Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn helt besatt av hytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser oversiktbilder fra hytter, så ser det hut som helt vanlige boligfelt. Hvor husene ligger på rekke og rad.

Eneste forskjellen er kanskje at det ikke er innlagt vann og strøm og det er langt til nærmeste butikk. Ellers ser det ut som et hivlket som helst boligfelt hvor som helst i Norge.

Hvorfor er nordmenn helt besatt av bolig nr. 2 og reiser dit hver helg?

Jeg har en Toyota Corolla som jeg bruker til daglig, og så har jeg en Toyota Yaris som er min hobby og som jeg bruker til reakreasjon. Jeeez!

Anonymkode: 96964...b3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er deilig å komme seg litt bort vel! 

Anonymkode: 75604...b71

• Liker 1
Skrevet

Er helt enig når det gjelder disse overdådige "hyttene" i hyttefelt, folk som bor i blokk og rekkehus til vanlig skaffer seg en hytte der naboen er vegg i vegg eller der hyttene ligger som i et boligfelt. De har innlagt vann, strøm og bredbånd, det kalles ikke en hytte men feriebolig i mine øyne.

Har selv en liten hytte som er bygget rett etter krigen, der er det ikke innlagt vann, strøm eller toalett men har et lite solcellepanel og batterier for radio og opplading av telefon. På sommeren tar det ca 2 timer å gå fra parkeringen og det finnes ikke en eneste nabo i mils omkrets, det er et sted man reiser til for å koble av og leve på en helt annen måte enn hva man gjør ellers.  

Anonymkode: 3121f...ed9

• Liker 4
Skrevet

Er fint for de som bor trangt i storbyen å kunne reise til en romslig, landlig bolig i helgene. Skjønner de godt. 

Anonymkode: ab260...493

Skrevet
On 9/26/2020 at 11:01 AM, AnonymBruker said:

Når jeg ser oversiktbilder fra hytter, så ser det hut som helt vanlige boligfelt. Hvor husene ligger på rekke og rad.

Eneste forskjellen er kanskje at det ikke er innlagt vann og strøm og det er langt til nærmeste butikk. Ellers ser det ut som et hivlket som helst boligfelt hvor som helst i Norge.

Hvorfor er nordmenn helt besatt av bolig nr. 2 og reiser dit hver helg?

Jeg har en Toyota Corolla som jeg bruker til daglig, og så har jeg en Toyota Yaris som er min hobby og som jeg bruker til reakreasjon. Jeeez!

Anonymkode: 96964...b3e

Tro meg, de har innlagt strøm og vann😉😄. Mange har flere fasiliteter på hytta enn de har hjemme. Jeg skjønner ikke poenget, men det er vel for å slippe å reise på ferie? Jeg skjønner heller ikke de som har campingvogn stående fast på en campingplass, men det er vel litt samme greia. 

Selv har jeg hytte med enkel standard, uten strøm og vann og bilvei, og drar dit for å leve enkelt og primitivt. Jeg blir veldig lei av det vanlige samfunnet med alt sitt mas, der alle skal underholdes hvert sekund av døgnet, alt skal gå fort, alt skal skje på en gang, og folk klager over alt mulig. På hytta er alt tungvindt og tar lang tid😛

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor på i Hamar og kjøpte meg en hytte på Majorstua i Oslo i fjor. 3-roms i 4 etasje uten heis. Men det gjør meg ingenting. Er der nesten hver helg og slapper av fra hverdagens kjas og mas.

Anonymkode: b7cec...5d4

• Liker 3
Skrevet

Hyttelivet er topp, det lureste kjøpet vi har gjort, så glad vi gjorde det tidlig i livet. 
Hva noen skal med to biler og hvordan det er mulig å få noe glede eller livskvalitet ut av det er en gåte for meg. 
Vi kjøpte bil etter vi kjøpte hytte, og det er den eneste grunnen til at vi eier bil, og nesten det eneste vi bruker den til.

Anonymkode: 4951d...484

• Liker 1
Skrevet

Dette synes jeg også er rart. Personlig ville jeg aldri dratt til det samme stedet på ferie mer enn 1 gang.

Jeg kan skjønne det om man har en hytte som ligger helt for seg selv, uten naboer, men hytteutbyggere bygger gjerne like tett som i de fleste norske byer, og da ser jeg virkelig ikke vitsen. Jeg er ikke glad nok i naturen, trur jeg. For meg er ferie en storby med kulturopplevelser.

Men mine besteforeldre hadde en slik bortgjemt hytte uten naboer, helt nede ved sjøen. Elsket å være der om sommeren som barn. Som voksen har jeg holdt meg vekk.

Anonymkode: 0d163...172

Skrevet

Min fars definisjon på en hytte er at det skal være mulig å gå rundt hytta naken uten at det sjenerer noen. 

På hytta kan vi rett og slett gjøre ting vi ikke gjør hjemme. Det er særlig uteaktivitetene som er lettere tilgjengelig på hytta, kanskje fordi inne er litt lite. 

Vi har med hensikt en hytte med lavere standard enn hjemme. Desverre er internet kommet på hytta... 

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor i en storby med folk og biler rundt meg over alt. For å lade opp batteriene drar jeg på hytten. Den ligger for seg selv i skogen rett ved sjøen. Der kan jeg være fri og gjøre det jeg ikke kan hjemme i byen. 

Anonymkode: 92b61...2fa

• Liker 2
Skrevet (endret)

Folk er så forskjellige. Det kommer vel litt an på hvor folk bor i hverdagen også og hva de har tilgang på eller behov for. Jeg personlig har aldri følt behov for en hytte, jeg koser meg best hjemme. 
Grunnen til at så mange nordmenn har hytter, er vel fordi de har økonomi til det eller evt tar seg råd til det. 

Endret av bluedot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...