Gå til innhold

50% av dagens unge menn påstår at "feminisme har gått for langt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi mislykkes helt med å oppdra dagens unge menn? Hva er det de ikke skjønner med den feministiske kampen som gjør at de påstår noe så latterlig som at "feminisme har gått for langt"? Hva kan gjøres for å forhindre at unge menn får disse holdningene?

New Study Reports 50% of Gen Z Men Think Feminism Has “Gone Too Far”

The UK-based advocacy group HOPE not hate recently released a July 2020 report detailing the attitudes and actions of 16 to 24 year-olds in the age of COVID-19. This study, titled Fear and Hope, studied over 2,000 Generation Z individuals to determine their attitudes about domestic and global politics. The study found that approximately 50 percent of Gen Z men feel that feminism has “gone too far.”

The study revealed that just 21 percent of young male respondents view feminism favorably.
https://feminist.org/news/new-study-reports-50-of-gen-z-men-think-feminism-has-gone-too-far/

Anonymkode: 03c52...474

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan være at de endrer mening med tiden. Jeg var en av de som ikke skjønte hva feministene snakket om da jeg var ung( 20-årene).( var på ingen måte noen antifeminist)

Har blitt mer moden og virkelig skjønt at kvinner blir objektivifisert på en måte som ikke er greit. Min oppvåkning skjedde gradvis. Og Metoo har vært sjokkerende å følge med på. Så mange menn som forsvarer forkastelig oppførsel. 

Mad Men er et veldig godt eksempel på at tradisjonelle kjønnsroller ikke er bra for hverken menn eller kvinner. Kvinner blir passiviserte og uselvstendige , samtidig som menn blir utbrent og ikke får kontakt med egne barn. Pene klær og frisyrer endrer ikke på det. Vi bør være takknemlige for at verden har utviklet seg siden den gang.

Tror at bitterhet er et stikkord. Har egentlig ikke følt meg bitter overfor kvinner generelt bortsett fra noen korte øyeblikk. Men det er vel slik at mange menn opplever å bli avvist av kvinner og føler at de ikke er gode nok, og at kvinner derfor er kravstore. Det er ikke helt usant det, samtidig så er det jo ganske logisk. Kvinner må nesten være litt kravstore. Kvinner med høy utdannelse velger som regel ikke menn med som kjører taxi. Men sånn er det bare. Man trenger ikke å henge seg opp i det slik mange menn gjør. 

Jeg tror at feminister har et kommunikasjons problem fordi menn som Peterson appellerer så sterkt til usikre menn og dermed gjør at de kan tenke at problemene deres er et resultat av feminismen. Noe som bare er bullshit selvfølgelig, men jeg har hatt samtaler med andre menn ,også venner som har disse holdningene. Vegrer meg litt når jeg snakker med de. Det er vanskelig å nå igjennom. 

Regner ikke meg selv som en feminist, og er kritisk til noen av løsningene enkelt feminister kommer med. Tror ikke på kvotering f eks. Spesielt ikke 50/50.

Samtidig så er jeg ikke tvil om at feminister har en viktig rolle i dagens samfunn. De som trodde vi hadde oppnådd full likestilling tar feil. Kampen har såvidt begynt. Den har bare tatt en annen form. Og menn må lese mer om hvordan kvinner hadde det før. 

Endret av Kågebruker
  • Liker 29
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det de ikke skjønner med den feministiske kampen som gjør at de påstår

Det er jo riktig. Feminister ønsker likestilling på områder jenter har ulempe. Men ikke likestilling på områder der jenter har fordel

Det fører selvsagt til at det tipper over til slutt, fordi menn ikke driver med samme slue greia.

Rent matematisk/faktisk har det tippet over for lenge siden, samfunnet favoriseres kvinner i meget stor grad over menn.

https://www.klikk.no/side3/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331

113'000 i året om en bare ser på skatt betalt inn i forhold til tjenester mottatt f.eks.

Men isteden for taknemmelighet, får vi vi vil ha Mer vi er OFRE menn er roten til alt ondt. BlaBlaBla

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan gjøres for å forhindre at unge menn får disse holdningene?

Hva med at kvinner begynner med å oppføre seg som anstendige mennesker? En start?

Skandinaviske menn er de mest feministiske i verden, mens selv vi har grenser for hvor mye dritt vi finner oss i. Og dere har gått langt over streken, for lenge siden, og om dere ikke viser at dere fortjener verdens beste land å leve i, vil dere miste det.

Som du kanskje vet, er det faktisk mulig for menn også å spille skittent, og det blir ikke et trivelig land å bo i om menn begynner å kopiere feministenes triks.

Opp til dere.

Lykke til jenter ;) 

Anonymkode: 31be6...486

• Liker 14
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skandinaviske menn er de mest feministiske i verden, mens selv vi har grenser for hvor mye dritt vi finner oss i. Og dere har gått langt over streken, for lenge siden, og om dere ikke viser at dere fortjener verdens beste land å leve i, vil dere miste det.

Som du kanskje vet, er det faktisk mulig for menn også å spille skittent, og det blir ikke et trivelig land å bo i om menn begynner å kopiere feministenes triks.

Opp til dere.

Lykke til jenter ;) 

Anonymkode: 31be6...486

🤣

Anonymkode: c82ad...81f

• Liker 15
Skrevet

Menn er heldige når damer kun ønsker likestilling (som det er langt igjen til=, og ikke hevn de.. 2 tusen år med voldtekt av nesten alle og systematisk diskriminering er ikke bare bare. Hevn hadde kanskje vært mer rettferdig 😂

Anonymkode: 945ce...e4d

• Liker 17
Skrevet

En del unge menn begynner å våkne nå, ja. De ser at de er blitt hjernevasket og feministene glemte å nevnte at når kvinner får enda mer makt, så betyr det at makta reduseres hos (unge) menn. Så kvinner har hatt en flink kommunikasjonstriks på gang i årevis ved å lure menn til å tro at likestilling betyr at menn kommer til å bli valgt i større grad som ektemenn og kjærester fordi de tok kvinnene sin side. Det er faktisk grunnen til at mange menn ble lettlurt. Men nå ser en del menn at de ikke får mer sex eller respekt av å større kvinner i ett og alt. Tvert imot, det fører bare til at de ekstreme damene over hele det politiske spekteret, strammer til med enda flere sinnssyke krav og krigen mot menn fortsetter.  

Fortsetter kvinnfolk samme linja som idag, så tror jeg at menn slår hardt tilbake og går for en Blessed Be The Fruit 😃

Anonymkode: b8023...2f9

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ikke akkurat det i seg selv sier så mye. Hva er det disse som har svart på spørreundersøkelsen legger i ordet feminisme? På hvilken måte mener de det har gått for langt? Dét hadde vært interessante spørsmål å få svar på. 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

En del unge menn begynner å våkne nå, ja. De ser at de er blitt hjernevasket og feministene glemte å nevnte at når kvinner får enda mer makt, så betyr det at makta reduseres hos (unge) menn. Så kvinner har hatt en flink kommunikasjonstriks på gang i årevis ved å lure menn til å tro at likestilling betyr at menn kommer til å bli valgt i større grad som ektemenn og kjærester fordi de tok kvinnene sin side. Det er faktisk grunnen til at mange menn ble lettlurt. Men nå ser en del menn at de ikke får mer sex eller respekt av å større kvinner i ett og alt. Tvert imot, det fører bare til at de ekstreme damene over hele det politiske spekteret, strammer til med enda flere sinnssyke krav og krigen mot menn fortsetter.  

Fortsetter kvinnfolk samme linja som idag, så tror jeg at menn slår hardt tilbake og går for en Blessed Be The Fruit 😃

???

Anonymkode: e9a9d...763

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er heldige når damer kun ønsker likestilling (som det er langt igjen til=, og ikke hevn de.. 2 tusen år med voldtekt av nesten alle og systematisk diskriminering er ikke bare bare. Hevn hadde kanskje vært mer rettferdig 😂

Anonymkode: 945ce...e4d

Ja, ikke sant. For alle vi som lever nå og har gått i 8. Mars-tog fra ungdomsalder har jo selvfølgelig vært delaktig i dette :klo:

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, studerende skrev:

Jeg synes ikke akkurat det i seg selv sier så mye. Hva er det disse som har svart på spørreundersøkelsen legger i ordet feminisme? På hvilken måte mener de det har gått for langt? Dét hadde vært interessante spørsmål å få svar på. 

Det står det i rapporten som det linkes til i artikkelen.

image.png.dce4a802a609acb7b6a69bb64f07167d.png

https://www.hopenothate.org.uk/wp-content/uploads/2020/08/youth-fear-and-hope-2020-07-v2final.pdf

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står det i rapporten som det linkes til i artikkelen.

image.png.dce4a802a609acb7b6a69bb64f07167d.png

https://www.hopenothate.org.uk/wp-content/uploads/2020/08/youth-fear-and-hope-2020-07-v2final.pdf

For det første er dette neppe representativt for alle som har svart i undersøkelsen. 

For det andre synes jeg heller ikke dette virket representativt for MRA bevegelsen og det får meg til å lure på om disse som står bak undersøkelsen ikke er helt objektive. Dette er en argumentasjon og et farget språk som jeg forbinder mer med internett forum og tumblr enn med seriøse aktører. 

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

???

Anonymkode: e9a9d...763

Hva er vanskelig å forstår?

1) Mange menn er blitt fortalt at kvinner må få seg flere rettigheter. Men ingen nevnte at det betyr at (unge) menn får dermed automatisk færre rettigheter. Dette er blitt underkommunisert. 

2) En presser på med at kvinner må ta høyere utdanning, men det har de allerede gjort i en årrekke og i dag er rundt 61% av de som tar høyere utdanning, kvinner. Menn støttet dette i sin tid, men jeg tviler på at de hadde støttet det i like stor grad om noen fortalte mennene for 30 - 35 år siden at nå skulle andelen av menn i høyere utdanning være nede i 39% og at mange unge menn fortsetter å falle fra på videregående skolen også. Men det er fokus på kvinner hele tiden.

3) Mange menn støttet kvinner i begynnelsen fordi menn trodde at feminine verdier skulle bety at kvinner skulle være mer forståelsesfulle for det feminine hos menn. At kvinner skulle sette mer pris på menn som også er på deres side. At kvinner skulle slutte med hypergamiet og fokusere heller på gode menn. Så dermed hjalp mange menn, kvinner og tok kvinnene sin side i håp om at en endelig skulle bli kvitt hypergamiet hos kvinnene og at kvinner nå skulle velge snille og gode menn som har gode personligheter og riktige verdier. Men fasiten er: "Snille menn" er blitt nesten skjelsord idag. Kvinner fortsetter hypergamiet i like stor grad som før og når kvinner har oppnådd høyere status, så er omtrent alle menn "under henne" ikke aktuelle lenger som ektemann eller sex partner. Utseendefiksert er kvinner også nå, i minst like stor grad som menn, og krever i tillegg at mannen har "status", høy utdanning og "riktige verdier". 

4) Så kom denne utviklingen med digitalisering og automatisering som heller ikke akkurat har vært fordelaktig for menn. En kan si det slik at denne teknologien har kvinner hatt mest nytte av, siden dette har åpnet opp for at kvinner kan markedsføre seg selv som "alt mulig" på nettet og spesielt dra nytte av utseendet sitt. Dette har også åpnet opp datingarenaen for kvinner enda mer der forskjellige menn er bare et klikk unna på mobilen. 

Menn derimot, har ikke hatt så mye nytte av dette, iallfall ikke vanlige menn. Vanlige menn har i denne digitaliseringsperioden opplevd å få mistet jobber i industrien og andre vanlige arbeidsklasse jobber, noe som gjør at kvinner ser på dem som "tapere og ikke status menn". 

Buttom line is, alt menn er blitt fortalt av kvinner i årevis, har vist seg å være noe helt annet og har utviklet seg til en stygg kamp mot menn. 

Og alle vet innerst inne at kvinner ikke ville hatt de rettighetene de har i dag om ikke mange nok menn tok side med kvinner siden 1970-tallet. Om det store flertallet av menn hadde fortsatt stått på sitt, så hadde kvinner fortsatt vært på kjøkkenet idag. Men som vi ser, en del menn føler seg lurt og de ser ikke denne fordelen lenger ved å støtte kvinnekamp og jeg skjønner veldig godt at kvinner skjelver i buksa og anser enhver mann som Hitler da kvinnene sin "Feminist Power" er egentlig basert ene og alene på at kvinner må ha mange nok allierte menn på sin side. Kvinner alene derimot, har ikke sjanse mot menn - det vet du like godt som meg, så kvinnene sin makt øker så lenge menn er splittet eller hjernevasket nok i synet sitt på hva som er "riktig".  

Vi trenger mer balanse, og kvinnerettigheter kan man holde på med i Afrika, Latin-Amerika og andre steder i Asia, mens her i Norden og Vest-Europa er det på tide å roe ned og sette menn litt på agendaen nå, blant annet gjøre noe med frafallet av menn på VGS og høyere utdanningsnivå. Hvordan få samfunnet til å slutte å produsere tapere. Tro meg, dette har egentlig dere kvinner også nytte av - nemlig å hjelpe disse mennene, for jo flere av disse mennene systemet produserer, jo lettere vil disse mennene som faller utenfor samfunnet bli overtalt til å gå Handmaid's Tale veien og det er ikke kødd engang. Kanskje du ikke har sett på internett hvor mange millioner menn faktisk nå er aktive innenfor disse "Pro-Male" bevegelsene. Det begynner å bli mange mens dere kvinner har lukket øynene for dette og fortsetter å kjøre på med fanatisk feminisme, som ironisk nok bidrar til det samme systemet som produserer disse mennene til å bli enda mer radikale.

• Liker 8
Skrevet

Ja, det er godt å høre.  Dere har ikke mye å klage på her i vestlige verden lenger. Dere bør nok fokusere mer på hvordan det er iforhold til andre steder i verden. Ikke ofte jeg hører en "feminist" kritisere islam f.eks.  Eller hvordan media fremstiller kvinner i hytt og pine som horer og tøser i musikk,  film industri ol. det virker som om det er greit. "kvinnefrigjøring" osv. Men av en eller annen grunn er det liksom  "hvite menn" som er hovedfokuset. Feminismen har blitt weaponized av satanister og  spinville kommunister   i psykose. har forlengst utspilt sin nytte i vesten.

Anonymkode: 73d53...d49

• Liker 3
Skrevet

Hope not hate som seriøst kilde 😂😂

Anonymkode: 428c1...aa6

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vanskelig å forstår?

1) Mange menn er blitt fortalt at kvinner må få seg flere rettigheter. Men ingen nevnte at det betyr at (unge) menn får dermed automatisk færre rettigheter. Dette er blitt underkommunisert. 

2) En presser på med at kvinner må ta høyere utdanning, men det har de allerede gjort i en årrekke og i dag er rundt 61% av de som tar høyere utdanning, kvinner. Menn støttet dette i sin tid, men jeg tviler på at de hadde støttet det i like stor grad om noen fortalte mennene for 30 - 35 år siden at nå skulle andelen av menn i høyere utdanning være nede i 39% og at mange unge menn fortsetter å falle fra på videregående skolen også. Men det er fokus på kvinner hele tiden.

3) Mange menn støttet kvinner i begynnelsen fordi menn trodde at feminine verdier skulle bety at kvinner skulle være mer forståelsesfulle for det feminine hos menn. At kvinner skulle sette mer pris på menn som også er på deres side. At kvinner skulle slutte med hypergamiet og fokusere heller på gode menn. Så dermed hjalp mange menn, kvinner og tok kvinnene sin side i håp om at en endelig skulle bli kvitt hypergamiet hos kvinnene og at kvinner nå skulle velge snille og gode menn som har gode personligheter og riktige verdier. Men fasiten er: "Snille menn" er blitt nesten skjelsord idag. Kvinner fortsetter hypergamiet i like stor grad som før og når kvinner har oppnådd høyere status, så er omtrent alle menn "under henne" ikke aktuelle lenger som ektemann eller sex partner. Utseendefiksert er kvinner også nå, i minst like stor grad som menn, og krever i tillegg at mannen har "status", høy utdanning og "riktige verdier". 

4) Så kom denne utviklingen med digitalisering og automatisering som heller ikke akkurat har vært fordelaktig for menn. En kan si det slik at denne teknologien har kvinner hatt mest nytte av, siden dette har åpnet opp for at kvinner kan markedsføre seg selv som "alt mulig" på nettet og spesielt dra nytte av utseendet sitt. Dette har også åpnet opp datingarenaen for kvinner enda mer der forskjellige menn er bare et klikk unna på mobilen. 

Menn derimot, har ikke hatt så mye nytte av dette, iallfall ikke vanlige menn. Vanlige menn har i denne digitaliseringsperioden opplevd å få mistet jobber i industrien og andre vanlige arbeidsklasse jobber, noe som gjør at kvinner ser på dem som "tapere og ikke status menn". 

Buttom line is, alt menn er blitt fortalt av kvinner i årevis, har vist seg å være noe helt annet og har utviklet seg til en stygg kamp mot menn. 

Og alle vet innerst inne at kvinner ikke ville hatt de rettighetene de har i dag om ikke mange nok menn tok side med kvinner siden 1970-tallet. Om det store flertallet av menn hadde fortsatt stått på sitt, så hadde kvinner fortsatt vært på kjøkkenet idag. Men som vi ser, en del menn føler seg lurt og de ser ikke denne fordelen lenger ved å støtte kvinnekamp og jeg skjønner veldig godt at kvinner skjelver i buksa og anser enhver mann som Hitler da kvinnene sin "Feminist Power" er egentlig basert ene og alene på at kvinner må ha mange nok allierte menn på sin side. Kvinner alene derimot, har ikke sjanse mot menn - det vet du like godt som meg, så kvinnene sin makt øker så lenge menn er splittet eller hjernevasket nok i synet sitt på hva som er "riktig".  

Vi trenger mer balanse, og kvinnerettigheter kan man holde på med i Afrika, Latin-Amerika og andre steder i Asia, mens her i Norden og Vest-Europa er det på tide å roe ned og sette menn litt på agendaen nå, blant annet gjøre noe med frafallet av menn på VGS og høyere utdanningsnivå. Hvordan få samfunnet til å slutte å produsere tapere. Tro meg, dette har egentlig dere kvinner også nytte av - nemlig å hjelpe disse mennene, for jo flere av disse mennene systemet produserer, jo lettere vil disse mennene som faller utenfor samfunnet bli overtalt til å gå Handmaid's Tale veien og det er ikke kødd engang. Kanskje du ikke har sett på internett hvor mange millioner menn faktisk nå er aktive innenfor disse "Pro-Male" bevegelsene. Det begynner å bli mange mens dere kvinner har lukket øynene for dette og fortsetter å kjøre på med fanatisk feminisme, som ironisk nok bidrar til det samme systemet som produserer disse mennene til å bli enda mer radikale.

Sette ned foten? Anbefaler deg å lese litt historie. Kvinner var mye mer likestilt menn i Norge i middelalderen enn idag. Det sier litt! 

Anonymkode: 60086...3b9

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vi mislykkes helt med å oppdra dagens unge menn? Hva er det de ikke skjønner med den feministiske kampen som gjør at de påstår noe så latterlig som at "feminisme har gått for langt"? Hva kan gjøres for å forhindre at unge menn får disse holdningene?

New Study Reports 50% of Gen Z Men Think Feminism Has “Gone Too Far”

The UK-based advocacy group HOPE not hate recently released a July 2020 report detailing the attitudes and actions of 16 to 24 year-olds in the age of COVID-19. This study, titled Fear and Hope, studied over 2,000 Generation Z individuals to determine their attitudes about domestic and global politics. The study found that approximately 50 percent of Gen Z men feel that feminism has “gone too far.”

The study revealed that just 21 percent of young male respondents view feminism favorably.
https://feminist.org/news/new-study-reports-50-of-gen-z-men-think-feminism-has-gone-too-far/

Som kvinne så er jeg også enig i at kampen om likestilling har gått alt for langt. Fordi selv om vi vil ha lik lønn for likt arbeid og samme muligheter i veien til en utdannelse, en karriere og en jobb. Retten til å bestemme om vi vil jobbe eller være hjemme. Ha noe å si på hva vi vil gjøre og hvor vi vil være så er det likevel ikke nødvendigvis sånn at vi vil være NØDT å ha en karriere, en jobb, en utdannelse. Jeg skulle ønske det fortsatt var så at man kunne være  hjemme ELLER man kunne jobbe og ikke slik at man MÅ jobbe fordi det er det som forventes av en og fordi det er så forbaska dyrt at man MÅ ha to lønninger. En kvinne og en mann er forskjellige vi er biologisk forskjellige selv om ingen skal ha lavere verdi enn den andre så er det meningen vi skal utfylle hverandre og ikkje kjempe om samme posisjon i familien og husholdningen. Far er den store sterke, mor er den trygge varme... Eller så pleide det iallfall å være.. Nå er både mor og far i full jobb og alle ungene i full barnehage og alle springer mellom ditten og datten og maten lages på ferdigposer... 

Anonymkode: c334e...377

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sette ned foten? Anbefaler deg å lese litt historie. Kvinner var mye mer likestilt menn i Norge i middelalderen enn idag. Det sier litt! 

Da kan du begynne å oppklare litt da du har så god kjennskap til historien. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂

Er du seriøs?

På hvilken måte er kvinner ikke likestilte i Norge i dag? Bortsett fra å bli kvotert inn i skole og jobber til tross for manglende kompetanse da, men jeg regner med at du ikke snakker om mangel på likestilling der menn blir diskriminert...

• Liker 3
Skrevet

Ung kvinne her, under 30, og jeg er enig. Feminismen har gått alt for langt. 

Anonymkode: 6e785...ed6

• Liker 5
Skrevet

Er nok mange menn som er negative til feminisme som følge av at feminisme kun handler om endringer til kvinners beste. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...