Gå til innhold

Til dere foreldre med små barn som har vært innlagt ved dps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sa dere til barna før innleggelsen/ underveis i innleggelsen? Hvordan håndterte  barn og partner innleggelsen? 
 Ønsket du innleggelse selv og ba om det eller ble du anbefalt innleggelse av lege/ behandler? 

Anonymkode: 3e3f4...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke dette  men ville en asfalt deg å ai at mamma skal på en liten  ferie.  Smp barn trenger ikke vite mer 

Anonymkode: b3fbb...c23

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke dette  men ville en asfalt deg å ai at mamma skal på en liten  ferie.  Smp barn trenger ikke vite mer 

Ferie??? Det er jeg ikke enig i.. hilsen TS. Hvem skjermer/ lurer vi med slik forklaring/ løgn? Barna eller oss selv...? 

• Liker 4
Skrevet

Barna har rett på en pårørendekontakt på DPS som skal bistå i samtale(r) med barna. Det anbefales også at barna får komme på besøk mens du er der. 

Anonymkode: dc053...cb3

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ferie??? Det er jeg ikke enig i.. hilsen TS. Hvem skjermer/ lurer vi med slik forklaring/ løgn? Barna eller oss selv...? 

Hvor mye syns du selv at det er greit å fortelle barna? Kommer jo selvsagt helt an på alderen da:)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barna har rett på en pårørendekontakt på DPS som skal bistå i samtale(r) med barna. Det anbefales også at barna får komme på besøk mens du er der. 

Anonymkode: dc053...cb3

Ja, det skjønner jeg.. men fortsatt er det jeg og partner som er barnas foreldre og vi har ansvaret for at barna ivaretas og informeres om hendelser som påvirker deres hverdag (både med og uten innleggelse og sykdom) på en måte som er tilpasset det enkelte barns alder/ modenhet. Jeg klarer helt fint å snakke med barna selv, men ville høre hva andre fortalte sine barn. 

Skrevet
12 minutter siden, Hannah80 skrev:

Hvor mye syns du selv at det er greit å fortelle barna? Kommer jo selvsagt helt an på alderen da:)

Konkret info om hva, hvor, hvem og hvorfor, tilpasset alder og modenhet til barnet.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er lurere å forklare at mamma er syk så hun skal på sykehuset litt. Da kan de også komme på besøk og være en del av prosessen. 

Anonymkode: 8f95a...f2f

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er lurere å forklare at mamma er syk så hun skal på sykehuset litt. Da kan de også komme på besøk og være en del av prosessen. 

Anonymkode: 8f95a...f2f

Ts her: enig med deg.

Skrevet

Jeg har alltid vært helt åpen og ærlig med mine barn, men selvsagt på en tilpasset måte. Jeg har vært innlagt flere ganger, både av psykiske og fysiske årsaker. De vil også få tilbud om samtaler med barneansvarlig på avdelingen du skal være på. 

Du kan sende meg en pm hvis du trenger å snakke. ❤️ 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper du tuller. Barn forstår så utrolig mye, å lyve gjør de bare usikre! Mest sannsynlig har de allerede plukket opp at mamma er syk, så å forklare de hva som skjer og hvorfor er utrolig viktig. 

Skrevet

Kommer an på alder til barna.. om de er 2-3 år har det ingen hensikt å fortelle det, kommer helt an på hvor syk man er og hvordan det påvirker dagliglivet. 
uansett får du råd via sykehuset hvordan du skal forholde deg mtp barn. De er eksperter på dette, og har kompetanse på området når det gjelder barn som pårørende. 

Anonymkode: 00716...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...