AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 I disse tider er jeg arbeidssøkende, bakgrunn i økad bachelor, tatt utdannelsen ved siden av jobb i kundeservice på telefon 80%. Sa opp jobben pga nytt jobbtilbud, relevant til utdannelse. Men oppsagt første mnd pga.korona. Meldt interesse til bemanningsbyråer, og har to byråer som virkelig selger inn kundeservice jobber. Det er måned til måned kontrakt, 162kr timen, men igjen 8-16. Grusom lønn, grusomme vilkår med måned til måned kontrakt. Og jeg har sett det siste året at disse to selskapene har annonsert ledige stillinger 4-5 ganger, stor gjennomtrekk eller større arbeidsmengde ? Uansett. Råd her noen ? Jobb er jobb tenkte jeg først.. men etter litt tenking virker jobben mindre og mindre attraktiv. Hva ville du gjort? Ingen ansiennitet, kundeservice jeg jobbet i var ikke tele rettet. Anonymkode: 4f77c...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 kundeservice pr tlf pleier å følge tariffen til handel og kontor. Gjør de ikke det er de ikke veldig seriøse. Anonymkode: 26229...f37
Bernardette Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 162 kr./t. er utnytting på det groveste.
isw Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 162 kroner i timen tilsvarer ca 320.000 kroner i året. Det er ikke godt betalt og slike jobber pleier normalt å betale ca 190-200 kroner i timen. Jeg vil ikke kalle det å utnytte noen. Minner om at det er et fritt valg hvorvidt man ønsker å jobbe et sted eller ikke. Men man kan vel si at bedriften kanskje ikke satser på fornøyde ansatte eller å redusere gjennomtrekk med slike vilkår.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Skrevet 26. september 2020 Jeg ville sagt takk og farvel, det du beskriver er utnytting. Og 162 kr timen med øk/ad? Hårreisende. Jeg hadde heller jobbet som pleieassistent innen eldreomsorg - og søkt på alle jobber av relevans. Som pleieassistent blir man i det minste satt pris på av de eldre - man får litt glede igjen for jobben. Anonymkode: b8971...38b
isw Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt takk og farvel, det du beskriver er utnytting. Og 162 kr timen med øk/ad? Hårreisende. Jeg hadde heller jobbet som pleieassistent innen eldreomsorg - og søkt på alle jobber av relevans. Som pleieassistent blir man i det minste satt pris på av de eldre - man får litt glede igjen for jobben. Anonymkode: b8971...38b Jeg tenker at spørsmålet om utdannelse mer er relevant for om utdannelsen er relevant ift. jobben. Hvis jeg var advokat kunne jeg ikke krevd 1000 kroner i timen for å jobbe på Kiwi, hvis du skjønner. Man må heller velge en jobb som betaler for kompetansen man har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå