Gå til innhold

Hvor mye klær trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg flytte, og ser i klesskapet at der er det alt for mye. Jevnlig gir jeg til fretex o.l., men likevel har jeg for mye. Pga. samlivsbrudd skal jeg flytte fra et hus på vel 150kvm, til en leilighet på vel 50 i første omgang. Etter å ha vært halve livet i forhold med en og samme mann frister det litt å skrote hele garderoben, og starte på nytt, litt tilpasset mitt nye liv. Det har jeg jo ikke råd til, så hvor mye trenger jeg? Jeg er ikke så gira på kapselgarderobe. Men hvor mange gensere, bukser, skjørt, pysjer og slikt trenger jeg? Hvilke type klær bør jeg absolutt ikke kaste og hva er det bare til å kvitte seg med med en gang? 

Takk for tips😊

Anonymkode: 4a26a...4e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva og hvor mye du trenger er jo helt avhengig av hva slags liv du lever - hva slags jobb du evnt har, hvilke fritidsinteresser du har, hvor du bor, hva du foretrekker å gå i osv. Og ikke minst hvor ofte du har tenkt å vaske klær...

Jeg som har en innendørs jobb uten formell kleskode, bruker fritiden på å gå på teater og ikke kan fordra bukser har skapet fullt av halvpene kjoler og skjørt, men eier ikke en eneste jeans, bluse eller blazer - plagg som utgjør grunnstammen i garderoben til mange kvinner på min alder. I perioder hvor jeg har gått hjemme på fulltid er klesbruken en helt annen enn når jeg har 100% jobb og travle kvelder og helger. Jeg trenger ikke drakter, fjellstøvler eller skinnbukser, mens andre ikke kan leve uten noen av delene - det er håpløst å gi generelle råd om sånt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...