Gå til innhold

Grønnsaker som er gode å knaske på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er småspiser ofte på grønnsaker rundt måltidene, men det går stort sett i små tomater og litt paprika. Jeg spiste veldig lite grønnsaker i oppveksten og det er så mye jeg ikke kjenner til eller vet hvordan jeg skal bruke. Hvilke grønnsaker er gode å knaske på rå?😊 som ikke krever noe tilberedning?😊

Anonymkode: 12349...8da

Skrevet

Min favoritt er gulrøtter!

Anonymkode: 4e177...4bf

• Liker 5
Skrevet

Er ikke stor fan av grønnsaker selv. Gulrot og kålrot (kålrabi) synes jeg er best i rå tilstand.

Anonymkode: 0c7bb...2c6

• Liker 2
Skrevet

Du må prøve deg fram, men jeg liker gulrøtter, rødbeter (og beter i andre farger), brokkoli, kålrot, sukkererter, knutekål og agurk.

Anonymkode: 8c2c5...cd8

Skrevet

Jeg liker gulerot, agurk og blomkål, gjerne med litt holiday dip mix

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å knaske paprika. De fleste andre grønnsaker er uspiselige før de er dampet, kokt eller stekt. 

• Liker 1
Skrevet

Blomkål, gulrøtter, kålrabi og stangselleri.

Anonymkode: d00d9...c8c

Skrevet

Stangselleri. Ingen over, ingen ved siden.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes ikke så mye grønnsaker det er godt å knaske på altså uten noe til, f.eks dipp. Og selv da er det begrenset. 
Snackgulrøtter eller babygulrøtter er veldig godt - smaken er litt annerledes enn vanlig gulrøtter syns jeg - som forsåvidt også er helt grei.

Ja, jeg har slanket meg hele livet. Grønnsaker er ikke spesielt godt uten tilberedning - gjerne med fett. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Frukt/grønt/bær.

Gulrot, paprika, nepe, kålrabi, rødkål, stangselleri, tomater, sukkererter, bær.... Jeg vasker, kutter og tar det i en zip lock pose.  

Endret av Fastnøkkel
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Huffda skrev:

Det finnes ikke så mye grønnsaker det er godt å knaske på altså uten noe til, f.eks dipp. Og selv da er det begrenset. 
Snackgulrøtter eller babygulrøtter er veldig godt - smaken er litt annerledes enn vanlig gulrøtter syns jeg - som forsåvidt også er helt grei.

Ja, jeg har slanket meg hele livet. Grønnsaker er ikke spesielt godt uten tilberedning - gjerne med fett. 

Smak og behag! Jeg liker å knaske på grønnsaker. 

• Liker 1
Skrevet

De som er nevnt over, samt reddikker og mainepe. Hvite neper som smaker friskt og kjempegodt når de er ferske. Dessverre får man dem bare tidlig på sommeren, men det er noe å glede seg til.

Skrevet

Agurk, squash, tomat, paprika, gulrot og blomkål.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Gulrøtter 

Kålrot 

Blomkål 

Agurk 

Stilkselleri 

Cherrytomat 

Sukkererter 

Paprika 

Reddiker 

Brokkoli 

Neper 

Skrevet

Sukkererter! 😄 Utrolig gode men skynd deg mens de er i sesong, ellers så er agurk og selleri godt. Bruker hummus som dipp, og det er jo kikerter for det meste så jeg teller det som en grønnsak 😄 

Anonymkode: 5fb8a...6b1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, T-Rex skrev:

Stangselleri. Ingen over, ingen ved siden.

Ja! Det er så saftig og sprøtt. Rå brokkoli er en god nummer to.

Skrevet
4 minutter siden, Catalina Culès said:

Gulrøtter 

Kålrot 

Blomkål 

Agurk 

Stilkselleri 

Cherrytomat 

Sukkererter 

Paprika 

Reddiker 

Brokkoli 

Neper 

Alle disse og

Kål

Knutekål

Skrevet

Brokkolistilk er faktisk veldig godt! Bare skjær bort det tykkeste skallet. Det inni er skikkelig sprøtt og deilig. 

Anonymkode: f6b09...4ed

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg elsker rød paprika, kålrot og gulrøtter, eventuelt agurk. Gulrøtter spesielt!

Endret av Chriistiinee
Skrevet

Jeg er så glad i kålrabi (kålrot), når jeg lager kjøttsuppe eller pinnekjøtt står jeg alltid og knasker 😅

Anonymkode: d3305...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...