Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og har de to siste ukene hatt noen frokoster og lunsjer med leker i lake. Aldri likt ellers, men plutselig fikk jeg for meg at DET skulle jeg ha. Googlet litt og fant ut at det var greit - trodde jeg. Nå kom jeg over noe fra 2018 hvor det stod at man IKKE skulle spise det og jeg er så klart bekymret for det... 

Er 16+0.. 

Anonymkode: f66cb...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er gravid og har de to siste ukene hatt noen frokoster og lunsjer med leker i lake. Aldri likt ellers, men plutselig fikk jeg for meg at DET skulle jeg ha. Googlet litt og fant ut at det var greit - trodde jeg. Nå kom jeg over noe fra 2018 hvor det stod at man IKKE skulle spise det og jeg er så klart bekymret for det... 

Er 16+0.. 

Du «kom over noe» som sa du ikke skulle spise det? Hva med å forholde seg til seriøste kilder, som feks helsenorge? 

Anonymkode: c8289...bdd

• Liker 12
Skrevet

Du «kom over noe» som sa du ikke skulle spise det? Hva med å forholde seg til seriøste kilder, som feks helsenorge? 

Skjønner ikke hvorfor folk her har et så stort behov for å være så spydig.. 

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke spydig, det er sant. Folk må lære seg å være kildekritisk, trodde alle var det i 2020. Forhold deg til offisielle kostholdsråd på helsenorge, så går det nok bra. 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant for så vidt ingenting om det på helsenorge uansett.

Skrevet

Liker du virkelig dine egne svar forresten?

Skrevet

Sjekket litt selv for noen mnd siden, og jeg fant iallefall ikke ut at det skulle være farlig. Så jeg spiste reker en 4-5 ganger i sommer. 

Anonymkode: c29c6...9c5

Skrevet

Jeg har spist reker i lake i mitt svangerskap og vi har det fint enda. Det står vel at man kan spise det så lenge det er ferskt, som med mye annen mat 

Skrevet
1 minutt siden, GulSitron skrev:

Jeg har spist reker i lake i mitt svangerskap og vi har det fint enda. Det står vel at man kan spise det så lenge det er ferskt, som med mye annen mat 

Tenkte, har jo hatt den boksen en ukes tid da😕 Vet ikke akkurat hvor ferske de rekene er, som ligger i en boks en stund. Ikke utgått på dato da..

Men er fint å høre at det har gått fint😊

Skrevet

Forhold deg til offentlige råd, du blir tullerusk om du skal begynne å vurdere andre råd i tillegg. 😅 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte, har jo hatt den boksen en ukes tid da😕 Vet ikke akkurat hvor ferske de rekene er, som ligger i en boks en stund. Ikke utgått på dato da..

Om det lukter greit, smaker greit og ser greit ut, så er det greit.

Anonymkode: 6a0a9...76a

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvis rekene har siste forbruksdag i morgen - da hadde jeg ikke spist de i dag for å si det sånn. Men er det tre uker til de går ut, så kan du ihvertfall spise de i to uker. Holdbarhetsdatoer er jo bare veiledende og mat kan jo være like god 3uker over datostemplingen. (Ikke en risk jeg liker å ta uansett gravid eller ikke)😊

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, sikkert blitt veldig lite action i sengehalmen på denne personen, derav spydigheter...

Anonymkode: d305f...0f2

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reker i lake har vel aldri verken luktet eller smakt greit. Kjøp frosne eller ferske og skrell, så blir det mye bedre.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, sikkert blitt veldig lite action i sengehalmen på denne personen, derav spydigheter...

Kjære vene, folk tåler ingenting om dagen ass. Om man velger å tro på noe random man finner på nett, istedet for å forholde seg til offisielle kostholdsråd, så får man tåle at det stilles spørsmål ved. Var ikke akkurat sånn at jeg slang dritt til vedkommende heller 🙄

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, folk tåler ingenting om dagen ass. Om man velger å tro på noe random man finner på nett, istedet for å forholde seg til offisielle kostholdsråd, så får man tåle at det stilles spørsmål ved. Var ikke akkurat sånn at jeg slang dritt til vedkommende heller 🙄

Jo det syns jeg du gjorde!

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det syns jeg du gjorde!

Da får du ta på deg brillene og lese igjen, for det er virkelig ikke noe drittslenging i noe av det jeg skrev. Seriøst altså.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Brunello skrev:

Reker i lake har vel aldri verken luktet eller smakt greit. Kjøp frosne eller ferske og skrell, så blir det mye bedre.

Haha, som nevnt har jeg aldri likt reker i lake noe spesielt godt, men plutselig fikk jeg for meg at det skulle jeg ha. Har hørt om verre ting folk plutselig vil ete når de er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...