Gå til innhold

Keisersnitt = keiser og keiserinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over en artikkel om keisersnitt på Facebook i dag. Var noe snakk om at det er tøffere å føde med keisersnitt og at de som har tatt keisersnitt har også født selv om det ble forløst på en annen måte enn naturlig. Kom inn noen kommentarer om mødre som var stolte av å ha keisere og keiserinne = barn forløst med keisersnitt. Altså, hva i alle dager? Er dette vanlig? Å kalle barna sine det? Hva er greia? 

Anonymkode: 688ad...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ene er ikke mer tøft enn det andre. Har vært igjennom keisersnitt og er selvfølgelig stolt. Men kaller ikke sønnen min for min lille keiser. 

Anonymkode: 9e545...e32

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at noen skriver «En liten keiserinne kom til verden i natt», eller lignende, for å antyde at barnet ble født ved keisersnitt. Det er ikke noe jeg gidder å hisse meg opp over. Noen annonserer jo også en fødsel ved å skriver prinsen/prinsessen vår er kommet. Tenker det ene er like greit som det andre.  

Det finnes verre ting i verden 😊

Anonymkode: fc83b...02f

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en uspiselige kollega som omtaler sønnen sin som «keiseren» 🙈 gjør henne ikke mer spiselig, for å si det sånn 💁🏼‍♀️😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ene er ikke mer tøft enn det andre. Har vært igjennom keisersnitt og er selvfølgelig stolt. Men kaller ikke sønnen min for min lille keiser. 

Jeg er enig i at det ene ikke nødvendigvis er mer tøft enn det andre. Alle har ulike opplevelser av en fødsel uavhengig av hvordan barnet ble forløst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at noen skriver «En liten keiserinne kom til verden i natt», eller lignende, for å antyde at barnet ble født ved keisersnitt. Det er ikke noe jeg gidder å hisse meg opp over. Noen annonserer jo også en fødsel ved å skriver prinsen/prinsessen vår er kommet. Tenker det ene er like greit som det andre.  

Det finnes verre ting i verden 😊

Absolutt enig i at det finnes værre ting 😅

Hadde bare aldri vært borti fenomenet å kalle barnet keiser eller keiserinne. Må ærlig innrømme at jeg ikke er noe fan av prins eller prinsesse heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Jeg har en uspiselige kollega som omtaler sønnen sin som «keiseren» 🙈 gjør henne ikke mer spiselig, for å si det sånn 💁🏼‍♀️😂

Type "Jeg skal hente keiseren i barnehagen"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvertfall gitt alt for en keisersnitt mot slutten av alle mine 3 fødsler. Uten å blunke..

Men klart, en stor operasjon er ikke å kimse av, men hadde likevel valgt det anyday hvis jeg bare kunne velge.

Anonymkode: c02a5...2b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Type "Jeg skal hente keiseren i barnehagen"? 

Jepp. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like teit som å kalle ungen for prins/prinsesse

Anonymkode: 6e353...2a8

Syntes dette er hakket verre. For «alle» unger er «prinser»/«prinsesser» 🤷🏼‍♀️.. kun de som er tatt med KS er «keisere» og «keiserinner».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier av og til "keiserinne", men det er mest for tull og bare på privaten egentlig 😂 Vet jo at datteren min ikke er en ekte keiserinne annet enn i oppførsel 😂

Anonymkode: c027b...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå en ting å skrive keiser/keiserinne ved annonsering av fødsel. Ønsker man å fortelle verden hvordan ungen kom ut så for all del. Men å omtale barnet sitt som keiser/keiserinne i det daglige blir jo veldig merkelig😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt enig i at det finnes værre ting 😅

Hadde bare aldri vært borti fenomenet å kalle barnet keiser eller keiserinne. Må ærlig innrømme at jeg ikke er noe fan av prins eller prinsesse heller. 

Ikke jeg heller😅. Det høres så svulstig og overdrevet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det før og det er meget rart, ja. Det blir litt som at jeg skal gå rundt og kalle 3-åringen min "den vaginalfødte" e.l. 🤷

Anonymkode: cacb2...6fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har hørt babyer som er  tatt med keisersnitt bli omtalt som keiser/keiserinne, men helst i forbindelse med fødselsannonsering. Blir vel omtrent som prins og prinsesse. Liker ingen av de kallenavnene. 

Anonymkode: 726a4...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hvertfall gitt alt for en keisersnitt mot slutten av alle mine 3 fødsler. Uten å blunke..

Men klart, en stor operasjon er ikke å kimse av, men hadde likevel valgt det anyday hvis jeg bare kunne velge.

Anonymkode: c02a5...2b0

Og min opplevelse etter et KS og to vaginale fødsler er motsatt. Keisersnitt var definitivt verst for meg. Tror dette er veldig individuelt 

Anonymkode: 4c72e...ba9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kleint🙈😂

Anonymkode: 01cbc...0b5

veldig 😂. «Keiseren er forkjøla», «Keiseren ville ikke sove i natt» etc. Nesten så jeg ikke husker hva ungen egentlig heter 💁🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snurrepurre skrev:

veldig 😂. «Keiseren er forkjøla», «Keiseren ville ikke sove i natt» etc. Nesten så jeg ikke husker hva ungen egentlig heter 💁🏼‍♀️

Men her er ikke problemet egentlig keiser, men at hun bruker det som navn. Det hadde jo vært like ille om hun gikk rundt og sa "prinsen er forkjøla" "prinsen ville ikke sove i natt etc. 

Anonymkode: 726a4...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...