tok feil, må derfor ta fagprøven for å få tittelen barne- og ungdomsarbeider, og jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram for og ta fagprøven slik at jeg får fagbrevet. Anonymkode: 0a3e6...fcf Ta kontakt med fylkeskommunen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #43 Del Skrevet 26. september 2020 Så jeg kan bare melde meg opp og ta fagprøven? Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #44 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du at du har tatt den privatisteksamenen, eller har du kun fullført vgs-utdanningen? Så lenge du ikke har vært lærling må du ha en privatisteksamen som en erstatning for dette. Vet ikke hvordan det er resten i landet, men her i Trøndelag foregår denne kun to ganger i året. Anonymkode: 725d8...d63 Jeg har fullført Helse og Sosial Barne og Ungdomsarbeider VK 1 Allmennfag påbygging Bachelor i barnevern Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. september 2020 #45 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vil gjerne jobbe som barne-og ungdomsarbeider, det er mer enn godt nok. Anonymkode: 0a3e6...fcf Ja fagarbeider er en uvurderlig fagkompetanse! Men du har enda mer kompetanse dersom du har bachelor i barnevern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #46 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, Adhara skrev: Ta kontakt med fylkeskommunen. Jeg tror det er her svaret ligger, får ta kontakt med de. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 26. september 2020 #47 Del Skrevet 26. september 2020 Ta kontakt med opplæringskontoret: https://okbu.no/ De kan svare på alle spørsmålene du hare om fagprøven Det er litt ulike krav for å melde seg opp til fagprøve som praksiskandidat, kontra fagprøve som lærling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #48 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Ja fagarbeider er en uvurderlig fagkompetanse! Men du har enda mer kompetanse dersom du har bachelor i barnevern. Javisst, men jeg er voksen og har en del økonomiske forpliktelser, jeg kan ikke sette meg på skolebenken i 2 år til. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #49 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, Taluno skrev: Ta kontakt med opplæringskontoret: https://okbu.no/ De kan svare på alle spørsmålene du hare om fagprøven Det er litt ulike krav for å melde seg opp til fagprøve som praksiskandidat, kontra fagprøve som lærling. Jeg skal bare ha fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, får høre med de hvordan jeg kan gå frem. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #50 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fullført Helse og Sosial Barne og Ungdomsarbeider VK 1 Allmennfag påbygging Bachelor i barnevern Anonymkode: 0a3e6...fcf Da mangler du fortsatt den eksamenen som kreves for at du kan melde deg opp til fagprøve. Ring fylkeskommunen. Anonymkode: 725d8...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #51 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, Taluno skrev: Ta kontakt med opplæringskontoret: https://okbu.no/ De kan svare på alle spørsmålene du hare om fagprøven Det er litt ulike krav for å melde seg opp til fagprøve som praksiskandidat, kontra fagprøve som lærling. Nei, må ta kontakt med fylkeskommunen, dette er en annen by Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 26. september 2020 #52 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal bare ha fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, får høre med de hvordan jeg kan gå frem. Anonymkode: 0a3e6...fcf Ja, men da er du praksiskandidat, for du har tatt teorien på skole, og du har hatt lang nok praksis. https://innlandetfylke.no/tjenester/skole-og-opplaring/opplaring-i-bedrift/praksiskandidat/ her står det litt mer om det å ta fagbrevet uten å være lærling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #53 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da mangler du fortsatt den eksamenen som kreves for at du kan melde deg opp til fagprøve. Ring fylkeskommunen. Anonymkode: 725d8...d63 Det synes jeg er rart, jeg har eksamen i barne og ungdomsarbeiderfaget vk 1 ( tverrfaglig eksamen ) men får ringe fylkeskommunen. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #54 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, Taluno skrev: Ja, men da er du praksiskandidat, for du har tatt teorien på skole, og du har hatt lang nok praksis. https://innlandetfylke.no/tjenester/skole-og-opplaring/opplaring-i-bedrift/praksiskandidat/ her står det litt mer om det å ta fagbrevet uten å være lærling. Dette tror jeg stemmer, jeg er praksiskandidat, får lese linken over her og ta kontakt med fylkeskommunen Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #55 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det synes jeg er rart, jeg har eksamen i barne og ungdomsarbeiderfaget vk 1 ( tverrfaglig eksamen ) men får ringe fylkeskommunen. Anonymkode: 0a3e6...fcf Ja, det hadde jeg også. Men siden vi ikke har gått vanlig lærlingløp med den teorien det medfører så MÅ vi da som «erstatning» ta denne privatisteksamenen FØR man kan ta selve fagprøven. Anonymkode: 725d8...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #56 Del Skrevet 26. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det hadde jeg også. Men siden vi ikke har gått vanlig lærlingløp med den teorien det medfører så MÅ vi da som «erstatning» ta denne privatisteksamenen FØR man kan ta selve fagprøven. Anonymkode: 725d8...d63 Så jeg må ta en privatisteksamen før jeg kan ta fagprøven.. hvor får jeg tatt den? er det for sent å melde seg på? Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #57 Del Skrevet 26. september 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fullført barne-og ungdomsarbeider faget, og tatt eksamen. Har mange års erfaring med å jobbe i barnehage. Anonymkode: 0a3e6...fcf Du er fortsatt ikke UTDANNET barne- og ungdomsarbeider. Du har gått skolen, men du må fortsatt ha 2 års læretid med avsluttende bestått fagprøve (skriftlig del, praktisk del og muntlig del) før du kan si at du er utdannet barne-og ungdomsarbeider. Er en som har gått 2 år på frisørskolen utdannet frisør uten læretid? Eller en helsefagarbeider? Nei, tror ikke det. Mistenker forøvrig at du troller. Anonymkode: bf95b...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #58 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er fortsatt ikke UTDANNET barne- og ungdomsarbeider. Du har gått skolen, men du må fortsatt ha 2 års læretid med avsluttende bestått fagprøve (skriftlig del, praktisk del og muntlig del) før du kan si at du er utdannet barne-og ungdomsarbeider. Er en som har gått 2 år på frisørskolen utdannet frisør uten læretid? Eller en helsefagarbeider? Nei, tror ikke det. Mistenker forøvrig at du troller. Anonymkode: bf95b...750 Nei, men det har jeg jo nevnt lenger oppi teksten at jeg har forstått det Jeg tror ikke at jeg må ha 2 år med læretid når jeg har jobbet som 5 leder som ped leder. Jeg tror jeg må ta FAGPRØVEN, Takk for ditt svar. Anonymkode: 0a3e6...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #59 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må ta en privatisteksamen før jeg kan ta fagprøven.. hvor får jeg tatt den? er det for sent å melde seg på? Anonymkode: 0a3e6...fcf Som jeg skrev tidligere så vet jeg ikke hvordan det er i resten av landet, men her i trøndelag så har de eksamen i desember og mai/juni. Oppmelding til desembereksamenen tror jeg var senest 15. sept😬 Men som sagt så vet jeg ikke hvordan det foregår på andre kanter av landet. Ring fylkeskommunen, de setter deg over til en person som har peiling og oversikt over oppmelding. Siden dette er en privatiskeksamen koster den vel litt over en tusenlapp. Anonymkode: 725d8...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 26. september 2020 #60 Del Skrevet 26. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan dokumentere 6 år som ped leder. Barnevern, og så er jeg veldig flink Anonymkode: 0a3e6...fcf Da trenger du bare å mld deg opp for å ta selve eksamen. Jobber du i en bhg nå? For når du mld deg opp må du skrive hvor du skal ta eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå