AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Del Skrevet 26. september 2020 Hei, er utdannet barne og- og ungdomsarbeider, er det noen som vet hvordan jeg kan få tatt fagbrevet? Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 26. september 2020 #2 Del Skrevet 26. september 2020 Ta kontakt med fylkeskommunen og spør om du kan få time til karriereveiledning eller prat med voksenopplæringen, så kan se bistå deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Del Skrevet 26. september 2020 3 minutter siden, PM75 skrev: Ta kontakt med fylkeskommunen og spør om du kan få time til karriereveiledning eller prat med voksenopplæringen, så kan se bistå deg. Jeg trenger ikke karriereveiledning, skal bare ta fagbrevet, men takk så mye for svar. Kan jo henvende meg til fylkeskommunen å se om de har svar, noen andre som vet hvordan man går frem? Anonymkode: 0a3e6...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 26. september 2020 #4 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke karriereveiledning, skal bare ta fagbrevet, men takk så mye for svar. Kan jo henvende meg til fylkeskommunen å se om de har svar, noen andre som vet hvordan man går frem? Anonymkode: 0a3e6...fcf Det er de som kan bistå med realkompetansevurdering for å se om du har tilstrekkelig til å ta fagbrev. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Del Skrevet 26. september 2020 Du kontakter fylkeskommunen - som er ansvarlig for videregående opplæring. Forøvrig; du er ikke utdannet barne- og ungdomsarbeider om du ikke har tatt fagbrev. Du må enten melde deg opp som praksiskandidat eller lærling - fylkeskommunen er ansvarlig for alle oppmeldinger. Anonymkode: 2dce9...fdf 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Del Skrevet 26. september 2020 3 minutter siden, PM75 skrev: Det er de som kan bistå med realkompetansevurdering for å se om du har tilstrekkelig til å ta fagbrev. Har fullført barne-og ungdomsarbeider faget, og tatt eksamen. Har mange års erfaring med å jobbe i barnehage. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter fylkeskommunen - som er ansvarlig for videregående opplæring. Forøvrig; du er ikke utdannet barne- og ungdomsarbeider om du ikke har tatt fagbrev. Du må enten melde deg opp som praksiskandidat eller lærling - fylkeskommunen er ansvarlig for alle oppmeldinger. Anonymkode: 2dce9...fdf Da tar jeg kontakt med fylkeskommunen, og får tatt fagbrevet.:) Takk så mye for svar Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har fullført barne-og ungdomsarbeider faget, og tatt eksamen. Har mange års erfaring med å jobbe i barnehage. Anonymkode: 0a3e6...fcf Men uten fagbrev er du ikke utdannet Anonymkode: 0c9ad...3ac 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #9 Del Skrevet 26. september 2020 Hvorfor har du ikke tatt fagbrevet før? det er jo bare en teoriprøve og en fagprøve. To dagers jobb. Du har jo gått glipp av mye penger her. Anonymkode: ec0e6...5ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke tatt fagbrevet før? det er jo bare en teoriprøve og en fagprøve. To dagers jobb. Du har jo gått glipp av mye penger her. Anonymkode: ec0e6...5ab Jeg har en annen høyere utdannelse og har jobbet som ped leder på disansasjon, nå er det ikke lovlig lenger. Kan ikke starte på en ny høyere utdannelse. Jeg har tatt barne-og ungdomsarbeider VK1 og kan derfor ta fagbrevet, men må bare vite hvordan jeg kan få tatt det. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #11 Del Skrevet 26. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men uten fagbrev er du ikke utdannet Anonymkode: 0c9ad...3ac Da søker jeg ikke jobber som barne-og ungdomsarbeider, men konsentrerer meg om å ta fagbrevet. Jobber nå som vikar, som fagarbeider i barnehage, men ser etter fast stilling som barne-og ungdomsarbeider. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. september 2020 #12 Del Skrevet 26. september 2020 Jeg får ikke helt tak i om du allerede er fagarbeider eller om du skal ta fagbrevet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 26. september 2020 #13 Del Skrevet 26. september 2020 Er ikke det "bare" å jobbe og samle inn så og så mange timer før du melder deg opp til eksamen også fagprøven? Det er i hvert fall sånn for helsefag. Du får fratrekk i antall timer hvis du kan dokumentere at du har vg1 helse og oppvekst/helse og sosial og evt vg2 barn og ungdom vet at på helsefag kan du til og med få fratrekk i timer hvis du har født barn og vært i mammaperm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #14 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, GulSitron skrev: Er ikke det "bare" å jobbe og samle inn så og så mange timer før du melder deg opp til eksamen også fagprøven? Det er i hvert fall sånn for helsefag. Du får fratrekk i antall timer hvis du kan dokumentere at du har vg1 helse og oppvekst/helse og sosial og evt vg2 barn og ungdom vet at på helsefag kan du til og med få fratrekk i timer hvis du har født barn og vært i mammaperm Jeg kan dokumentere vg 2 barne- og ungdomsarbeider og mange års erfaring med å jobbe i barnehager, det hadde jo vært fint hvis jeg bare kunne meldt meg opp til en fagprøve. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Del Skrevet 26. september 2020 3 minutter siden, minister-mio skrev: Jeg får ikke helt tak i om du allerede er fagarbeider eller om du skal ta fagbrevet? Jeg har fullført barne- og ungdomsarbeider og skal ta fagbrevet Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. september 2020 #16 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har fullført barne- og ungdomsarbeider og skal ta fagbrevet Anonymkode: 0a3e6...fcf Mulig jeg er dum her, men å fullføre barne og ungdomsarbeider gjør man ved å ta fagbrev. Mener du at du har tatt all undervisning, men mangler eksamen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, minister-mio skrev: Mulig jeg er dum her, men å fullføre barne og ungdomsarbeider gjør man ved å ta fagbrev. Mener du at du har tatt all undervisning, men mangler eksamen? Du er ikke dum, mulig det er jeg som har misforstått og får klarhet i det her. Jeg har tatt all undervisning i barne- og ungdomsarbeiderfaget og har fullført eksamen. Har ikke tatt fagbrevet, det må jeg gjøre nå. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. september 2020 #18 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er ikke dum, mulig det er jeg som har misforstått og får klarhet i det her. Jeg har tatt all undervisning i barne- og ungdomsarbeiderfaget og har fullført eksamen. Har ikke tatt fagbrevet, det må jeg gjøre nå. Anonymkode: 0a3e6...fcf Hva mener du er forskjell på eksamen og fagbrev? Man får fagbrevet etter bestått fagprøve (eksamen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #19 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er ikke dum, mulig det er jeg som har misforstått og får klarhet i det her. Jeg har tatt all undervisning i barne- og ungdomsarbeiderfaget og har fullført eksamen. Har ikke tatt fagbrevet, det må jeg gjøre nå. Anonymkode: 0a3e6...fcf Ergo så kan ikke jeg søke på utlyste stillinger som barne-og ungdomsarbeider da jeg ikke har tatt fagbrevet. Det må jeg gjøre snarest mulig, bare lurer på hvilke måte jeg kan få gjort det. Anonymkode: 0a3e6...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #20 Del Skrevet 26. september 2020 Da er du praksiskandidat. Om du har jobbet mer enn 5 år fulltid i barnehage - kan du melde deg direkte opp til fagprøve. Kan jeg spørre hvordan du har fått jobbet som pedlærer med disp.? Hva har du bachelor i? Anonymkode: 2dce9...fdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå