AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Del Skrevet 25. september 2020 Lenke til informasjon om studiet: https://www.nmbu.no/studier/studietilbud/master-femarig/eiendom/node/18103 Har noen kjennskap til dette studiet direkte eller indirekte? Jobbmuligheter og så videre? Anonymkode: 92786...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Del Skrevet 25. september 2020 Ja, jeg har veldig god kjennskap til det. Så langt har alle som har gått ut av studie fått jobb nesten med en gang. Til og med på kullet som var ferdig i våres hadde alle fått jobb innen studiestart i august fikk jeg høre, og det til tross for vanskelig jobbmarked pga. corona. Anonymkode: 771b3...e9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Del Skrevet 25. september 2020 Har studert på Ås selv, og alle jeg kjenner som valgte den retningen har gjort det veldig bra i etterkant! Anonymkode: f01da...98b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Del Skrevet 28. september 2020 Hei! Jeg har master i eiendom fra NMBU. Studiet, og ikke minst studiestedet, kan virkelig anbefales! Det er et utrolig bra studentmiljø på Ås, og studiet gir mange og fleksible jobbmuligheter i ettertid. Samtlige i min klasse fikk jobb relativt raskt, mange før de var ferdige. Jeg flyttet bort fra Østlandet etter endte studier, til et sted hvor jobbmarkedet generelt er ganske labert. Selv her tok det ikke så mange jobbsøknader før jobbtilbudet kom. Selve studiet er heller ikke veldig krevende. Det kommer så klart an på hvor mye arbeid du legger ned i de enkelte fagene, men jeg kom meg greit igjennom selv med litt for mye foreningsmoro, haha. En ting du bør tenke på litt tidlig er hvilken retning du ønsker å jobbe innenfor i ettertid. Mange starter å jobbe som grunnerververe etter endt utdanning, et yrke som etter min erfaring er svært krevende og underbetalt, og absolutt ikke for alle. Jeg jobber selv som grunnerverver, men har innsett at dette ikke er et yrke for meg. Jeg liker selve avtaleutarbeidelsen og eiendomsrettslige spørsmål, men dialogen med grunneiere er ofte veldig tøff. Kommer derfor til å skifte beite etter hvert, men frykter ikke at det vil bli et problem Anonymkode: 7afe4...63a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Del Skrevet 29. september 2020 Tusen takk for svar, alle sammen😊 Anonymkode: 92786...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #6 Del Skrevet 19. januar 2024 Noen som har erfaring med den toårige masteren eiendomsutvikling på nmbu? Eller har gått den 5 årige eiendom som har noen tanker om eiendomsutvikling? Har en bachelor i økonomi og administrasjon men er mest intresert i eiendom 😄 Anonymkode: 8f92d...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #7 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen som har erfaring med den toårige masteren eiendomsutvikling på nmbu? Eller har gått den 5 årige eiendom som har noen tanker om eiendomsutvikling? Har en bachelor i økonomi og administrasjon men er mest intresert i eiendom 😄 Anonymkode: 8f92d...e70 Har selv ikke noe erfaring med eiendomsutvikling, men studerer ved NMBU og kjenner en del som går lignende linjer (dere ender ofte opp i det samme feltet til en viss grad). Mener å ha hørt at det kan være litt kamp om å få "gode" jobbene om du ikke er villig til å flytte på deg litt. Samt er det en del kommunalt. - Men dette er noe jeg grovt fikk med meg når jeg var på vors en gang, så kan hende jeg har mistolket noe, så ville forhørt meg litt mer, evt ringt NMBU og spurt om jobbmuligheter osv. De pleier som regel å være ærlig og veldig hjelpsomme på det. Etter å kjapt ha sett over linkedin av de som har studert på NMBU innen for eiendomsutvikling jobber de med følgende: Rådgivning, Bae NOR - konseptutvikler / rådgiver, rådgiver, rådgiver -> nå konsulent, investeringsrådgiver. Ser ut som majoriteten av dem startet i en eller annen form som rådgiver. Anonymkode: 7dda5...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå