AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Vi venter vårt første barn. Fra før av har vi to hunder på 14 og 16. Begge to er dårlig til bens pga alderdom. De går derfor kun ut for å gjøre av seg og rett inn igjen. Det tar alt fra 1-5 min ute med de. Dessverre bor vi i et borettslag som betyr at vi må ut av fellesområdet. det er ikke lov til å slippe de ut selv om vi bor på bakkeplan med egen inngangsdør. Min mann jobber mye kveldstid og jeg vil derfor bli endel alene. Hundene må ut kjappe turer 4-6 ganger om dagen. De gir beskjed når de vil ut. jeg tenker at jeg får ta med babyen i sele med en varm jakke over om hun er våken. Dersom hun sover tror jeg det skal gå greit å gå ut med babycall. Jeg er jo bare 50-100 m unna I 1-5 min. Min mor mener at det går fint å gå fra en våken baby så lenge den sitter i vippestol, ikke kan krabbe eller gå. Det gjelder også når man skal på do osv i 5 min f eks. Min mann er enig med moren min. Jeg er bare helt satt ut. Hva tenker dere? Anonymkode: 05c11...7b5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Man skal aldri la babyer eller små barn være alene med hunder.
Gjest Switch Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Man skal aldri la babyer eller små barn være alene med hunder. Enig i det, men TS skal jo UT med hundene. Babyen blir jo derfor ikke alene med hundene, babyen blir helt alene.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, Switch skrev: Enig i det, men TS skal jo UT med hundene. Babyen blir jo derfor ikke alene med hundene, babyen blir helt alene. Ja, sendt litt fort ser jeg, TS må selvfølgelig ta med babyen når hun skal ut med hundene også.
Gjest Switch Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 5 minutter siden, Catalina Culès skrev: Ja, sendt litt fort ser jeg, TS må selvfølgelig ta med babyen når hun skal ut med hundene også. Jeg er enig i den👌🏼
Gjest Albbas Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Ser ikke vitsen i å forlate en våken baby? Ville ikke gjort det, den kan bli ganske redd, og det er jo ikke så mye arbeid å legge babyen i vogna eller ta den i sjal. Med en god vognpose og en enkel lue trenger du ikke kle babyen så veldig, ha flere pledd tilgjengelig også så er det lett å tilpasse. Ringslynge er bæretøy som er veldig lettvint og raskt å bruke for sånne korte bæreturer hvis du ikke vil styre med vogn. For så kort tid er det jo ikke krise om babyen ikke sitter helt optimalt i bæretøyet.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Bæresele og bærejakke. Da har du bare ungen i selen og trer jakken over, kan godt være den ikke våkner av det. Anonymkode: bb96f...e4c 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Om babyen sover, ga ut med hundene (typ rett utenfor døra) men ta med babycall. Om babyen er våken må du nesten ta den med deg, ha den i bæresjal eller noe så du har begge hender fri Anonymkode: 1a88d...077 10
AnonymBrukern Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Hadde aldri latt en våken baby være alene!!!! Og hvis den sover hadde jeg låst alle dører og tatt med babycall 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi venter vårt første barn. Fra før av har vi to hunder på 14 og 16. Begge to er dårlig til bens pga alderdom. De går derfor kun ut for å gjøre av seg og rett inn igjen. Det tar alt fra 1-5 min ute med de. Dessverre bor vi i et borettslag som betyr at vi må ut av fellesområdet. det er ikke lov til å slippe de ut selv om vi bor på bakkeplan med egen inngangsdør. Min mann jobber mye kveldstid og jeg vil derfor bli endel alene. Hundene må ut kjappe turer 4-6 ganger om dagen. De gir beskjed når de vil ut. jeg tenker at jeg får ta med babyen i sele med en varm jakke over om hun er våken. Dersom hun sover tror jeg det skal gå greit å gå ut med babycall. Jeg er jo bare 50-100 m unna I 1-5 min. Min mor mener at det går fint å gå fra en våken baby så lenge den sitter i vippestol, ikke kan krabbe eller gå. Det gjelder også når man skal på do osv i 5 min f eks. Min mann er enig med moren min. Jeg er bare helt satt ut. Hva tenker dere? Anonymkode: 05c11...7b5 Tipper du endrer mening når baby er født. Så vidt jeg turte å gå på do uten henne. Man blir helt ko-ko i hodet og får ekstrem ansvarsfølelse. For all del, med babycall med video og deg 100 meter unna går det nok bra, men jeg ville nok gått ut med baby i sele.:) Det er jo ikke noe som kan skje, man man får jo sjuke tanker i hodet: innbrudd, brann etc. Anonymkode: 34ea4...588 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tipper du endrer mening når baby er født. Så vidt jeg turte å gå på do uten henne. Man blir helt ko-ko i hodet og får ekstrem ansvarsfølelse. For all del, med babycall med video og deg 100 meter unna går det nok bra, men jeg ville nok gått ut med baby i sele.:) Det er jo ikke noe som kan skje, man man får jo sjuke tanker i hodet: innbrudd, brann etc. Anonymkode: 34ea4...588 Sånn når jeg er inne på saken: det er barn som har blitt kidnappet før. Ekstrem liten sannsynlighet, men alle kjenner vel til Madeleine saken der foreldrene var rett utenfor hotellrommet og spiste middag. Anonymkode: 34ea4...588 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #12 Skrevet 26. september 2020 Ja ts. Du kan fint lufte hundene rett utenfor hvis baby sover. Ikke hør på dissa «å neeeei den kan bli kidnappa» «tenk hcis det begynner å brenne». Det er nærmere 0% sjangs det skjer når du er RETT utenfor i felles hagen. Folk må roe ned hysteriet sitt. Anonymkode: f64b6...ac2 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #13 Skrevet 26. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper du endrer mening når baby er født. Så vidt jeg turte å gå på do uten henne. Man blir helt ko-ko i hodet og får ekstrem ansvarsfølelse. For all del, med babycall med video og deg 100 meter unna går det nok bra, men jeg ville nok gått ut med baby i sele.:) Det er jo ikke noe som kan skje, man man får jo sjuke tanker i hodet: innbrudd, brann etc. Anonymkode: 34ea4...588 Ikke alle blir psykotiske da, heldigvis. Anonymkode: f64b6...ac2 6
MVN90 Skrevet 26. september 2020 #14 Skrevet 26. september 2020 Jeg luftet hundene mine mens datteren min lå igjen i lekegrind hvis hun var våken og i seng om hun sov. Aldri følt det som noe skummelt eller uforsvarlig, hun er nå 4,5 år og i god behold 😉 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Skrevet 26. september 2020 Tenk å være så hysterisk, rart dem overlevde i gamledager. For alt kan jo skje uff Anonymkode: 3fe5d...595
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #16 Skrevet 26. september 2020 Er baby våken tar du med barnet Anonymkode: 7695f...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 Man går ikke fra små babyer i flere minutter, punktum. Da får dere ansatte hundelufter eller no Anonymkode: dcdb7...186 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #18 Skrevet 26. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk å være så hysterisk, rart dem overlevde i gamledager. For alt kan jo skje uff Anonymkode: 3fe5d...595 Tja, statistikker sier noe annet, smp barn dævva faktisk som fluer før Anonymkode: dcdb7...186 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk å være så hysterisk, rart dem overlevde i gamledager. For alt kan jo skje uff Anonymkode: 3fe5d...595 Mora mi overlevde å sitte i sikkert tidenes mest stusselige (og usikre) bilsete, men det betyr ikke at jeg setter mine barn i en kurv i baksetet og tenker at noe annet er hysteri. Før var det anbefalt å la babyer sove på magen og, men nå vet vi jo at det øker sjansen for krybbedød. Anonymkode: 01a71...21e 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #20 Skrevet 27. september 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Sånn når jeg er inne på saken: det er barn som har blitt kidnappet før. Ekstrem liten sannsynlighet, men alle kjenner vel til Madeleine saken der foreldrene var rett utenfor hotellrommet og spiste middag. Anonymkode: 34ea4...588 Nå var de vel ikke rett utenfor hotellrommet da, og borte lengre enn 5 min. Pluss de var en haug av foreldre som kunne bytta på å være hos barna. Kan vel sikkert ta med baby om den er våken, om den sover går det vel greit å bruke babycall? Ungen blir vel å sove på natta uten at dere sitter ved siden av og passer på også? Anonymkode: 2f098...c01 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå