AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Hvis en i familien er forkjølet, holder dere alt besøk unna huset da? Bor i en kommune med veldig lite smitte, om det har noe å si. Anonymkode: ec1b2...2a6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Ja. Samboeren var skikkelig forkjøla, og vi begge holdt oss hjemme til han fikk svar på test - som var negativ. Bedre å være sikker i disse dager. Skal sies at jeg er gravid og jobber i helsesektoren så vi vil være ekstra forsiktige. Anonymkode: 26041...340
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Ja, for selv om man «vet» at det ikke er korona, så er det store konsekvenser av å være forkjølet nå. Jeg kan f.eks ikke møte på skolen (er student) med symptomer. Og der hjelper det ikke med negativ test. Mannen jobber i helsevesenet, og det er mye styr for han hvis han blir forkjøla. Må testes tidlig og bruke maske osv. Ungene går i bhg. Og de kan ikke møte med symptomer. Så jeg er nesten mer redd for forkjølelse enn korona i høst. Anonymkode: 3f373...544 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Vi var invitert i familiebursdag for et par dager siden, ene barnet var forkjølet. Vi holdt oss unna rett og slett fordi vi ikke vil sitte i karantene dersom vi skulle bli smittet av forkjølelse. Anonymkode: 7db34...c20
Ulrikke Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Ja, det gjør vi. Dvs, mot slutten av forkjølelsen, med litt hoste og "restsymptomer" er vi ikke like strenge, for da er man ikke smittsom lenger (ihvertfall mikroskopisk). Og jeg kan hoste i ukesvis etter en forkjølelse også til vanlig. Men fram til forkjølelsen har bikket "toppen" holder vi oss unna andre! 14-åringen var hjemme fra skolen til og med onsdag, og hun begynte med forkjølelse fredagen før, for eksempel. Det var helt ok for skolen (ungdomsskole). Nå er det smitte på skolen, så mulig de er enda strengere nå. Men ja, man holder seg unna andre, rett og slett for andre skal slippe å holde seg isolert, vente på svar på test osv. og ha samme runddansen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Samboeren var skikkelig forkjøla, og vi begge holdt oss hjemme til han fikk svar på test - som var negativ. Bedre å være sikker i disse dager. Skal sies at jeg er gravid og jobber i helsesektoren så vi vil være ekstra forsiktige. Anonymkode: 26041...340 Tok du deg fri fra jobb, da? Anonymkode: 865f1...e06
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok du deg fri fra jobb, da? Anonymkode: 865f1...e06 Fikk ikke komme på jobb. Måtte bruke egenmelding. Anonymkode: 26041...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå