AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Fant en gammel kvittering fra 1995. Da betalte jeg 100 kr for en herreklipp. Klippet meg i sommer, da kostet det 500 kr. En økning på 400% på 25 år er drøyt. I samme periode har konsumprisindeksen økt 66%, og lønningene har økt med omtrent 150% vel. Samtidig klagerer frisørere på dårlig lønn. Hvor blir det av pengene? Anonymkode: 76739...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Økte leiepriser kan tvinge prisene opp bla. De som vil tjene penger øker jo prisen vesentlig mer enn inflasjon/år. Anonymkode: 1b454...b62 1
Frøyamor Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Etter skatt, husleie, utstyr, velikehold av utstyr osv osv sitter ikke frisøren igjen med så veldig mye av de 500. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 De må ho betale skatt av alt, husleie, produkter, forsikringer, oppgraderinger osv. Du tror da vel virkelig ikke at de pengene du betaler går direkte i lomma på frisøren? Anonymkode: 3d44c...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: De må ho betale skatt av alt, husleie, produkter, forsikringer, oppgraderinger osv. Du tror da vel virkelig ikke at de pengene du betaler går direkte i lomma på frisøren? Anonymkode: 3d44c...1f8 Leste du det første innlegget?????? Frisøren betalte skatt, husleie, produkter, forsikringer etc. også i 1995. Spørsmålet var: Hvorfor har frisørprisene økt så veldig mye mer enn både konsumprisen og lønningene. Anonymkode: 76739...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste du det første innlegget?????? Frisøren betalte skatt, husleie, produkter, forsikringer etc. også i 1995. Spørsmålet var: Hvorfor har frisørprisene økt så veldig mye mer enn både konsumprisen og lønningene. Anonymkode: 76739...ca1 Fordi kostnadene til frisøren også har økt raskere enn KPI, da må prisen ut til kunde naturligvis også økes raskere enn KPI. Husleie er f. eks. en av de tingene som har steget -mye- de siste tiårene, særlig i pressområder som de større byene. I disse dager er det også ekstra utgifter til koronatiltak hos frisørene. De kan ikke ha så mange kunder inne på samme tid som før, kan ikke veksle mellom kunder slik de kunne før osv. Da faller inntekten noe gjennom måneden, og dette må da også hentes inn. Anonymkode: 949da...751
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant en gammel kvittering fra 1995. Da betalte jeg 100 kr for en herreklipp. Klippet meg i sommer, da kostet det 500 kr. En økning på 400% på 25 år er drøyt. I samme periode har konsumprisindeksen økt 66%, og lønningene har økt med omtrent 150% vel. Samtidig klagerer frisørere på dårlig lønn. Hvor blir det av pengene? Anonymkode: 76739...ca1 Frisører finnes i mange forskjellige prisklasser. Rett borte i gata her klipper de for 200 kr., du har kjeden Cutters som klipper for 299, og min frisør som tar nesten 900,- Og du kan finne dyrere frisører også... (Jeg synes det er litt dumt å bruke så mye penger på en hårklipp, men har så vanskelig hår kombinert med små evner til å fikse det selv, og frisøren jeg bruker fast er så flink/ kan håret mitt) 😊 Anonymkode: c5d29...eaf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste du det første innlegget?????? Frisøren betalte skatt, husleie, produkter, forsikringer etc. også i 1995. Spørsmålet var: Hvorfor har frisørprisene økt så veldig mye mer enn både konsumprisen og lønningene. Anonymkode: 76739...ca1 Hvorfor så mange spørsmålstegn? du forstår vel det at husleie er noe som har økt, produktene de bruker har økt i pris, i tillegg har lønningene økt. Prøv å tenk litt over alle aspekter en frisør må ha i bakhodet når de skal se på prisene sine Anonymkode: 3d44c...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå