AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Jeg er i 20-årene og har en kompis som er noen år eldre enn meg. Vi har bare kjent hverandre i halvannet år, men fikk raskt god kontakt som ble til et vennskap med en spesiell og god tilknytning til hverandre. Og slik som det ofte kan bli i et vennskap mellom kvinne og mann, utvikler den ene følelser, i dette tilfellet meg. Jeg har ikke åpnet opp om hva jeg føler for han, fordi jeg er så redd for å støte han fra meg dersom han ikke føler det samme, og at vennskapet vårt aldri kan bli det samme igjen. Han og det vi har mellom oss betyr veldig mye for meg, så jeg kan ikke risikere å ødelegge det på noen som helst måte. Begge 2 er selvsagt single og fri, bare for å få det frem. Så, dere menn som har opplevd at en venninne har fortalt om følelsene hun har for deg: Hvordan tok dere det? Dersom dere ikke følte noe tilbake, ble noe i vennskapet helt annerledes etterpå? Kan jeg risikere å miste han fordi han blir "skremt bort", eller har noen av dere følt det slik? Dere kvinner er selvsagt også velkomne til å svare med deres erfaringer Anonymkode: eced7...1eb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Finnes en helt reality angående dette. Friendszone eller noe.. Anonymkode: 60664...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 Jeg ble ikke skremt bort, men syntes det var vanskelig å henge med henne mens hun fortsatt hadde følelser. Ubehagelig å hele tiden være på vakt for å bli feiltolket og ubehagelig å tenke på at hun kanskje gikk hjem og hadde vondt sånn som man gjerne får når man er ulykkelig forelska. Nå halvannet år senere er vennskapet som normalt igjen. Anonymkode: eb2ed...a53 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Jeg opplevde dette kun en gang for en del år siden. Fikk veldig allright tone med en jente på jobben hvor vi fant ut av vi begge hadde en del interesser til felles. Men fysisk eller mentalt var jeg ikke tiltrukket av henne. Synes at det ble veldig merkelig stemning når det "plutselig" kom opp og frem at hun likte meg på den måten. Husker godt at hjernen satte seg i frys fordi jeg viste ikke helt hva jeg skulle si. Det hjalp ikke at som mann så er man programmert til å jage sitt bytte og ikke omvendt - jeg hadde ingen på lager svar som både avviser henne og samtidig bevarer en allright stemning. Nå i ettertid innser jeg at det var mange tegn på situasjonen og at jeg kunne håndtert det bedre når det først kom opp og frem. Anonymkode: 0f555...172
Karoline85 Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 (endret) Jeg tror de aller fleste menn som er trygge på seg selv ikke blir skremt bort av en dame som forteller om følelsene sine. Jeg tror ikke du kan risikere noe vennskap dersom følelsene ikke er gjensidig, hvis du klarer å forholde deg til han etterpå. Endret 28. september 2020 av Karoline85 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Men sånn er livet, den spenningen skal du bare nyte.. Nettopp dette "er det gjensidig eller ikke" er jo litt av det som gjør livet så spennende. Selvsagt skal du ikke "åpne opp" om hva du føler for ham, herregud. Ta tiden til hjelp. Han vil nok gjøre et fremstøt hvis det er gjensidig. Anonymkode: 26f39...931
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 Tusen takk for svar, dere! 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ikke skremt bort, men syntes det var vanskelig å henge med henne mens hun fortsatt hadde følelser. Ubehagelig å hele tiden være på vakt for å bli feiltolket og ubehagelig å tenke på at hun kanskje gikk hjem og hadde vondt sånn som man gjerne får når man er ulykkelig forelska. Nå halvannet år senere er vennskapet som normalt igjen. Anonymkode: eb2ed...a53 Det skjønner jeg var vanskelig å forholde seg til. Er også det jeg er redd for, at han ofte vil være på vakt for ting og lure på om jeg handler/sier det jeg gjør med en annen intensjon bak, dersom jeg hadde åpnet meg. Dersom følelsene ikke er gjensidig, er jeg også redd for om jeg hele tiden må tenke over hva jeg sier slik at han ikke tror jeg "prøver meg". Samtidig kjenner jeg det er vondt og vanskelig å ha den dype kontakten vi har mellom oss og holde følelsene mine skjult.. Huff, rene dilemmaet dette Men du skriver "da hun hadde følelser". Følelsene gikk muligens over av seg selv da, fordi hun forsonet seg med at det bare ble vennskap mellom dere? Jeg trenger ikke vite årsaken altså. Anonymkode: eced7...1eb
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Er han ikke interessert, så blir han skremt bort. Min erfaring. Har mistet 3 kompiser sånn fordi jeg har tenkt at her er det muligheter for mer enn vennskap. Anonymkode: 51dbf...ddd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå