Gå til innhold

Erfaring med zoloft og alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du fortelle om din erfaring med zoloft og alkohol sammen? 

Går på den minste dosen, gjort i en mnd ca. Skal på fest i kveld og lurer på om jeg kan drikke som vanlig.

Anonymkode: 58ca8...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil komme an på mange ting, bla. som er ditt vanlige inntak. Hvis du tenker å drikke deg god og full så ville jeg sagt at det er en veldig dårlig idé. Det som er farlig her er jo at du kan komme til å slutte og puste når du går og legger deg for kvelden. Det er veldig forskjellig hvordan folk tåler denne kombinasjonen. For en person kan det kanskje gå bra, men for en annen ikke. En kveld går det kanskje bra, en annen ikke. Så svaret mitt må bli at nei, jeg ville ikke drukket som vanlig. Jeg ville drukket mye, mye mindre enn vanlig.

Anonymkode: 8330f...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det første innlegget for fort og blingset skikkelig. Trodde du snakket om benzo. Beklager det. Se bort fra mitt forrige innlegg. Men jeg bumpet opp tråden din, om ikke noe annet. 😳

Anonymkode: 8330f...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke «dratt på hardfylla» med slike medisiner. 

Problemet er at du kan reagere annerledes på alkohol når du bruker medisiner som påvirker hjernen. Det er ingen kjente alvorlige interaksjoner mellom Zoloft og alkohol, men reaksjonen kan bli annerledes. Noen blir mer aggressive, noen blir trøttere. Hvis du skal drikke alkohol bør du i såfall prøve deg fram og vise måtehold, i alle fall til du vet hvordan du vil reagere. 

Ideelt sett burde du snakket med legen din om dette først. De fleste spesialister jeg har snakket med om dette temaet anbefaler veldig måtehold til du vet hvordan reaksjonen din er. For min del gikk det bra da jeg brukte medisiner, men jeg har også hørt om de hvor det ikke går bra og man ender opp med å ha gjort mye dumt eller farlig.

En annen ting er jo at med psykisk sykdom i ustabil fase bør man uansett være forsiktig med alkohol. 

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter!

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege, apotek eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...