AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Har et høyt stressnivå om dagen grunnet ting som skjer, og mister matlysten litt. Kan lage meg en smoothie, men vil bli lei om jeg kun skal spise det dagen lang. Jeg har ikke overskudd til å kokkelere for lenge på kjøkkenet, og tanken på mektig mat gjør meg uvel. Har derimot ikke lyst til å miste for mye muskelmasse, hvilket jeg nå har gjort etter en uke uten stort matinntak (spiser godt og trener mye til vanlig). Noen som vil dele tips fra hva dere spiser når matlysten ikke er på topp? Anonymkode: 4a38d...104
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Jeg har alltid god matlyst, men det er fordi jeg spiser variert, aldri lar noen fortelle meg hva jeg skal spise, og lager enkle måltider. Anonymkode: 4d796...752
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Cottage cheese med banan og syltetøy. Varme kyllinglår fra ferskvaredisk. Knekkebrød med roastbiff og tomat. Eggerøre og bløtkokte egg med toast. Anonymkode: 9c3d9...e34 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid god matlyst, men det er fordi jeg spiser variert, aldri lar noen fortelle meg hva jeg skal spise, og lager enkle måltider. Anonymkode: 4d796...752 Hei! Hvis du ser på HI en gang til, så ser du at dette handler om at jeg er i en slags "unntakstilstand". Jeg er i en krisesituasjon og alt er snudd på hodet. Jeg spiser godt, sunt og variert til vanlig. Anonymkode: 4a38d...104 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Hurtigkokt couscous(slenger couscous i en bolle,heller over kokende vann,dekker bollen og lar stå i typ 5 -10 min,blander så inn kikerter/bønner/linser,mais og soltørka tomat,heller så over litt litt sopp soya saus og stør så over litt gresskarkjerner. Hummus med grønnsaker Ris/maiskaker med avocado,tomat og et dryss urtesalt Bakt søtpotet og rista kikerter Anonymkode: e4018...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Et par-tre kokte egg og en banan, næringsdrikk (det er kostbart men hvis du har råd så hvorfor ikke - selv får jeg det dekket av helfo), yoghurt/helmelk med havregryn og frø (solsikkefrø liker jeg best), avokado Energitett mat er også gull. Eks helmelk istedet for lett, nøtter, tørket aprikos, ekstra smør på knekkebrødet... Anonymkode: bd017...7be 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Jeg har det også på den måten inn i mellom. Bestiller ofte lekre næringsrike middager uten fra til da. Til lunsj f.eks, kjøper jeg gjerne sprøde grove rundstykker fra bakeren, legger på kalkunpålegg, ost og grønt. Eller med brunost og syltetøy. Proteinpannekaker lager jeg av og til. YT proteindrikker med sjokolade er godt. Prøver å kjenne etter inni meg hva jeg helst har lyst på, så unner jeg meg det Anonymkode: b709d...b73 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Småspis. Ta ei skive skinke rett fra påleggspakken. Ha bokser med cherrytomater, lett å plukke med seg et par stykker. Tenk tapas? Har ting som ferdiggrillet kylling, spekeskinke, fetaost, nøtter, oliven, knaske-gulerøtter, kikerter, crab sticks, bær og slikt som er lett å ta bare litt av. Mister matlyst pga sykdom, og har måttet snu om tankegangen litt i forhold til mat. En må ikke lage hele middagsretter for å få i seg OK med næring i løpet av dagen. At det var greit å småspise var også ei stor mental sperre. vi er jo opplært til at det er fyfy og veien til overvekt. Men det er jo bare om småspising kommer i tillegg til fulle måltider. Når en ikke orker tanken på mat, er det mer overkommelig å spise bare litt og litt. Fyll skapene med ting du liker, som kan spises rett fra bokser og pakker Andre kjappe tips: Havregrøt i kopp - 1 dl gryn, 2 dl kokende vann. Rør om og legg over tefat som lokk. Ferdig og passe varm på er par minutter. Gresk/tyrkisk youghurt - de i bøtte? Et par skjeer i en pappkopp, litt bær eller syltetøy. (Pappkopp pga null oppvask) Ikke bestandig jeg orker tanken på egg, men om du gjør så er noen ferdigkokte egg kjekt å ha i kjøleskapet. Spis med litt salt eller kaviar på. Anonymkode: 91bbd...5a0 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Småspis. Ta ei skive skinke rett fra påleggspakken. Ha bokser med cherrytomater, lett å plukke med seg et par stykker. Tenk tapas? Har ting som ferdiggrillet kylling, spekeskinke, fetaost, nøtter, oliven, knaske-gulerøtter, kikerter, crab sticks, bær og slikt som er lett å ta bare litt av. Mister matlyst pga sykdom, og har måttet snu om tankegangen litt i forhold til mat. En må ikke lage hele middagsretter for å få i seg OK med næring i løpet av dagen. At det var greit å småspise var også ei stor mental sperre. vi er jo opplært til at det er fyfy og veien til overvekt. Men det er jo bare om småspising kommer i tillegg til fulle måltider. Når en ikke orker tanken på mat, er det mer overkommelig å spise bare litt og litt. Fyll skapene med ting du liker, som kan spises rett fra bokser og pakker Andre kjappe tips: Havregrøt i kopp - 1 dl gryn, 2 dl kokende vann. Rør om og legg over tefat som lokk. Ferdig og passe varm på er par minutter. Gresk/tyrkisk youghurt - de i bøtte? Et par skjeer i en pappkopp, litt bær eller syltetøy. (Pappkopp pga null oppvask) Ikke bestandig jeg orker tanken på egg, men om du gjør så er noen ferdigkokte egg kjekt å ha i kjøleskapet. Spis med litt salt eller kaviar på. Anonymkode: 91bbd...5a0 Takk for så godt svar💗 Anonymkode: 4a38d...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå