Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Folk prioriterer tydeligvis forskjellig: jeg ville heller avlivet kattene enn å tatt sjansen på at barna mine skulle utvikle astma.

Jeg kjenner forresten noen som nølte veldig lenge med å omplassere hunden sin, selv om de hadde et barn som viste alle tegn på å være allergisk. Nå har h*n astma og har kraftige astmaanfall med jevne mellomrom. Og jeg vet jeg ikke er den eneste av dem som kjenner dem som lurer på om barnet hadde vært friskere om foreldrene hadde tatt konsekvensene av allergien tidligere.

Vel slik snakker vel en som aldri har hatt dyr. Jeg tror Tosca også tenker på barna når hun gjør som hun gjør. Barna blir ofte svært knyttet til dyra og det er ikke bare bare å få et barn til å forstå at bestevennen deres må avlives.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er så enkelt for noen å si at det bare er å avlive og så er en ferdig med det liksom. Så enkelt er det bare ikke. Alle som har eller har hatt kjæledyr, vet hvor vanskelig dette er. Det er klart at sønnen vår må komme foran kattene. Det er jo derfor vi nå vil gi de bort. Men jeg kan ikke leve med at jeg har avlivet de uten å forsøke alt annet først.

Men selvsagt skjønner vi at vi ikke kan holde på slik i all evighet. Da vil han jo mest sannsynlig få denne hersens astmaen. Så det er derfor jeg nå sier at tiden begynner å renne ut for kattene våre. Vi må finne en løsning helst i løpet av denne uken.

Dyrebeskyttelsen der du bor har ikke kontakt med omplasseringshjem eller noen som er villige til å ta vare på kattene på midlertidig basis? Har du fått tak i dette middelet til å ha i pelsen på dyra?

Har du prøvd å annonsere her på forumet? Kanskje på personlige meldinger...(vet ikke om det er lov, men du kan jo spørre Gry/Hege).

Håper virkelig det ordner seg.

Skrevet
Har du forsøkt dyrebeskyttelsen der du bor?

Ja, jeg har snakket med Dyrebeskyttelsen. Nå tar de i hovedsak inn katter som ikke har noe hjem i det hele tatt. Og det var helt fullt hos de også. Vi er jo midt i høysesongen for forlatte katter nå på denne tiden.

Men det er et problem med å levere kattene inn til Dyrebeskyttelsen. Det det vil bli et stort sjokk for kattene våre som har hatt et godt hjem, å bli plassert i bur hos Dyrebeskyttelsen sammen med mange andre katter. Dette var ikke noe som jeg hadde tenkt på, men det var hun i Dyrebeskyttelsen som sa det til meg. Hun ville pga av dette nødig ta imot våre katter. Hun mente de ikke vil ha det godt der i det hele tatt. Når jeg tenker på det, så vil jeg ikke kattene mine så vondt. Tenk hvor fælt det må bli for de.

Dette er ikke enkelt altså......

Skrevet

Venner og familie, noen som føler at de kan hjelpe deg? Har du snakket med alle i nettverket ditt?

Gjest Gjestelisa
Skrevet
Vel slik snakker vel en som aldri har hatt dyr. Jeg tror Tosca også tenker på barna når hun gjør som hun gjør. Barna blir ofte svært knyttet til dyra og det er ikke bare bare å få et barn til å forstå at bestevennen deres må avlives.

Les de tidligere innleggene mine før du slenger med leppa. Jeg har hatt dyr. Jeg hadde katt da jeg var liten, og har hatt katt også i voksen alder. Jeg har også hatt rotter, og jeg har vokst opp på en gård med høns, kyr, kalver, lam og sauer som jeg var veldig glad i.

Om du vil ta sjansen på å gjøre barna dine mer syke enn de trenger å være, er det ditt valg, gjest, men jeg ville prioritert barna over dyrene.

Skrevet

jeg har brukt middelet petalclense på katten vår. Fungerer kjempe bra, men bruk litt mer enn det står, sørg for å gni det godt inn i pelsen. Jeg har asma og merker lite til katten nå. Annet er at det er veldig viktig å støvsuge godt for å bli kvitt hårene som allerede ligger rundt omkring. Og hold kattene ute av alle steder der det oppbevares klær!

Skrevet
Heng opp en lapp på jobb, barnets skole.....

Enig. ;)

Skrevet
Enig.  ;)

Ja ikke sant. Hvem kan vel motstå "Maaaaaammmmaaaaaa kaaaan ikke vi få katt da....pleeeeeeaaaaase....." ;)

Skrevet
Les de tidligere innleggene mine før du slenger med leppa. Jeg har hatt dyr. Jeg hadde katt da jeg var liten, og har hatt katt også i voksen alder. Jeg har også hatt rotter, og jeg har vokst opp på en gård med høns, kyr, kalver, lam og sauer som jeg var veldig glad i.

Om du vil ta sjansen på å gjøre barna dine mer syke enn de trenger å være, er det ditt valg, gjest, men jeg ville prioritert barna over dyrene.

Nå har jeg heldigvis ikke barn men om jeg hadde vært i Toscas sted så hadde jeg også prøvd alt. Det er ikke 100% sikkert at barna får astma av å være i nærheten av dyr og som astmatiker selv fra jeg var 4 år så vet jeg at mye kan unngås ved å unngå å ha dyret oppi ansiktet, vaske hendene ofte, ikke ha dyra i senga osv.

Noen krangel med deg om hvem som har hatt mest dyr og hvem som er mest glad i dem gidder jeg overhodet ikke starte på. Det blir bare for dumt.

Skrevet

Men nå er det bedre.. Etter sommerferien, henter folk katter. Da vi hentet pusene våre for noen uker siden, var det stappa fullt på FOD kattehuset.

Så de har nok bedre kapasitet nå.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Men nå er det bedre.. Etter sommerferien, henter folk katter. Da vi hentet pusene våre for noen uker siden, var det stappa fullt på FOD kattehuset.

På FOD i Oslo er det nok fullt ennå, men prøv nettet også. Tidlig i tråden fikk du masse fine linker, så legg ut annonser der. Og gjør dem litt mer personlige enn "katter gis bort". Legg inn bilder og fortell litt om personligheten deres.

Da vi skulle ha oss katt nylig, brukte vi nettet og endte med å kjøre fra Oslo til Trondheim for å hente katten vi falt for :)

Gjest Gjestelisa
Skrevet
Nå har jeg heldigvis ikke barn men om jeg hadde vært i Toscas sted så hadde jeg også prøvd alt. Det er ikke 100% sikkert at barna får astma av å være i nærheten av dyr og som astmatiker selv fra jeg var 4 år så vet jeg at mye kan unngås ved å unngå å ha dyret oppi ansiktet, vaske hendene ofte, ikke ha dyra i senga osv.

Noen krangel med deg om hvem som har hatt mest dyr og hvem som er mest glad i dem gidder jeg overhodet ikke starte på. Det blir bare for dumt.

Beklager, det forrige innlegget mitt ble nok preget litt av at jeg synes det er irriterende med folk som må høre ting flere ganger før de får det med seg - men så mange som det er av dere, burde jeg nok heller bare venne meg til det.

Og mitt syn på saken er sikkert veldig påvirket av at jeg kjenner et barn som gikk med sår på kinnene i over ett år fordi han gikk og gned de på hundepelsen, og foreldrene skjønte ikke at man ikke skal utsette unger så mye for ting de er allergiske mot. Nå er hunden tilslutt omplassert, men astmaen kommer nok til å være der livet ut.

Skrevet

Jippi!! Nå er jeg så glad! :hoppe::hoppe:

Vi har funnet et nytt hjem til kattene våre. Jeg var så redd for å måtte avlive de, og nå slipper vi det. :danse:

Mannen min har en medstudent som vil ta imot begge kattene våre. Nå skal vi bare få de sterilisert, så kan de flytte.

Jeg er så lettet!

Takk for alle gode tips dere har gitt meg i mellomtiden. :-D

Skrevet
Ja ikke sant. Hvem kan vel motstå "Maaaaaammmmaaaaaa kaaaan ikke vi få katt da....pleeeeeeaaaaase....." ;)

Denne er jeg ikke helt enig i.

Min søsters datter er allergisk mot katter og har astma.

Vi dro til FOD sitt kattehus for å teste ut allergien. Og hun reagerte. Fikk røde hovne øyne og klødde mye. Sov dårlig den natta. Så uansett hvor mye jenta maser, så kommer nok ikke søster til å gi etter...

Man må jo tenke litt på helsa også...

Vi var på FOD i sommer, og det var endel katter der. Men de tok likevel inn nye katter. Så det er verdt et forsøk, å ringe dem.

Jippi!! Nå er jeg så glad!  :hoppe:  :hoppe:

Vi har funnet et nytt hjem til kattene våre. Jeg var så redd for å måtte avlive de, og nå slipper vi det.  :danse:

Flott at det ordnet seg!! :klem:

Skrevet
Jippi!! Nå er jeg så glad!  :hoppe:  :hoppe:

Vi har funnet et nytt hjem til kattene våre. Jeg var så redd for å måtte avlive de, og nå slipper vi det.  :danse:

Mannen min har en medstudent som vil ta imot begge kattene våre. Nå skal vi bare få de sterilisert, så kan de flytte.

Jeg er så lettet!

Takk for alle gode tips dere har gitt meg i mellomtiden.  :-D

Nå ble jeg glad. Godt jobba :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...