AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Del Skrevet 25. september 2020 Hva er det som egentlig gjør at det er tilfelle? Anonymkode: e3a41...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. september 2020 #2 Del Skrevet 25. september 2020 Det er ikke det. Man ser bare veldig sminket ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Del Skrevet 26. september 2020 Sminken legger seg i alle linjer og gjør dem mer fremtredende. Anonymkode: 66a88...2f3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Del Skrevet 26. september 2020 Fordi du ikke faktisk KAN å sminke deg. Da vil du se eldre ut. Anonymkode: 40ed2...834 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #5 Del Skrevet 26. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi du ikke faktisk KAN å sminke deg. Da vil du se eldre ut. Anonymkode: 40ed2...834 «Kan å sminke deg» 🤦♀️ Anonymkode: e938e...90a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Del Skrevet 26. september 2020 Fordi man ikke er så flink på det. Gjort riktig er det ikke aldrende. Anonymkode: 781cb...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eif Skrevet 26. september 2020 #7 Del Skrevet 26. september 2020 Jeg skulle ønske kvinner lot være å sminke seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. september 2020 #8 Del Skrevet 26. september 2020 Sminker man seg eldre gjør man noe feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. september 2020 #9 Del Skrevet 26. september 2020 22 minutter siden, eif skrev: Jeg skulle ønske kvinner lot være å sminke seg. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Del Skrevet 26. september 2020 Antagelig fordi vedkommende syns at vi ser bedre ut uten all den malingen i ansiktet. Ren og sunn hud er bedre. Anonymkode: 95d94...e68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eif Skrevet 26. september 2020 #11 Del Skrevet 26. september 2020 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvorfor? Jeg synes kvinner ser bedre ut uten det rett og slett. Sminke ser unaturlig ut for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. september 2020 #12 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, eif skrev: Jeg synes kvinner ser bedre ut uten det rett og slett. Sminke ser unaturlig ut for meg. Det er da helt avhengig av hvordan, og hvor mye man sminker seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. september 2020 #13 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sminke gjør at du etter hvert kommer til å få enda flere rynker, og råtten hud... Anonymkode: dd4b7...f2f Ikke om man er flink med hudpleie, og er litt obs på ingredienser i sminken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 26. september 2020 #14 Del Skrevet 26. september 2020 Jeg ser gammel ut uten sminke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Del Skrevet 26. september 2020 Alle ser eldre med for mye sminke. Men alle ser bedre ut med riktig sminke. Tror de som sier at man ser bedre ut naturlig. Dere mener nok "naturlig" sminket bare at man ikke forstår at disse har på seg sminke fordi den er så bra lagt. Anonymkode: 75bf3...8b2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Del Skrevet 27. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Sminken legger seg i alle linjer og gjør dem mer fremtredende. Anonymkode: 66a88...2f3 Nei jeg tenker på alle disse youtuberne fra 15-24 år, ingen av de har rynker og linjer, men ser fort mye eldre ut med sminken. Og mange med mye sminke bruker primer som fyller ut evt linjer. Anonymkode: e3a41...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Del Skrevet 27. september 2020 11 timer siden, eif skrev: Jeg synes kvinner ser bedre ut uten det rett og slett. Sminke ser unaturlig ut for meg. Jeg er så ble og har poser under øynene, så må nesten gjøre det for å ikke se syk ut. Men sparkler ikke hele ansiktet da😂 Anonymkode: e3a41...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #18 Del Skrevet 27. september 2020 Godt spørsmål, måtte google litt her jeg. Fant en litt gøy artikkel om noen som har forsket på hva sminke gjør med alder, og de fant at yngre (20-årene) ser eldre ut med sminke på, imens eldre (40+) ser yngre ut. Sminke fremhever jo gjerne unge kvaliteter, som at man forstørrer øyne, markerer kinnben og jevner ut hudtone. Så det forklarer hvorfor de eldre kan se yngre ut. Men de hadde ikke noe forklaring på hvorfor de yngste ser eldre ut. En teori er at man assosierer sminke med det å være voksen. Jeg har også blitt bedt om ID oftere når jeg har gått sminkeløs. Bilde fra forsøket her, du ser at på de uten sminke så ser man at det er ti år mellom hver, men med full sminke så ser de tettere ut i alder. Ansiktene er sammensatt av flere, så da ble huden litt blurry sånn at alle fikk litt for fin og glatt hud. Hadde nok sett enda mer effekt hvis ikke. https://blogs.scientificamerican.com/illusion-chasers/makeup-makes-older-faces-look-younger-and-younger-faces-look-older/ Anonymkode: 24b54...74b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. september 2020 #19 Del Skrevet 27. september 2020 12 hours ago, Nerine_ said: Ikke om man er flink med hudpleie, og er litt obs på ingredienser i sminken. Man kan og ha sminkefrie dager. Huden har godt av det tror jeg ^^, (Jeg bruker aldri full sminke, en BB-krem om noe. Fikk fnatt en gang jeg var i statene og fikk lagt sminke. Følte huden ble kvalt. Var redd for å smile for følte makeupen ville sprekke Hun som da la på brukte ca 15 min og jeg brukte ca 1 time med å få av meg den møkka >_< ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #20 Del Skrevet 27. september 2020 Måten jeg sminker på har endret seg mye med alderen. Som noen skriver over, feil sminke gjør at man ser eldre ut. Jeg trenger mye mer fukt, og mindre produkt. Jeg må legge farget krem med våt svamp, i stedet for foundation med kost. Og jeg må være ekstremt forsiktig med pudder, sett mot da jeg var 20 år yngre og pudder var redningen mot fet t-sone. Så ja, jeg mener jeg ser yngre ut med sminke. Sminke gjør at huden ser mer fuktig ut, jeg får litt farge (rouge og contour) - jeg ser helt flat og grå ut uten ansiktssminke. Og brynene mine er langt fra jevne og fyldige lengre, så litt bryn-penn gjør en enorm forskjell. Leppene er heller ikke like rosa og myke som før uten litt produkt på. Dette med dårlig hud kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg sminker meg ikke for butikk og trening. Så da Korona traff hadde jeg plutselig vært 2 måneder uten sminke, og huden var helt lik. Dette går mer på stell og pleie, og riktig påføring. Om noe gjør sminke at jeg har gode vaner i forhold til å aldri gni meg i øynene, eller plukke i ansiktet, og bidrar således til færre rynker og urenheter. Anonymkode: 372f8...33c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå