AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Hva sa dere til barna før innleggelsen/ underveis i innleggelsen? Hvordan håndterte barn og partner innleggelsen? Ønsket du innleggelse selv og ba om det eller ble du anbefalt innleggelse av lege/ behandler? Anonymkode: 3e3f4...48c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Jeg har ikke dette men ville en asfalt deg å ai at mamma skal på en liten ferie. Smp barn trenger ikke vite mer Anonymkode: b3fbb...c23 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke dette men ville en asfalt deg å ai at mamma skal på en liten ferie. Smp barn trenger ikke vite mer Anonymkode: b3fbb...c23 Ferie??? Det er jeg ikke enig i.. hilsen TS. Hvem skjermer/ lurer vi med slik forklaring/ løgn? Barna eller oss selv...? Anonymkode: 3e3f4...48c 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Barna har rett på en pårørendekontakt på DPS som skal bistå i samtale(r) med barna. Det anbefales også at barna får komme på besøk mens du er der. Anonymkode: dc053...cb3 2
Hannah80 Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ferie??? Det er jeg ikke enig i.. hilsen TS. Hvem skjermer/ lurer vi med slik forklaring/ løgn? Barna eller oss selv...? Anonymkode: 3e3f4...48c Hvor mye syns du selv at det er greit å fortelle barna? Kommer jo selvsagt helt an på alderen da:)
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barna har rett på en pårørendekontakt på DPS som skal bistå i samtale(r) med barna. Det anbefales også at barna får komme på besøk mens du er der. Anonymkode: dc053...cb3 Ja, det skjønner jeg.. men fortsatt er det jeg og partner som er barnas foreldre og vi har ansvaret for at barna ivaretas og informeres om hendelser som påvirker deres hverdag (både med og uten innleggelse og sykdom) på en måte som er tilpasset det enkelte barns alder/ modenhet. Jeg klarer helt fint å snakke med barna selv, men ville høre hva andre fortalte sine barn. Anonymkode: 3e3f4...48c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 12 minutter siden, Hannah80 skrev: Hvor mye syns du selv at det er greit å fortelle barna? Kommer jo selvsagt helt an på alderen da:) Konkret info om hva, hvor, hvem og hvorfor, tilpasset alder og modenhet til barnet. Anonymkode: 3e3f4...48c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke dette men ville en asfalt deg å ai at mamma skal på en liten ferie. Smp barn trenger ikke vite mer Anonymkode: b3fbb...c23 Tenker det er lurere å forklare at mamma er syk så hun skal på sykehuset litt. Da kan de også komme på besøk og være en del av prosessen. Anonymkode: 8f95a...f2f 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er lurere å forklare at mamma er syk så hun skal på sykehuset litt. Da kan de også komme på besøk og være en del av prosessen. Anonymkode: 8f95a...f2f Ts her: enig med deg. Anonymkode: 3e3f4...48c
Gjest Chroma Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 Jeg har alltid vært helt åpen og ærlig med mine barn, men selvsagt på en tilpasset måte. Jeg har vært innlagt flere ganger, både av psykiske og fysiske årsaker. De vil også få tilbud om samtaler med barneansvarlig på avdelingen du skal være på. Du kan sende meg en pm hvis du trenger å snakke. ❤️
Gjest Chroma Skrevet 25. september 2020 #11 Skrevet 25. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke dette men ville en asfalt deg å ai at mamma skal på en liten ferie. Smp barn trenger ikke vite mer Anonymkode: b3fbb...c23 Håper du tuller. Barn forstår så utrolig mye, å lyve gjør de bare usikre! Mest sannsynlig har de allerede plukket opp at mamma er syk, så å forklare de hva som skjer og hvorfor er utrolig viktig.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 Kommer an på alder til barna.. om de er 2-3 år har det ingen hensikt å fortelle det, kommer helt an på hvor syk man er og hvordan det påvirker dagliglivet. uansett får du råd via sykehuset hvordan du skal forholde deg mtp barn. De er eksperter på dette, og har kompetanse på området når det gjelder barn som pårørende. Anonymkode: 00716...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå