Gå til innhold

Ville du malt denne denne delen av skråtaket som vegg eller tak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

120186234_958887067854622_8968552661818468271_n.thumb.jpg.0b97660024a611b0232c9be249642fa8.jpg

Anonymkode: f6d8f...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

120136550_3347499985299572_3020081070359747155_n.thumb.jpg.b85ad9a1ee571e21a4c95ac0f744f6ed.jpg

Skrevet

Jeg hadde malt det som er skrått som vegg. Har prøvd begge deler selv, og hos meg ble det absolutt finest. Taket kan ellers se veldig lavt ut

Anonymkode: b1f4d...e3d

• Liker 2
Skrevet

Som veggen 

Anonymkode: 3a971...114

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde malt det som er skrått som vegg. Har prøvd begge deler selv, og hos meg ble det absolutt finest. Taket kan ellers se veldig lavt ut

Har du tilfeldigvis bilder? Jeg leter veldig på nettet. haha 😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tilfeldigvis bilder? Jeg leter veldig på nettet. haha 😊

Nei dessverre, men prøv å tenke deg at veggen stopper der hvor det skrå starter. Det blir et lavt og ‘nedtrykt’rom. Ser du har fått flere svar som anbefaler det samme. Er det store forskjeller i fargen du har tenkt å ha på tak og vegg? 

• Liker 2
Skrevet

Nei dessverre, men prøv å tenke deg at veggen stopper der hvor det skrå starter. Det blir et lavt og ‘nedtrykt’rom. Ser du har fått flere svar som anbefaler det samme. Er det store forskjeller i fargen du har tenkt å ha på tak og vegg? 

Jeg fikk det sparket jeg trengte for å kaste meg ut i det. Tusen takk, det blir sikkert fint 😊

https://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/1100000007801791_Interior.aspx 

Jeg har denne andre steder i huset og den blir litt lysere og litt mer beige/rosaskjær på disse umalte panelveggene. Veldig fin. 

Skrevet

Tak, alltid

Anonymkode: 888cb...ff4

• Liker 6
Skrevet

Lykke til 😊

Skrevet

Tak, alltid

Anonymkode: 888cb...ff4

Leste en maler si det samme i en artikkel. Men hva tenker du evt. om at det kan få romfølelsen til å se større ut ved å male den i samme farge som veggen? 😊Hva er evt. grunnen til at det ikke er lurt?

Skrevet

Det er skråtak, så da er det tak og males som tak.

Anonymkode: 84d8d...d72

• Liker 5
Skrevet

Mal som taket og ha en farge på veggen som ikke er veldig mørk. Da blir det fin overgang. Uansett hva du velger blir det feil om veggene har en mørkere farge. Den eneste penere løsningen her er å ha både tak og vegger i veldig lys farge og farge skråtaket som taket.

• Liker 1
Skrevet

Som tak, ellers må du flytte på listen. 

Anonymkode: b687f...3ff

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg ikke enig i i det hele tatt. Derimot føler jeg det alltid som veggene presser seg inn og henger over meg der skråtak er malt som vegg. DET er trykkende det. 

Anonymkode: 4e51b...217

Skrevet

Hvor stort er rommet? Det er også veldig fint å male både vegger og tak i samme farge (lister, dører, vindu også) Inn er det også

Hilsen interiørarkitekt!

Anonymkode: 7e205...70f

Skrevet

Jeg hadde enten malt kun nedre halvdel av veggen i valgt farge eller malt vegg og tak i samme farge. Sånne ukurante vinkler ser aldri bra ut ellers. Så mal enten en «vegg» helt rundt uten å komme opp til skråtaket eller mal hele rommet inkludert tak. Ideen om at tak MÅ være hvite er uansett ganske søkt - små rom er ikke pene med kontrast-tak.

Anonymkode: 56140...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...