AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #21 Skrevet 27. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Innen IT/teknologi må du bare regne med at det er sånn, der er man egentlig sammenhengene på jobb til man tiltrer i en jobb til man slutter. Anonymkode: a3f09...ed1 Ja, jeg har funnet ut av det senere. Var nok ganske naiv da jeg startet å jobbe etter studiene, hadde virkelig ikke hørt om dette fra noen tidligere. Der jeg startet å jobbe etter min første jobb er det fortsatt mye overtid, som også bryter AML, men ikke i like stor grad, og så lenge jeg føler jeg selv takler det går det greit. Anonymkode: 38ad6...b95
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #22 Skrevet 27. september 2020 Jeg jobbet 23 timer overtid bare denne uken.. Syns ikke 28t i med hørtes mye ut egentlig. Men det kommer kanskje an på bransje? Anonymkode: f6cbe...cde
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #23 Skrevet 27. september 2020 Kanskje sjefen refererer til at du skal jobbe mer - i form av effektivitet Anonymkode: 6f436...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #24 Skrevet 27. september 2020 Jeg jobber i IT-bransjen som utvikler og jobber ikke mye overtid selv om jeg kunne gjort det om jeg ønsket (det er nok oppgaver å ta tak i). Selv om man jobber i IT og privat sektor osv og presset er høyt er det det lov å sette grenser. Ser spesielt mange unge/nyutdannede blir utnyttet mens de eldre med familie er flinkere til å si nei til ting av nødvendighet, og det blir faktisk respektert. Helsen er viktigere enn jobben, tenk på deg selv. Arbeidsgiver blir nok dessuten ennå surere når du blir sykemeldt pga utbrenthet enn om du ikke gidder jobbe 40 timer overtid hver måned (Det er også forskjell fra bedrift til bedrift og ikke alle driver like mye rovdrift på sine ansatte) Anonymkode: 05cd6...f60
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #25 Skrevet 27. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Innen IT/teknologi må du bare regne med at det er sånn, der er man egentlig sammenhengene på jobb til man tiltrer i en jobb til man slutter. Anonymkode: a3f09...ed1 Kjenner flere i IT/teknologi som ikke jobber en eneste time overtid i det hele tatt. Felles for dem er at de jobber in-house. Anonymkode: c7516...005
Maestro Skrevet 27. september 2020 #26 Skrevet 27. september 2020 Da jeg var daglig leder på en kafé, så jobba jeg annen hver dag fra 07.30-21.00 Inkludert hver helg. Jeg går ut her fra igjen 😬
Konungr Skrevet 27. september 2020 #27 Skrevet 27. september 2020 Overtid er ikke noe å klage på. Får jo ekstra betalt for det 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #28 Skrevet 28. august 2024 On 9/28/2020 at 1:05 AM, Konungr said: Overtid er ikke noe å klage på. Får jo ekstra betalt for det 🙂 Ja, hvorfor klager folk på overtid, man får jo ekstra lønn. Har man lite å gjøre en dag men kan jobbe overtid så er det bedre enn å sløve bort hele dagen bare fordi man skal slutte på sekundet? Anonymkode: fcc83...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå