AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Er gravid og har de to siste ukene hatt noen frokoster og lunsjer med leker i lake. Aldri likt ellers, men plutselig fikk jeg for meg at DET skulle jeg ha. Googlet litt og fant ut at det var greit - trodde jeg. Nå kom jeg over noe fra 2018 hvor det stod at man IKKE skulle spise det og jeg er så klart bekymret for det... Er 16+0.. Anonymkode: f66cb...94b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er gravid og har de to siste ukene hatt noen frokoster og lunsjer med leker i lake. Aldri likt ellers, men plutselig fikk jeg for meg at DET skulle jeg ha. Googlet litt og fant ut at det var greit - trodde jeg. Nå kom jeg over noe fra 2018 hvor det stod at man IKKE skulle spise det og jeg er så klart bekymret for det... Er 16+0.. Anonymkode: f66cb...94b Du «kom over noe» som sa du ikke skulle spise det? Hva med å forholde seg til seriøste kilder, som feks helsenorge? Anonymkode: c8289...bdd 12
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du «kom over noe» som sa du ikke skulle spise det? Hva med å forholde seg til seriøste kilder, som feks helsenorge? Anonymkode: c8289...bdd Skjønner ikke hvorfor folk her har et så stort behov for å være så spydig.. Anonymkode: f66cb...94b 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor folk her har et så stort behov for å være så spydig.. Anonymkode: f66cb...94b Det er jo ikke spydig, det er sant. Folk må lære seg å være kildekritisk, trodde alle var det i 2020. Forhold deg til offisielle kostholdsråd på helsenorge, så går det nok bra. Anonymkode: c8289...bdd 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du «kom over noe» som sa du ikke skulle spise det? Hva med å forholde seg til seriøste kilder, som feks helsenorge? Anonymkode: c8289...bdd Fant for så vidt ingenting om det på helsenorge uansett. Anonymkode: f66cb...94b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Liker du virkelig dine egne svar forresten? Anonymkode: f66cb...94b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Sjekket litt selv for noen mnd siden, og jeg fant iallefall ikke ut at det skulle være farlig. Så jeg spiste reker en 4-5 ganger i sommer. Anonymkode: c29c6...9c5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fant for så vidt ingenting om det på helsenorge uansett. Anonymkode: f66cb...94b Det betyr jo at det er trygt. Der står det jo hva du skal unngå. https://helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise Anonymkode: c8289...bdd
GulSitron Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Jeg har spist reker i lake i mitt svangerskap og vi har det fint enda. Det står vel at man kan spise det så lenge det er ferskt, som med mye annen mat
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, GulSitron skrev: Jeg har spist reker i lake i mitt svangerskap og vi har det fint enda. Det står vel at man kan spise det så lenge det er ferskt, som med mye annen mat Tenkte, har jo hatt den boksen en ukes tid da😕 Vet ikke akkurat hvor ferske de rekene er, som ligger i en boks en stund. Ikke utgått på dato da.. Men er fint å høre at det har gått fint😊 Anonymkode: f66cb...94b
Gjest Albbas Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 Forhold deg til offentlige råd, du blir tullerusk om du skal begynne å vurdere andre råd i tillegg. 😅
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #12 Skrevet 26. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte, har jo hatt den boksen en ukes tid da😕 Vet ikke akkurat hvor ferske de rekene er, som ligger i en boks en stund. Ikke utgått på dato da.. Men er fint å høre at det har gått fint😊 Anonymkode: f66cb...94b Om det lukter greit, smaker greit og ser greit ut, så er det greit. Anonymkode: 6a0a9...76a 2
GulSitron Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det lukter greit, smaker greit og ser greit ut, så er det greit. Anonymkode: 6a0a9...76a 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte, har jo hatt den boksen en ukes tid da😕 Vet ikke akkurat hvor ferske de rekene er, som ligger i en boks en stund. Ikke utgått på dato da.. Men er fint å høre at det har gått fint😊 Anonymkode: f66cb...94b Altså, hvis rekene har siste forbruksdag i morgen - da hadde jeg ikke spist de i dag for å si det sånn. Men er det tre uker til de går ut, så kan du ihvertfall spise de i to uker. Holdbarhetsdatoer er jo bare veiledende og mat kan jo være like god 3uker over datostemplingen. (Ikke en risk jeg liker å ta uansett gravid eller ikke)😊
Pikaboo Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 Reker går helt fint, men ikke scampi
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor folk her har et så stort behov for å være så spydig.. Anonymkode: f66cb...94b Enig, sikkert blitt veldig lite action i sengehalmen på denne personen, derav spydigheter... Anonymkode: d305f...0f2
Brunello Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det lukter greit, smaker greit og ser greit ut, så er det greit. Anonymkode: 6a0a9...76a Reker i lake har vel aldri verken luktet eller smakt greit. Kjøp frosne eller ferske og skrell, så blir det mye bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, sikkert blitt veldig lite action i sengehalmen på denne personen, derav spydigheter... Anonymkode: d305f...0f2 Kjære vene, folk tåler ingenting om dagen ass. Om man velger å tro på noe random man finner på nett, istedet for å forholde seg til offisielle kostholdsråd, så får man tåle at det stilles spørsmål ved. Var ikke akkurat sånn at jeg slang dritt til vedkommende heller 🙄 Anonymkode: c8289...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene, folk tåler ingenting om dagen ass. Om man velger å tro på noe random man finner på nett, istedet for å forholde seg til offisielle kostholdsråd, så får man tåle at det stilles spørsmål ved. Var ikke akkurat sånn at jeg slang dritt til vedkommende heller 🙄 Anonymkode: c8289...bdd Jo det syns jeg du gjorde! Anonymkode: d305f...0f2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #19 Skrevet 26. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det syns jeg du gjorde! Anonymkode: d305f...0f2 Da får du ta på deg brillene og lese igjen, for det er virkelig ikke noe drittslenging i noe av det jeg skrev. Seriøst altså. Anonymkode: c8289...bdd 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #20 Skrevet 26. september 2020 1 time siden, Brunello skrev: Reker i lake har vel aldri verken luktet eller smakt greit. Kjøp frosne eller ferske og skrell, så blir det mye bedre. Haha, som nevnt har jeg aldri likt reker i lake noe spesielt godt, men plutselig fikk jeg for meg at det skulle jeg ha. Har hørt om verre ting folk plutselig vil ete når de er gravid. Anonymkode: f66cb...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå