AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Jeg bor i utlandet, og barnelegen sa at det er vanlig å ta denne vaksinen nå på høsten, og tilbys da til min 4 mnd gamle baby. Er dette vanlig i Norge..? (Jeg har selv aldri tatt denne vaksinen, og er svært sjelden syk) Anonymkode: 7f9f1...202
spinnwild Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 I norge anbefales den til gravide, som da beskytter barnet til det er 6 måneder gammel. Etter 6 måneder går man ut av risikogruppe. Helsemyndighetene i Norge anbefaler ikke influensavaksinering av friske barn uten kjente risikofaktorer.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Aldri hørt om. Mor dekker jo barnet i første halvår. Anbefales riktignok til mor i svangerskapet. Anonymkode: 803c2...e50
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 I Norge anbefales som nevnt vaksine til de som er i 2. og 3. trimester i influensasesongen. Datteren min er født i november, fikk ikke vaksine det året hun ble født, men året etter (da måtte hun ha to doser siden hun ikke var vaksinert fra før, eller hadde hatt influensa). Anonymkode: e3bbc...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå