AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Mitt barn har nylig begynt i barnehage, og nå nærmer det seg sesong for ulltøy. Vi har noen fine ulldresser om koster 1000kr per stykk eller mer. Jeg vet ikke om jeg tørr å bruke de i barnehagen fordi alt tøy som blir brukt der blir fort stygt. Barnet griser mye og de sender den ut i ulldressen hvis det er oppholdsvær. Fikk den ene dressen til 1100kr ødelagt, da den ble nedgriset i sand og leire. Den ble aldri fin igjen etter vask Jeg er litt usikker her, bør jeg bare sende han i ulldress og tenke at klær er for å brukes? Det mest praktiske hadde vært fleecedresser, de kan jeg vaske og putte i tørketrommelen. Hva gjør dere andre? Ullundertøy er ikke ett alternativ da barnet ikke tåler ull direkte mot kroppen. Anonymkode: b60d0...976
Populært innlegg Lykkeligliten Skrevet 26. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. september 2020 (endret) Ja, barnet mitt har dyre klær i barnehagen, både ull og annet yttertøy. Ser ikke poenget med å legge så store summer i tøyet for at det kun skal være til hjemmebruk. Barnet mitt er mer ute i barnehagen enn hjemme, så syntes det er viktig med klær som tåler kulde. Kviet meg litt for å sende med hjemmestrikket tøy som har en mye større verdi for meg, enn dyre ulldresser. Er begrenset hvor mye nytte enn dress til over 1000kr gjør hvis den kun kan brukes hjemme. Viktig for meg at barnet mitt holder varmen og kan kose seg i leken uten å fryse eller være redd for at det kan bli ødelagt. Endret 26. september 2020 av Lykkeligliten 57
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Om du er redd for tøyet, så ikke bruk det i barnehagen. Hinsides dyrt å ha flere ulldresser til 1000kr stk da 😳 Da ville jeg heller evt kjøpt en brukt eller billigere og hatt liggende i barnehagen. Anonymkode: 128a7...f35 25
Klougart Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Kjøp brukt. Jeg har kjøpt masse fint av ull brukt som jeg sender med i barnehagen. Så er det ikke krise om det blir ødelagt. Ville aldri brukt 1000 kr på et plagg til barnet, uansett om det skal brukes hjemme eller i barnehagen. 9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Barnet må ha gode klær i barnehagen, men det må være klær som tåler litt røff bruk. Du kan jo velge å kjøpe tilliten alternativ til barnehagebruk, men du kan ikke velge å sende med klær det er krise at blir slitt/flekkete/hullete o.l Anonymkode: 007be...840 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnet må ha gode klær i barnehagen, men det må være klær som tåler litt røff bruk. Du kan jo velge å kjøpe tilliten alternativ til barnehagebruk, men du kan ikke velge å sende med klær det er krise at blir slitt/flekkete/hullete o.l Anonymkode: 007be...840 Tilliten= et billigere 🙄 Anonymkode: 007be...840 1
Ruthven Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Hvis de ikke skal bruke ordentlige klær i barnehagen, når skal de bruke det da? Det er jo i barnehagen ungene trenger ull og skikkelig yttertøy. Her brukes alt i barnehagen, joda det kan bli slitt og skittent, men klær er til for å brukes. Kanskje greit å ha det i bakhodet når man trekker kortet for flere tusen kroner i ulldresser til en 1-åring. 30
Leo Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Det er jo ingen vits i å kjøpe dyre klær til barnet hvis man ikke føler at man har råd til å bruke dem! Da er det jo bortkastede penger. 42
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Ville sendt med, kjøp heller brukt så er du ikke like redd for slitasje! Kjøpte tre brukte kivat dresser hos en dame på finn nettopp, for 100 kr stykket. Da er man ikke spesielt redd for om de sender de ut i sandkassen i bare ulla. Men skal sier at jeg har sjeldent opplevd at de sender de minste ut uten parkdress. Om sommeren så har de jakke og vanlig bukse på. Eventuelt vanlige tynne klær om det svært varmt. Et godt tips er å ikke kjøpe noe til barnet ditt for 1000 kronet som en annen nevner. Hvertfall ikke til så små barn. Anonymkode: 976fc...7dd 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Vi har alltid hatt en Lillelam ulldress som han har sovet i i bhg. Til utelek har han hatt hjemmestrikkede gensere (to ivrige bestemødre) + ullbukse fra Lillelam/Nøstebarn. Han har også alltid et fleece sett i tillegg da de fort er ute to ganger om dagen og blir våte. Har noen litt finere ullsett til innendørsbruk som vi kun bruker hjemme/på hytta. Men ellers kjøper jeg stort sett ull/klær som kan brukes begge steder. Og ja, klær blir ekstra slitt i bhg😅 Anonymkode: 7a9fd...e02 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn har nylig begynt i barnehage, og nå nærmer det seg sesong for ulltøy. Vi har noen fine ulldresser om koster 1000kr per stykk eller mer. Jeg vet ikke om jeg tørr å bruke de i barnehagen fordi alt tøy som blir brukt der blir fort stygt. Barnet griser mye og de sender den ut i ulldressen hvis det er oppholdsvær. Fikk den ene dressen til 1100kr ødelagt, da den ble nedgriset i sand og leire. Den ble aldri fin igjen etter vask Jeg er litt usikker her, bør jeg bare sende han i ulldress og tenke at klær er for å brukes? Det mest praktiske hadde vært fleecedresser, de kan jeg vaske og putte i tørketrommelen. Hva gjør dere andre? Ullundertøy er ikke ett alternativ da barnet ikke tåler ull direkte mot kroppen. Anonymkode: b60d0...976 Hvorfor har du så dyrt tøy? Ull er det beste å bruke, og det er viktig å være godt kledd i barnehagen. De sitter mye på bakken. Har du ingen som kan strikke til barnet? Superwash tåler maskin og sentrifugering. Anonymkode: 5e8e6...f05 3
MissPierce Skrevet 26. september 2020 #12 Skrevet 26. september 2020 Jeg lurer heller på hvorfor bhg sender han ut i kun ulldressen, og ikke en parkdress, regntøy eller andre uteklær? Jobber selv i bhg, og ville aldri sendt ungen ut i en ulldress eller kun ull tøy, med mindre barnet kun hadde det. For da har man ikke noe valg. Absolutt all sand, grus, gress, blader osv vil jo feste seg i ulldressen. 15
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 Jeg jobber i barnehage. Slike ulldress ville jeg hatt på barnet under dressen eller sovet i. Anonymkode: 3e745...154 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 Jeg har jobbet i barnehage i 11 år, har aldri sendt ut barn i ulldress. Kanskje i ulljakke/fleecejakke med utebukse under avhengig av været (og barnet ikke har utejakke) Si det til barnehagen at du ønsker de bruker dress/overtrekksbukse. Er det for varmt med både ulldress og dress så dropper de jo bare å ta ulldressen under. Anonymkode: 128a7...f35 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 Ja selvsagt , ull er gull Anonymkode: 5f0b3...34a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 Her er absolutt de dyreste klærne i barnehagen, det vil si to sett med tykkere ull (ca 1000kr for en Lanullva genser og bukse) osv. men aldri om barnehagen sender han ut i kun ull. Er det for kaldt til vanlig bukse, brukes parkdress utenpå. Deretter parkdress med ull når det blir kaldere. Aldri kun ull. Det hadde ikke jeg heller godtatt, men det er jo bare å si fra? Anonymkode: 54cdf...60b 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 Hva med å kjøpe en brukt ulldress på Finn til barnehagebruk og så bruke den nye, dyre dressen hjemme hvis du er redd for at den blir ødelagt? Anonymkode: 75ecf...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 Det er da vel ingen som bruker ull som ytterste lag? Har aldri jeg sett ihvertfall. Bomull innerst, ull som mellomlag under parkdress eller regndress? Ser ikke problemet altså. Anonymkode: 2ee95...af2 5
MissPierce Skrevet 26. september 2020 #19 Skrevet 26. september 2020 Har hatt flere foreldre som sier at ett plagg kun er til soving, eller at de ikke vil at den ene jakken skal brukes ute i lek. Men at det er en annen jakke på plassen som kan brukes. Å det er jo aldri noe problem. Så er bare å si i fra😊 2
Eplejuice123 Skrevet 26. september 2020 #20 Skrevet 26. september 2020 Da gir du bare beskjed til de ansatte om at den ulldressen til 1000 spenn er ment for å ha under dressen. Eller, du finner noe annet. Ungene driter i hvor mye det koster, bare det er bekvemt og praktisk! Det finnes mange gode alternativer for de med sensitiv hud som kan holde seg varme uten at det koster skjorta el at du er bekymret. Akk, du virker rett og slett.. Ja. Skal ikke skrive mer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå