Gjest SVK Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Tenker på pølser man tradisjonelt har i brød/lompe. Hva slags pølser foretrekker du? Hva slags tilbehør liker du best? Har du noen triks for å få mye tilbehør på pølsa? Har du noen triks til steking/koking?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Rekesalat, rå løk, sprø stekt løk, agurkmux, bacon, Salsa.... Nom, jeg må ha pøse til middag i morgen Anonymkode: 77f24...8de
Devilpanda Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Kokt wiener i lompe med idun ketsjup og Johnnys søt sterke sennep 😎
Hoppetaujenta Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, SVK skrev: Har du noen triks for å få mye tilbehør på pølsa? Se svar i den andre tråden din.
Gjest SVK Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Just now, Hoppetaujenta said: Se svar i den andre tråden din. Takk! Så det rett etter jeg lagde tråden. Poster tipset ditt her slik andre også kan få kose seg: Enkelt: man fyller brødet i motsatt rekkefølge: alt av ketchup/sennep/rekesalat/sprøstekt løk i bunnen og pølsa oppå. Gjerne bruk et maxibrød, for da får du plass til mere. Hilsen ei som er dreven i faget og lykke til!
Zienna Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Jeg liker best stekt pølse. Det beste tilbehøret er hjemmeplaget potetstappe og syltet rødløk. Et tips: Lag stappe av vanlig potet, og tilsett en halv eller 1 søtpotet - og hvitløk. Det er kjempegodt!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Jeg er veldig fan av den «klassiske» grillpølse i brød, med ketchup og sprøstekt løk 😋 Men om sommeren er vi glade i å bruke mer «spesialpølser» som ventepølse når vi griller. Det er veldig godt med tsatziki på (helst hjemmelaget). Anonymkode: 82998...b53
Brunhilde Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Jeg foretrekker Gilde wienerpølser og jeg vil "bare" ha mykstekt løk, litt ketsjup og mye sennep på den. Pølsebrødene med åpning midt oppå er lettere å fylle enn de med åpning på siden. 1
Gjest SVK Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 (endret) Takker for svar! Varierer litt hva jeg har som tilbehør. Til uka skal jeg ha trøffelmajones, sprøstekt løk og bacon. Brioche pølsebrød. Endret 27. september 2020 av SVK
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Jeg bruker ikke vanlige søte myke pølsebrød, de smaker ikke godt med mindre de er grillet. Jeg varmer wienerpølser i vann med litt rå løk i. Det blir bedre smak på pølsene. Så bruker jeg franske pølsebrød med åpning oppe, og fyller i litt ketsjup, sterk sennep og hakket rå løk oppi før pølsa. Ellers griller jeg vanlig pølsebrød og har på ketsjup, sennep og rekesalat. Da legge jeg alltid lompe over. Eller jeg gjør det på måten Hoppetaujenta gjør det. Spiser også pølser med bacon og potetstappe. Har da ketchup, sennep og sprø løk
ltfutt Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 Er så glad i rå løk (og selvfølgelig ketchup) på pølser. Lukter sikkert ikke godt av kjeften min etterpå, men det får våge seg.. Av en eller annen grunn syns jeg pølsene blir bedre hvis man steiker dem uten fett i panna. Må bare stå og rulle dem fram og tilbake. Jeg har også en airfryer som er kjempehendig til pølsesteiking! For å få så mye tilbehør som mulig til å ikke ramle av prøver jeg egentlig bare å få tak i så store pølsebrød som mulig 😃
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Helst grillet (men også kokt) pølse i brød og lompe. Lompa skal utenpå brødet. Potetsalat, syltet rødløk og aioli (med sennep i). Og gjerne en dæsj ketchup på toppen. Anonymkode: 24b2f...f24
~umulia~ Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 Meksikansk salat fra pose og fetaost 😊
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 Tomatsalsa fra Rema, hakka frisk agurk, ost, sterk og sukkerfri sennep, hakka rå sjalottløk. Anonymkode: 0693e...6cb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 Rekesalat, rå løk, sprøstekt løk, potetsalat, potetstappe osv, går det mest i her 😄 Også Bergbys søt sennep, og ketchup! Anonymkode: ec1b8...aa1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 kokt kylling og kalkun grillpølse i fransk pølsebrød. Har i most avocado med salt, finhakkede tomater med løk og koriander nederst på brødet så har i pølsa og på toppen ketchup og majones. Naaaam...verdens beste pølser. Anonymkode: 03755...be7
elien Skrevet 28. september 2020 #18 Skrevet 28. september 2020 Liker best stekt pølse, men Finnsbråten Wiener kan gå an. Lager noe som bare blir kalt gugge her i huset, det er en blanding av maiones, dion senep og ketshup. Høres kanskje rart ut, men det er kjempe godt.
Meadow Skrevet 28. september 2020 #19 Skrevet 28. september 2020 Baconost, sennep, ketchup og sprøstekt løk.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #20 Skrevet 28. september 2020 Smører dijon-sennep i brødet, så putter jeg i rekesalat, så wiener, ketchup, rå løk, bergbys søt sennep, sprøstekt løk. Anonymkode: 66952...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå