Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det så vondt nå og er så fortvilet, føler meg som verdens dårligste mamma.. Babyen vår på 9 måneder har de siste månedene når hun skal sove på dagen ikke så ofte klart å finne roen i våres seng da jeg skal legge henne, men roer seg i sin egen seng. Jeg vil så gjerne gi henne masse kos og kjærlighet, men det vil hun ikke ha av meg. Men når pappaen legger henne i våres seng så sovner hun. Det er sikkert teit av meg å bli så opprørt over dette, men er det noe jeg kan gjøre for at hun vil ta mer i mot kos fra meg?

Jeg jobber ikke så det har ingenting med at jeg ikke er hjemme, for jeg er hjemme med henne hver eneste dag. Men skjønner ikke hvorfor det er sånn? 😭

Anonymkode: 7666e...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke teit av deg å føle slik, men her må du sette hennes behov fremfor din egen. 

Legg hun i sin egen seng og la hun falle i søvn. Kose og gi kjærlighet kan du jo gjøre ellers?  

Kan være at hun synes det blir for mye og pappa er mer avslappet? 

Anonymkode: bdfb5...741

• Liker 1
Skrevet

Alle foreldre er forskjellige og kanskje er pappaens framtoning og samspill med barnet på en slik måte at det roer ned og skaper sovemiljø akkurat nå. Kanskje forbindes du som mamma med leik, aktivisering eller mat. Kanakje dette blir hovedfokuset til barnet og gjør det vanskelig å fonne ro og søvn når dere ligger i en stor seng med masse plass til å leke. 

Det kan være så sinnsylt mange ulike ørsmåting som skaper denne forskjellen mellom dere. Det er normelt og det er ok. 

Det du må jobbe med er å ikke tolke denne forskjellen som en avvisning. Barnet ditt er 9 måneder og avviser eller velger deg ikke bort bevisst. Samtidlig må du respektere barnet og tilrettelegge rundt barnets behov. Du synes det er finest å sove sammen, men barnet sover bedre alene - velg barnets søvn, og finn andre måtes å skap fine kosestunder sammen. 

Anonymkode: c6c86...165

• Liker 1
Skrevet

Så klart setter jeg barnets behov først, og jeg aksepterer at hun ikke alltid finner roen sammen med meg i samme seng. Så da sover hun i egen seng som oftest 😊 Gir masse kos og kjærlighet ellers, er bare ikke alltid hun er så mottakelig for det heller siden hun elsker å leke og utforske.

Ts

Anonymkode: 7666e...ca0

Skrevet

Det er nok en fase :) vanlig at det varierer.

Anonymkode: 20f61...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...