Gå til innhold

Pris på barnevakt ???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hallo !

Vi har ei datter på 2 år som vi har barnevakt til en gang i blandt. Nabojenta på 15 år vil gjerne passe henne og spør oss stadig om vi trenger barnevakt. Hun er veldig beskjeden og vil liksom ikke si hvor mye hun vil ha i betaling. Vi er redde for å utnytte henne og er i villrede om hva som er vanlig å betale per time for den slags arbeid. Hun fortalte at hun hadde fått 30 kroner timen hos en annen familie med 3 barn. Vi har også gitt henne noe sånt. Forrige helg satt hun fra 19.00 - 0.00 og da fikk hun 200 kroner. Hadde vært fint å høre hvor mye andre betaler, slik at vi hadde noe å sammenligne med.

Hilsen an :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor er det vanlig å betale jenter på den alderen 25-30 kr timen, på dagtid, altså dagmammapris. Jeg har betalt det samme på kvelden (etter at barna er lagt) også, men vet at mange betaler mindre for pass når barna sover. Jeg har tre barn i alderen 10 mnd-6 år, så det er jo et stort ansvar å passe de, og derfor synes jeg 30 kr er på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler våre 15 åringer akkurat det samme, så det høres ikke galt ut. Vi gir også julegaver og litt ekstra penger innimellom, særlig til den ene fordi hun er så innmari flink! Hun vasker opp, lager middag, og barnas klær ligger pent sammenbrettet på plass når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har funnet den ideelle barnevakt, Tuppelure!! Blir helt misunnelig, jeg :) Ville bare legge til at vi også gir julepresang og bursdagspresang, og runder av oppover, dvs, har hun sitter barnevakt i 2,5 t, betaler vi for tre timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barnevakt!

Jeg er en alenemamma med to herligheter,jente på 8 år og en gutt på 4 år, har en barnevakt som er 15 år, hun er så flink. betaler henne 50 kr pr time og hun er verdt hver krone.

Tilbyr henne å sitte på nettet,samt har hun fri adgang på tv/video osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres fornuftig ut med 25-30 kroner pr. time. Dersom en er fornøyd, gjelder det å holde på vedkommende. Det kan nok være en ganske slitsom jobb å være barnevakt enkelte ganger, så vi betaler dem deretter. Vi opplever at de til og med kommer med flotte bursdagsgaver til barna våre som de har kjøpt for sine flittig opptjente gryn.

Dersom de overnatter og står opp med ungene dagen derpå (herlig), betales de selvfølgelig også for dette.

Det gjelder å betale etter innsats! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...