AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Hei, Det oppstå konflikt med en godt likt medarbeider og jeg siden jeg sa at jeg tar ikke imot oppgaver fra hun. Det resulterte at folk oppførte seg annerledes bla ikke hilser osv. Uke etter konflikten kom sjefen på arbeidsbenken min som stå i felles arealet og sa at jeg lukter vond - ikke bare i dag men flere ganger før. Jeg ble helt satt ut. Det var ikke en privat samtale på et lukket område elg. Hvis det skulle å være sant på en såpass sårt samtale skulle være privat. Jeg har general hygiene osv.går aldri ut fra huset uten parfyme. Jobber kun 3 timer daglig så rekker ikke svette der heller. Jeg ble såpass mye nedsatt at jeg kom hjem og spurte fra samboeren om jeg lukter vond? Han sa at det er kun parfyme han lukter. Jeg er godt voksen og aldri opplevd det før. Anonymkode: 1f469...7e5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Hvis du bruker for mye parfyme så kan det stinke. Jeg kan få tett nese og ubehag i halsen hvis folk rundt meg overdriver parfymebruken. Kan det være det folk reagerer på? Anonymkode: 95b4f...68b 32
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Går du på lavkarbo? Anonymkode: 9e75f...d64
Tammepuu Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Bruker parfyme med fornuft - ikke dusjer. Nei jeg er ikke på lavkarbo.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Jeg foreslår at du lar være å bruke parfyme på jobb. Det er skikkelig uvant til å begynne med, men jeg sluttet helt med parfyme da jeg hadde venner som er kjempeallergisk. Når du har vendt deg av med parfyme er det lettere å kjenne egen kroppslukt. Dusj hver dag før du går på jobb, ha alltid rent undertøy og singlet, skift BH et par ganger i uken og vask arbeidstøyet ditt ofte. Når det gjelder måten dette ble tatt opp på er det helt rett at det var helt på jordet. Er du organisert eller har dere et verneombud? Ta saken opp med disse.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Kan rett og slett være parfymen da. Man opplever jo lukt forskjellig, det noen synes er god parfyme kan stinke for andre. Anonymkode: 9e75f...d64 7
Tammepuu Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Takk for svarene, nei jeg er ikke organisert eller har verneombud. Parfyme jeg bruker er fra Lancome, Chanell, Dior - så ikke fra billige sortiment. Og det er ju noen kanskje liker ikke lukten men det betyr ikke at det stinker?
Tammepuu Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Min selvtillit har rast ned i jord. Skal si opp jobb der. Har tenkt for å skrive et klagebrev til styreleder om hans håndtering og evne til lederstilling.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 5 minutter siden, Tammepuu skrev: Min selvtillit har rast ned i jord. Skal si opp jobb der. Har tenkt for å skrive et klagebrev til styreleder om hans håndtering og evne til lederstilling. Du er kanskje ganske ung? Konflikthåndtering er noe som følger med arbeidslivet, så det må man bare lære seg først som sist. Man kan ikke bare flykte fra ubehagelige situasjoner. Anonymkode: 9e75f...d64 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 29 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg foreslår at du lar være å bruke parfyme på jobb. Det er skikkelig uvant til å begynne med, men jeg sluttet helt med parfyme da jeg hadde venner som er kjempeallergisk. Når du har vendt deg av med parfyme er det lettere å kjenne egen kroppslukt. Dusj hver dag før du går på jobb, ha alltid rent undertøy og singlet, skift BH et par ganger i uken og vask arbeidstøyet ditt ofte. Når det gjelder måten dette ble tatt opp på er det helt rett at det var helt på jordet. Er du organisert eller har dere et verneombud? Ta saken opp med disse. Verneombud har ingenting med dette å gjøre. Hvis ts har en sjenerende lukt for de andre på kontoret så er det en lederjobb. Anonymkode: 6ba5a...be4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 Selv om du syns parfyme lukter godt så er det mange som ikke er av samme oppfatning. På min jobb er det heldigvis ikke tillatt med parfyme, og det er jeg glad for. Folk tar på mer og mer etterhvert som de selv er blitt immun mot lukten, og det lukter fælt for oss andre. Parfyme dekker heller ikke gammel svette, så har du dårlig hygiene gjør ikke det saken bedre. Dusj, bruk deo og ta på rene klær før du går på jobb, og dropp parfymen, så er problemet løst. Ellers kan det jo være greit å lære seg at man får tilbakemeldinger i livet som ikke er så kjekke, og det må du rett og slett lære deg å takle. Ut fra hvordan du skriver vil jeg nesten anta du ikke er norsk, er det noe du ikke har forstått her? Er du sikker på at det er rett å nekte å få oppgaver fra en kollega? Du virker veldig dramatisk, det kan være greit å legge av seg. Anonymkode: 6ba5a...be4 8
LadyGrey Skrevet 26. september 2020 #12 Skrevet 26. september 2020 27 minutter siden, Tammepuu skrev: Takk for svarene, nei jeg er ikke organisert eller har verneombud. Parfyme jeg bruker er fra Lancome, Chanell, Dior - så ikke fra billige sortiment. Og det er ju noen kanskje liker ikke lukten men det betyr ikke at det stinker? Jo, parfyme kan stinke og være til plage for andre. Jeg får migrene av parfyme selvom jeg synes lukten er god. 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 For mye parfyme er helt grusomt! Slutt helt, eller begrens deg til én sprut eller dråpe. Hvorfor tar du ikke imot arbeidsoppgaver fra kollegaen din, det vanlige er å hjelpe hverandre for å få jobben gjort? Unntakene selvfølgelig hvis du har altfor mye å gjøre selv, men da kan du be om hjelp fra de andre. Anonymkode: 74933...5a9 1
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verneombud har ingenting med dette å gjøre. Hvis ts har en sjenerende lukt for de andre på kontoret så er det en lederjobb. Anonymkode: 6ba5a...be4 Måten hun fikk denne informasjonen - foran alle andre - er en sak for vernetjenesten. Dette er brudd på arbeidsmiljøloven.
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 Dette skal ikke skje, her lukter det hevn pga medarbeideren som er godt likt.
Gjest SmokeyEye Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 Man sier ikke at noen stinker foran andre. Her lukter det hersketeknikk og dårlig ledelse lang vei.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 Du skrev «parfyme, ikke dusje». Hva mente du? Er du forresten utenlandsk? Kan se litt sånn ut på formuleringene dine, og hvis dette er tilfelle kan jo kroppslukten være annerledes pga mat dere spiser. Det har jeg opplevd før med en kollega. (Dette er IKKE for å støte deg på noen måte, kun for å finne ut årsaken). Jeg syns forøvrig det er ufint at de sier sånt til deg! Anonymkode: 45b0d...4ca 5
Tammepuu Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om du syns parfyme lukter godt så er det mange som ikke er av samme oppfatning. På min jobb er det heldigvis ikke tillatt med parfyme, og det er jeg glad for. Folk tar på mer og mer etterhvert som de selv er blitt immun mot lukten, og det lukter fælt for oss andre. Parfyme dekker heller ikke gammel svette, så har du dårlig hygiene gjør ikke det saken bedre. Dusj, bruk deo og ta på rene klær før du går på jobb, og dropp parfymen, så er problemet løst. Ellers kan det jo være greit å lære seg at man får tilbakemeldinger i livet som ikke er så kjekke, og det må du rett og slett lære deg å takle. Ut fra hvordan du skriver vil jeg nesten anta du ikke er norsk, er det noe du ikke har forstått her? Er du sikker på at det er rett å nekte å få oppgaver fra en kollega? Du virker veldig dramatisk, det kan være greit å legge av seg. Anonymkode: 6ba5a...be4 Stemmer jeg er ikke Norsk, men det betyr ikke at jeg skal bli utsatt til noen personlig foran alle. Jeg utførte oppgaver fra min kollega men sa til hun og sjefen at siden hun er ikke min arbeidsleder da syns det er ikke greit hun gir til meg oppgaver. Jeg har ikke i mot for å ta i mot kritikk, men måte den ble brakt til meg var skikkelig ugreit. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #19 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, Tammepuu skrev: Stemmer jeg er ikke Norsk, men det betyr ikke at jeg skal bli utsatt til noen personlig foran alle. Selvsagt ikke, men kan det ha vært en kommunikasjonssvikt som gjør at du feiloppfatter situasjonen? Anonymkode: 9e75f...d64
Tammepuu Skrevet 26. september 2020 #20 Skrevet 26. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du skrev «parfyme, ikke dusje». Hva mente du? Er du forresten utenlandsk? Kan se litt sånn ut på formuleringene dine, og hvis dette er tilfelle kan jo kroppslukten være annerledes pga mat dere spiser. Det har jeg opplevd før med en kollega. (Dette er IKKE for å støte deg på noen måte, kun for å finne ut årsaken). Jeg syns forøvrig det er ufint at de sier sånt til deg! Anonymkode: 45b0d...4ca Hei, Skjønner godt hva du sier. Ja jeg er utenlandsk. Er ikke fra Asia, Africa hvor det brukes mange sterke krydder. Er fra Øst-Europa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå